چگونه به بهبودی آفت دهان کمک کنیم؟
کد خبر: ۵۶۴
تاریخ انتشار: 2015 May 17    -    ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱
محققان عامل ویروسی یا هر گونه عامل قطعی دیگری برای آن پیدا نکرده‌اند. همیشه پیشگیری از آفت دهان امکان پذیر نیست اما درمان در مراحل اولیه گاهی اوقات می‌تواند بهبودی را تسریع کند.
آفت دهان (Canker sores) ضایعه کوچکی است که معمولا در سطح داخلی لب‌ها، روی لثه و زیر زبان ایجاد می‌شود. محققان عامل ویروسی یا هر گونه عامل قطعی دیگری برای آن پیدا نکرده‌اند. همیشه پیشگیری از آفت دهان امکان پذیر نیست اما درمان در مراحل اولیه گاهی اوقات می‌تواند بهبودی را تسریع کند. اگر همین که متوجه آفت شدید، آن را درمان کنید ممکن است شدت آن کاهش یابد.

چگونه به بهبودی آفت دهان کمک کنیم؟

مرحله ۱


هر روز مکمل حاوی ویتامین ب ۱۲، اسید فولیک و آهن مصرف کنید. طبق تحقیقات صورت گرفته در موسسه ملی دهان و دندان انگلستان مشخص شده است که ۲۰ درصد از بیمارانی که دچار آفت شده‌اند دچار کمبود ویتامین ب ۱۲، اسید فولیک و آهن بوده‌اند. مطالعاتی که در امریکا صورت گرفت نتوانست صحت این نتایج اثبات کند اما ویتامین ب ۱۲، اسید فولیک و آهن همه از مواد لازم برای سلامت سلولهای قرمز خون هستند که اکسیژن و مواد مغذی مورد نیاز برای بهبودی را در اختیار بدن قرار می‌دهد.

مرحله ۲


مقادیر مساوی از پروکسید هیدروژن و آب را ترکیب کنید. کارشناسانمرکز سلامت مک کینلی دانشگاه ایلی نویز، توصیه می‌کنند که چهار بار در روز این ترکیب را غرغره کنید. اگر نمی‌توانید طعم آن را تحمل کنید، یک قاشق غذا خوری نمک و یک قاشق غذا خوری جوش شیرین را در ۱۱۰ گرم آب گرم مخلوط کرده و آن را غرغره کنید. هر دو ترکیب تا حدی آفت را خشک کرده و التیام آن را تسریع می‌نمایند.

مرحله ۳


به اندازه یک لکه بنزوکائین خوراکی را به نوک گوش پاک کن تمیزی بمالید و آن را به ناحیه دردناکی که می‌خواهد آفت بزند، ماساژ بدهید. بنزوکائین درمان بدون نسخه تبخال است اما در مورد آَفت نیز موثر می‌باشد.

مرحله ۴

یک چای کیسه‌ای را در آب گرم غوطه ور کنید، آن را فشار دهید تا بیشتر آب از آن خارج شود. سپس چای کیسه‌ای را به عنوان کمپرس آرام کننده، چهار مرتبه در روز در محل آفت قرار دهید. کار‌شناسان دانشگاه می‌شیگان معتقدند چای کیسه‌ای معمولی ممکن است مفید باشد اما مشخص شده است که چای سبز خواص آرام بخشی و ضد میکروبی نیز دارد.

چگونه به بهبودی آفت دهان کمک کنیم؟
هشدار‌ها

در دوران بهبودی آفت، از مرکبات تازه که به آن‌ها نمک یا ادویه زده‌اید و همچنین از نوشیدنیهای داغ اجتناب کنید.
 
توصیه‌ها


با یخ بستنی می‌توانید درد را آرام کرده و تحریک پوست داخل دهان را کاهش دهید.

چیزهایی که برای بهبودی نیاز دارید؛


مکملهای حاوی ویتامین ب ۱۲، اسید فولیک و آهن
پروکسید هیدروژن
نمک
جوش شیرین
گوش پاک کن
بنزوکائین موضعی
چای کیسه‌ای (در صورت تمایل چای سبز)

زینب رهامی

http: //www. livestrong. com/article/۲۷۵۶۹۰-how-to-stop-a-canker-sore-at-the-beginning/
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار