از هم اکنون به فكر دوره ميانسالي باشيد
کد خبر: ۵۶۲۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2016 November 27    -    ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶
بیشتر ما وقتی در دهه بیست سالگی هستیم، در اوج جوانی فکر مشکلات مربوط به سلامت را نمی‌کنیم و خود را جاودان می‌پنداریم؛ اما اگر دوست دارید در دوران میانسالی درگیر بیماری‌های مختلف نشوید، بهتر است این نکات را سرسری نگیرید و بدانید که همین حالا وقت مناسب مراقبت از سلامتی‌تان است.
از هم اکنون به فكر دوره ميانسالي باشيد 
 
به گزارش «تابناک باتو»؛ بیشتر ما وقتی در دهه بیست سالگی هستیم، در اوج جوانی فکر مشکلات مربوط به سلامت را نمی‌کنیم و خود را جاودان می‌پنداریم؛ اما اگر دوست دارید در دوران میانسالی درگیر بیماری‌های مختلف نشوید، بهتر است این نکات را سرسری نگیرید و بدانید که همین حالا وقت مناسب مراقبت از سلامتی‌تان است.

1. مرتب خود را وزن کنید


یک ترازو در خانه داشته باشید و مرتب خود را وزن کنید. هیچ چیز بد‌تر از اضافه وزن، به مرور زمان به بدن و سلامتی شما لطمه نمی‌زند. کم کردن دو يا سه کیلو خیلی راحت‌تر از کم کردن بیست کیلو اضافه وزن است. وقتی از اضافه وزن خود آگاه باشید، راحت‌تر می‌توانید آن را کنترل کنید.

2. آشپزی کردن یاد بگیرید


این که بلد باشید برای خود غذا بپزید، کمک می‌کند در پول خود صرفه‌جویی کنید و غذای سالم‌تری بخوريد. سعی کنید غذا‌هایی بیابید که طعم آن‌ها باب طبع شما باشد و در آن‌ها از مواد غذایی مفید استفاده شود؛ مانند میوه و سبزیجات و مواد غذایی مغذی.

3. قند کمتری استفاده کنید


از مواد غذایی که قند افزوده دارند، کمتر استفاده کنید یا حتی بهتر است مصرف آن‌ها را قطع کنید. استفاده از شیرینی بیش از حد باعث اضافه وزن و دیابت می‌شود که هر دو این‌ها می‌تواند بیماری‌های قلبی ایجاد کند. قند و شکر در واقع فقط کالری به بدن می‌‌دهد و این کالری هیچ‌گونه مواد مغذی و مفیدی برای بدن ندارد. مصرف بی‌رویه آن نيز می‌تواند مشکلات جدی برای سلامتی بدن ایجاد کند.
 
از هم اکنون به فكر دوره ميانسالي باشيد 

4. فعال باشید


شاید مثل خیلی‌های دیگر شما هم وقت لازم و کافی برای باشگاه رفتن و ورزش کردن نداشته باشید، اما کمبود زمان دلیل مناسبی برای فعال نبودن شما نیست. می‌توانید فعالیت‌های فیزیکی را به برنامه عادی و روزانه خود اضافه کنید. به طور مثال، هر روز مسافتی را با دوچرخه طی کنید، یا در قسمتی از مسیر محل کار خود، پیاده‌روی تند داشته باشید.

5. میوه و سبزیجات بیشتری بخوريد


راز حفظ سلامتی در هر سنی، تغذیه مناسب است. علاوه بر فعال بودن، سعی کنید که هر روز از میوه‌ها و سبزیجات تازه استفاده کنید. این خوراکی‌ها مواد مورد نیاز بدن شما را به بافت‌ها می‌رسانند و باعث عملکرد بهتر بدن و مقاومت آن برابر بیماری‌‌ها می‌شوند. فراموش نکنید که قرار است از خوراکی‌های خود لذت ببرید و زیاده‌روی نیز نکنید.
 
از هم اکنون به فكر دوره ميانسالي باشيد 

6. اندازه وعده‌های غذایی خود را کنترل کنید


سعی کنید که هیچ ماده غذایی را از وعده‌های غذایی خود حذف نکنید، اما مقدار آن‌ها را کنترل کنید. می‌‌‌توانید مواد غذایی سالم مانند سبزیجات و میوه‌ها را بدون محدودیت در وعده غذایی خود بگنجانید، اما باید مقدار مصرف نان، برنج و گوشت را کنترل کنید. از مواد ناسالم کمتر استفاده کنید، مانند نمک و قند. برای انتخاب اندازه مناسب مواد غذایی از کف دست خود به عنوان راهنما استفاده کنید، گوشت، ماهی و مرغ را به اندازه یک کف دست در نظر بگیرید. در طول روز مجاز به استفاده از يك تا 2 کف دست نان یا برنج و به همین مقدار گوشت هستید. بهتر است از نان و برنج سبوس‌دار استفاده کنید و تا می‌توانید مصرف سس را برای سالاد خود کم کنید. مقدار مناسب سس برای هر وعده سالاد به اندازه یک قاشق مرباخوری است.

7. بعد از پرخوری، ورزش را بیشتر کنید


اگر آخر هفته‌هایی پرکالری دارید، بهتر است در طول هفته برای سوزاندن غذاهای ناسالم و زیادی که در میهمانی آخر هفته میل کرده‌اید، ورزش و فعالیت خود را افزایش دهید. با این کار از روز آزاد خوراکی‌ها لذت ببرید و نگران اضافه وزن نیز نباشید.

8. شغلی را انتخاب کنید که دوستش داشته باشید


تحقیقات نشان داده، کاری که شما در دهه بیست سالگی زندگی خود به آن مشغول می‌شوید، بر سلامت روانی شما در سال‌های بعدی زندگی‌تان تأثیر می‌گذارد. کسانی که کار خود را دوست ندارند، معمولا دچار افسردگی و استرس هستند، خواب مناسبی ندارند و از سلامتی ذهنی و روانی کم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تری برخوردار هستند. پس بهتر است به دنبال شغلی باشید که از گذراندن زمان خود در آن لذت ببرید. از مزایای این کار می‌توان به سلامتی روان و ذهن، آرامش و برخوردهای مناسب در مواجهه با مشکلات زندگی اشاره کرد.
منبع: یک پزشک
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
0
6
هیچ چیز به اندازه همسر ، در سلامت روح و روان ،و جسم آدمی اثر گذار نیست ، یک همسر مهربان ، نسبتا زیبا ،و خوش بیان ،باعث شادی و نشاط روح و روان آدمی میگردد که آن هم باعث سلامت جسم میشود ، دیگر موارد در مرحله بعدی ماثر است ،،،
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار