شادی"هاوانای کوچک" ازمرگ کاسترو+عکس
کد خبر: ۵۶۲۴۷
تاریخ انتشار: 2016 November 26    -    ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۹
با اعلام خبر درگذشت «فیدل کاسترو» رهبر انقلابی کوبا، کوبایی‌های ساکن میامی آمریکا که عموما از مخالفان حکومت کمونیستی کوبا هستند، امروز (شنبه) به جشن و پایکوبی پرداختند.

به نقل از سی ‌تی‌وی نیوز، هزاران تن از مردم با کوبیدن روی قابلمه و ماهی‌تابه و تکان دادن پرچم کوبا شادی خودشان را از مرگ فیدل کاسترو ابراز کردند. میامی که حجم انبوهی کوبایی را در خود جای داده است، به "هاوانای کوچک" معروف است. پلیس راه‌های منتهی به کافه ورسای را که محل اصلی تجمع کوبایی‌هاست، مسدود کرد. 
 
شادی 
برخی از مردم شعار می‌دادند "کوبا ماند، کاسترو رفت" و "کوبا آزاد شد". مردم این منطقه از مرگ فیدل ناراحت نشدند و این جای تعجب ندارد چرا که آنها معقدند کاسترو چندین دهه است روی میامی سایه افکنده و به طرق مختلف، سیاست و قدرت او در این شهر و ساکنان آن تاثیر گذاشته است.

پس از روی کار آمدن فیدل کاسترو در سال 1959، کوبایی‌های فراری، میامی، تامپا، نیوجرسی و مناطق دیگر را برای سکونت برگزیدند. برخی از حامیان باتیستا، رئیس‌جمهوری ما قبل کاسترو و سایرین به امید اینکه بسیار زود و پس از سرنگونی کاسترو بازگردند، ترک وطن کرده بودند اما این اتفاق هرگز رخ نداد. 
ايسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار