دنیا در سال 2030 به چه مشاغلی نیاز دارد
کد خبر: ۵۵۸۰۸
تاریخ انتشار: 2016 November 23    -    ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۵
تا سال 2030، دنیای مشاغل متحول می شود و شغل های جدید جای مشاغل قدیمی را می گیرند. روبات ها جای مشاغل انسانی را می گیرند و اختراعات جدید باعث از بین رفتن شغل های زیادی می شود. اما تا آن زمان دنیا هنوز هم به معلم، آرایشگر، آتش نشان، لوله کش و طراح مد نیاز دارد. همه چیز امکان دارد، این روز ها به هر چیزی که فکر کنیم، احتمال وقوع آن در آینده دور و نزدیک امکان پذیر است.

موسسه کانادایی ScholarshipTrust لیستی از 30 شغل را که تا سال 2030 امکان از بین رفتن آنها بسیار کم است معرفی کرده که در زمینه های مختلف فعالیت می کنند. در اینجا به چند مورد از مشاغل جالب و عجیب آینده اشاره می کنیم.

 

مشاغلی برای انجام آسان امور روزانه

براساس مطالعه موسسه کانادایی ScholarshipTrust، تا سال 2030 روبات ها برای ساده تر کردن زندگی ما همه جا حضور خواهند داشت. البته، بدی این رویداد این است که از سر گیری روابط دوباره میان انسان ها زمان بیشتری می برد و برای همین، وجود افرادی متخصص ضروری است.

1- مشاور روبات، در آینده به شما کمک می کند نیاز های روزانه خود را در صورت بروز اشکال و خرابی روبات ها بدون دردسر و راحت تر حل و فصل کنید.

2- در آینده نوعی مدیریت جوامع به وجود خواهد آمد که وظیفه اش اطمینان حاصل کردن از توانایی شهروندان در مقیاس   های کوچک جغرافیایی، برای خودکفا شدن است. ساکنان در شهر های بزرگ و کوچک حتی برای تامین نیاز های غذایی خود باید تا سال 2030 خودکفا باشند.

مشاغلی برای پاسخگوی به چالش های زیست محیطی

تا سال 2030، آگاهی در زمینه محیط زیست افزایش خواهد یافت. یکی از زمینه های شغلی در آینده بخش محیط زیست و چالش های مربوط به آن است که احتمالا امروز کمی غیر معمول به نظر می رسد.

3- متخصص طراحی قابل بازیافت یکی از مشاغلی است که در آینده رونق پیدا خواهد کرد و مسئولیت طراحی تولید محصولاتی را به عهده دارد که راحت تر بازیافت شوند.

4- طراح زباله، چرخه بازیافت را ارتقا می دهد. به این ترتیب که یک قطعه از محصول غیر قابل استفاده را برای ساخت محصولی دیگر به کار می گیرد.

5- ترمیم کننده طبیعت، وظیفه ترمیم آسیب هایی است که انسان به محیط زیست وارد می کند. مسئولیت روزانه او احتمالا حذف مسیر های فرعی برای ساختن جاده های خاکی یا ایجاد مناطق محافظت شده در جنگل ها و مراتع است.

مشاغلی برای خلق لبخند

براساس مطالعه انجام شده از سوی موسسه ScholarhshipTrust، با گسترش و توسعه زندگی ماشینی، افزایش رفاه فردی و اجتماعی، نگرانی جوامع از نیاز مردم به شادی و تفریح هم افزایش می یابد. بنابراین تا سال 2030، مشاغلی به وجود خواهند آمد که کار آنها شاد کردن مردم است.

6- طراح سرگرمی و تفریح، شغلی است که با هدف ایجاد سرگرمی و شادی در زندگی مردم ایجاد می شود. وظیفه او طراحی فعالیت هایی در زندگی روزانه مردم است که انگیزه بیشتر، عادات بهتر و شادی بیشتری بیافریند.

7- سفیر فرهنگی سازمان، یکی از ردیف های شغلی در هر سازمانی خواهد بود. در حال حاضر هم کم وبیش در برخی شرکت ها، سفریان فرهنگی وجود دارند که شغل آنها ایجاد فضایی شاد و پر انرژی در محیط های کار است.

منبع: فرصت امروز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار