کارخانه هاي استراتژیک برای خودروسازان جهان+عكس
کد خبر: ۵۵۶۱۲
تاریخ انتشار: 2016 November 21    -    ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۰
سیاری خودروسازان بزرگ جهان بر مبنای فلسفه ای خاص در محلی خاص شکل گرفته اند و از یک هسته اصلی و استراتژیک در تاسیسات فنی یا مدیریتی خود برخوردارند.
 
 11 کارخانه استراتژیک برای خودروسازان پیشتاز جهان

در این مطلب قصد داریم تا 12 محل یا کارخانه مهم را برای 12 خودروساز شاخص جهان معرفی کنیم. کمپانی هایی که پیشینه ای وسیع و برندهای متفاوت دارند اما علیرغم تولید در اقصی نقاط جهان به هسته مرکزی و مقر اصلی خود افتخار می کنند.

1.شرکت AMG در Affalterbach آلمان

این شرکت در آفالتابارخ آلمان واقع شده است و از سال 1976 میلادی مسئول تولید و ساخت قدرتمندترین نسخه های شرکت مرسدس بنز آلمان است.

11 کارخانه استراتژیک برای خودروسازان پیشتاز جهان

در این کارخانه موتور هر خودرو تنها توسط یک فرد مونتاژ می شود و نام به همراه امضای فرد بر روی موتور حک می شود. این کارخانه حالا از زیر مجموعه های شرکت مرسدس بنز به شمار می رود، اما در اولین روزهای فعالیتش نقش کارگاهی مستقل را بازی می کرد.

مرسدس بنز در نهایت این کارگانه تیونینگ را به رسمیت شناخت و با خرید آن، زیر مجموعه خود برای رقابت با بخش M POWER ب ام و را در ساخت خودروهای اسپرت شرکتی ایجاد کرد.
 


2.شورولت کوروت در Bowling green کنتاکی

بسیاری از شرکت های خودروسازی در جهان بر روی خط تولیدشان چند محصول را ساخته و روانه بازار می کنند. اما بعضی از شرکت ها تنها دست به تولید یک مدل خودرو می زنند. شورولت کوروت ها در میشیگان آمریکا تولید می شدند اما پس از مدتی به میزوری آمریکا منتقل شد.

11 کارخانه استراتژیک برای خودروسازان پیشتاز جهان

گرچه کوروت در این کارخانه هم برای مدت طولانی ساخته نشد و به کارخانه فعلی در کنتاکی منتقل شد. برای 30 سال است که این کارخانه تنها به تولید همین محصول از شرکت GM می پردازد.
 


3.بنتلی در Crewe انگلستان

از سال 1938 این شرکت مشغول ساخت موتورهای رولزرویس در جنگ جهانی دوم بوده است. پس از جنگ این کارخانه شروع به تولید خودرو می کند.

11 کارخانه استراتژیک برای خودروسازان پیشتاز جهان

در واقع محصولات هر دو شرکت بنتلی و رولزرویس در این کارخانه ساخته می شدند. اما پس از خریداری شرکت بنتلی توسط فولکس واگن این کارخانه تنها دست به تولید محصولات بنتلی می زند
 


4.رولزرویس در Goodwood انگلستان

وقتی که بی ام و مالکیت شرکت رولزرویس را به دست گرفت به مکان جدیدی برای تولید آن هم نیاز داشت. محل در نظر گرفته شده در کنار پیست گوود وود بود.

11 کارخانه استراتژیک برای خودروسازان پیشتاز جهان

با این کار بی ام و ماهیت انگلیسی این شرکت را حفظ کرد. در این کارخانه اکثر بخش تحقیقات و طراحی صورت می پذیرد و درصد کمی هم در کشور آلمان انجام می شود.
 


5.مزدا در هیروشیما ژاپن

بیش از 100 سال پیش شرکت مزدا در هیروشیما بنیان گذاری شده و همچنان هم به عنوان مقر اصلی تولید محصولات این شرکت به شمار می رود. این شرکت تا سال 1980 میلادی با نام مزدا محصولات خود را عرض نمی کرده است و از اسم Cork Kogyo استفاده می کرد.

11 کارخانه استراتژیک برای خودروسازان پیشتاز جهان

نکته جالب توجه در تاریخ این شرکت این است که پس از حمله اتمی به شهر هیروشیما این کارخانه به طرز معجزه آسایی تخریب نشد و همچنان هم این کارخانه پابرجا است.
 


6.فراری در مارانلو ایتالیا

شهری کوچک در کشور ایتالیا که به دلیل حضور برندی چون فراری در آن شهرت و آوازه جهانی دارد. بنیان گذار برند فراری یعنی انزو فراری کار خود را در مودنا آغاز کرد اما پس از چندی به مارانلو رفت و کارخانه فراری را در سال 1943 بنیان نهاد.

11 کارخانه استراتژیک برای خودروسازان پیشتاز جهان

از این سال به بعد تمام فراری های ساخته شده در جهان توسط این کارخانه تولید می شوند.
 


7.لامبورگینی در سنت آگاتا ایتالیا

بزرگ ترین رقیب فراری در سنت آگاتا ایتالیا قرار دارد. 50 سال پیش این کارخانه با هدف رقابت مستقیم با فراری به تولید لامبورگینی ها می پردازد.

11 کارخانه استراتژیک برای خودروسازان پیشتاز جهان

در واقع باید شرکت لامبورگینی را تحسین کرد که پس از ساخت تراکتور و ماشین آلات صنعتی به دنیای سوپرخودرو ها وارد شد و امروز بیش از هر زمان دیگری محصولات لامبورگینی در سرتاسر جهان شناخته شده هستند.
 


8.پورشه در اشتوتگارت آلمان

در سال 1931 میلادی زمانی که فردیناند پورشه شرکت خود را در اشتوتگارت آلمان بنیان نهاد، محصولات تولیدی شرکت خود را نمی ساخت و در عوض فولکس واگن بیتل را در کشور آلمان عرضه می کرد. پس از مدتی شرکت پورشه با عرضه مدل 356 اولین محصول مخصوص به خود را روانه بازار کرد.

11 کارخانه استراتژیک برای خودروسازان پیشتاز جهان

امروزه اگر به عکس های کارخانه پورشه نگاهی بی اندازید شاهد هیچ گونه شباهتی با عکس های 1930 میلادی نخواهید بود.
 


9.مک لارن در Woking انگلستان

در جهان خودروسازانی وجود دارند که درگیر حضور در مسابقات اتومبیل رانی هستند. اما معدودی از آن ها کار خود را به عنوان یک تیم مسابقه ای شروع کرده اند. شرکت مک لارن توسط بروس مک لارن که خود یک راننده فرمول یک بوده بنیان گذاری شده است. در سال 1963 او تیم خود را بنیان گذاری کرد و توانست به موفقیت های بسیاری دست پیدا کند.

11 کارخانه استراتژیک برای خودروسازان پیشتاز جهان

شرکت او در ووکینگ انگلستان قرار داشت و تا سال 1990 میلادی همچنان به عنوان یک تیم حاضر در مسابقات فرمول یک به شمار می رفت تا این که در  اوایل دهه 90 وارد صنعت تولید خودرو شد و پس از وقفه ای 15 ساله در سال 2010میلادی دوباره دست به تولید خودرو با محصولات جدیدی زده است و کارخانه جدید این شرکت هم در همین سال به بهره برداری رسید.
 


10. لوتوس در هسل انگلستان

برای کمپانی خاصی مانند لوتوس که بر روی قابلیت های عملکرد و درخشش خودروهایش بر روی پیست مسابقه تاکید دارد، دسترسی تمام وقت به پیست خانگی دارای ارزش زیادی است.

11 کارخانه استراتژیک برای خودروسازان پیشتاز جهان

از این رو در سال 1966 کالین چاپمن، بنیانگذار لوتوس محل کارخانه را در نزدیکی فرودگاه متروکه محلی در هسل انتخاب کرد و این فرودگاه مانند بسیاری محل های نظامی دیگر در انگلستان رفته رفته به پیست مسابقه بدل شد.

حتی حالا که مالکیت لوتوس در اختیار کمپانی مالزیایی پروتون قرار دارد نیز موقعیت این کارخانه در جوار پیست فرودگاهی هسل حفظ شده است و لوتوس همچنان یکی از برترین سازندگان خودروهای اسپرت در سطح جهان است.
 


11.فولکس واگن در ولسبورگ آلمان

پیشینه فولکس واگن به سال 1930 بر می گردد، زمانی که به دستور و درخواست هیتلر، شهر کوچک ولسبورگ برای احداث کارخانه عظیم فولکس واگن برای تولید خودروهای مردمی انتخاب شد.

در طی جنگ جهانی دوم، فولکس واگن به عنوان خودروسازی دولتی به اصلی ترین تامین کننده خودروهای جنگی ارتش آلمان تبدیل شد و مورد هدف نیروهای متفقین قرار گرفت. بنابراین چیزی نمانده بود که ریشه تولید فولکس واگن برای همیشه در میان آواره های کارخانه پس از بمباران های سنگین خشکیده شود.

11 کارخانه استراتژیک برای خودروسازان پیشتاز جهان

اما فولکس واگن بار دیگر کارخانه خود در ولسبورگ را احیا کرد و حالا این کمپانی در کنار رقیب ژاپنی اش یعنی تویوتا برای تبدیل شدن به بزرگترین خودروساز جهان تلاش می کند.
 
ديجياتو
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار