رتبه بالای ایران در تلفات رانندگی
کد خبر: ۵۵۵۶
تاریخ انتشار: 2015 July 23    -    ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰
یک کارشناس ایمنی و ترافیک با اشاره به رتبه بالای ایران در تلفات رانندگی، گفت: در کنار خودرو، جاده ها هم سهم بالایی در سوانح رانندگی منجر به مرگ دارند.
 
بهروز غروی با بیان اینکه در دهه اخیر وضعیت جاده ها در کشور وخیم تر شده است، گفت: در سال ۲۰۰۷ رتبه ایران در تلفات جاده ای ۱۶۸ بود که در سال ۲۰۱۱ این رتبه به ۱۷۷ از میان ۱۸۰ کشور جهان رسیده است.

وی با بیان اینکه توصیه کارشناسان این است که باید از رویکردهای بازدارنده برای جلوگیری از تصادفات استفاده کرد، افزود: انسان به عنوان یک موجود جایزالخطا شناخته می شود که باید سایر عوامل موثر در تصادفات مانند طراحان، مدیران و بهره برداران راهها توجه بیشتری داشته باشند.

این کارشناس ایمنی و ترافیک با اشاره به اینکه در کنار خودروها برخی جاده ها و راه های کشور هم استاندارد کافی را ندارند، اظهار داشت: مسدود شدن برخی مسیرها به دلیل سانحه پذیر بودن و داشتن آمار بالای حوادث از سوی پلیس نشان می دهد که این بخش نیز در بروز حادثه نقش دارد.

غروی با بیان اینکه سرعت غیرمجاز هم از اصلی ترن عوامل سوانح جاده ای در کشور است، افزود: جاده و خودرو، سهم زیادی در سوانح جاده ای منجر به مرگ دارند.

مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار