رازهای نهفته شادی‌گل ستاره‌های فوتبال‌جهان
کد خبر: ۵۵۱۰۲
تاریخ انتشار: 2016 November 16    -    ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
آیا تا به حال فکر کرده‌اید که شادی بعد از گل فوتبالیست‌های مشهور چه معنایی دارد؟!فوتبال یک بازی با شور و احساسات فراوان است و اگرچه این یک ورزش تیمی است، اما بازیکنان از عملکرد انفرادی خود احساس غرور می‌کنند.
رازهای نهفته شادی‌گل ستاره‌های فوتبال‌جهانآیا تا به حال فکر کرده‌اید که شادی بعد از گل فوتبالیست‌های مشهور چه معنایی دارد؟!فوتبال یک بازی با شور و احساسات فراوان است و اگرچه این یک ورزش تیمی است، اما بازیکنان از عملکرد انفرادی خود احساس غرور می‌کنند.هر فوتبالیستی دوست دارد بعد از گلش خوشحالی کند، و این شادیِ بعد از گل، از بالا و پایین پریدن و پشتک زدن وجود دارد تا سُر خوردن و کندن پرچم کرنر!برخی از بازیکنان فوتبال نیز بعد از گل خود شادی خاصی انجام می‌دهند که فلسفه و معنایی پشت آن قرار دارد.
در این گزارش به 7 فوتبالیست معروف و معنای شادی بعد از گل آنها می‌پردازیم:
 
1- لیونل مسی
 
 7 ستاره فوتبال و معنای شادی پس از گل آنها
لیونل مسی یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ فوتبال در این رشته انقلابی به پا کرد. مسی هر زمان که پایش را به داخل مستطیل سبز گذاشت، تأثیر خود را به بازی تحمیل کرد و بارها و بارها رکوردها را جابجا کرده است. این سوپراستار فوتبال بعد از زدن هر گل شادی مخصوص خودش را دارد.
تقریباً در تمام زمان‌هایی که او گل می‌زند، با انگشتان خود به آسمان اشاره می‌کند. بسیاری این را نمی‌دانند که این در حقیقت به افتخار مادربزرگ مسی است که پیش از اینکه لئو به جایگاه کنونی خود برسد، از دنیا رفت. مادربزرگ مسی کسی بود که با وجود مخالفت مربیان به دلیل جثه کوچک مسی، اولین بار او را به زمین فوتبال فرستاد.
بنابراین اگر مادربزرگ مسی نبود، ما هرگز شاهد حضور او در زمین فوتبال و شکستن رکوردهای مختلف نبودیم.
2- مسعود اوزیل
 
 7 ستاره فوتبال و معنای شادی پس از گل آنها
 
این هافبک بازی‌ساز آلمانی یکی از مشهورترین اسامی در فوتبال است و شایستگی این را نیز دارد. قهرمان جام‌جهانی از سنتیاگو برنابئو به ورزشگاه امارات لندن رفت،  و به یکی از کلیدی‌ترین بازیکنان توپچی‌ها تبدیل شده است. اگرچه او اغلب گل می‌زند یا پاس گل زیبا می‌دهد، اما روش خوشحالی او کاملاً مشخص نیست.
خوشحالی اوزیل درست کردن حرف M با دستانش و مکیدن انگشت شستش می‌باشد. این شادی نشان‌دهنده اسم میرا، برادرزاده اوزیل است و این آلمانی همین کار را بعد ار گلزنی به استون‌ویلا انجام داد، که آن را به برادرزاده خود نشان داد که روز تولدش بود.
شاید این شادی خیلی مورد توجه نباشد اما او را وارد لیست عموهای مهربان می‌کند. قطعاً آن روز تولد سال‌های سال در خاطر میرا برادرزاده کوچک اوزیل خواهد ماند.
 
3- ماریو بالوتلی
 
 7 ستاره فوتبال و معنای شادی پس از گل آنها
 
در این مورد می‌توان بحث کرد که نه تنها خوشحالی از ماریو بالوتلی سر نزده بلکه لبخندی هم روی لبان او بعد از زدن گل نقش نبسته است. به خاطر می‌آوریم سال‌ها قبل او بعد از گلزنی به منچستریونایتد او لباس خود را بالا داد و نوشته زیر آن به نمایش گذاشت که: "چرا همیشه من؟". بالوتلی آن نوشته خاص را روی پیراهن خود حک کرد تا از رسانه‌ها بپرسد چرا فقط روی رفتار او در داخل و خارج زمین متمرکز شده‌اند؟!
این عمل بالوتلی مورد توجه بسیاری از فوتبالیست‌ها و هواداران فوتبال در سرتاسر جهان قرار گرفت و همچنین تبدیل به یک سوژه در فضای مجازی شد.
خوشحالی دیگر بالوتلی به زمانی بازمی‌گردد که بعد از گلزنی به آلمان در قهرمانی اروپا 2012، پیراهن خود را درآورد و بدون لبخند مثل یک صخره ایستاد. هنگامیکه از بالوتلی درباره دلیل این رفتارش سوال شد، او به سادگی گفت: «هنگامیکه من گل می‌زنم، خوشحالی نمی‌کنم زیرا من فقط کارم را انجام می‌دهم. هنگامیکه یک پستچی نامه را می‌رساند، آیا خوشحالی می‌کند؟!".
4- گرت بیل
 
 7 ستاره فوتبال و معنای شادی پس از گل آنها
 
این ستاره ولزی از زمان پیوستنش به رئال‌مادرید از تاتنهام با رکورد انتقال 85 میلیون پوند در سال 2013، به عنوان یکی از مهترین بازیکنان کهکشانی‌ها محسوب می‌شود. این بازیکن 27 ساله در دو فصل گذشته عملکرد فوق‌العاده‌ای در سنتیاگو برنابئو داشت.
بیل همیشه، چه در لیگ قهرمانان یا لالیگا یا کوپادلری، انگیزه گلزنی دارد.
شادی گل بیل نشان دادن قلب با دستان خود است که امروزه به نماد این بازیکن ولزی تبدیل شده است. اما چیزی که مردم نمی‌دانند این است که این طرز خوشحالی اولین بار توسط الکساندر پاتو به نمایش درآمد که آن را به همسرش استفانی بریتو نشان داد. بسیاری از فوتبالیست‌های دیگر مثل آنخل دی‌ماریا از این نوع خوشحالی در موقعیت‌های مختلف استفاده کردند.
 
5- لوئیس سوارز
 
 7 ستاره فوتبال و معنای شادی پس از گل آنها
 
شکی وجود ندارد که در حال حاضر در دنیای فوتبال، لوئیس سوارز یکی از بهترین مهاجمان این رشته می‌باشد. سوارز در طول دوران حرفه‌ای خود درگیر مجادله‌های فراوانی شده که از او یک شخصیت "بد" درست کرده است، اما دانستن دلیل خوشحالی او احتمالاً ذهنیت مردم را درباره این ستاره اروگوئه‌ای عوض خواهد کرد.
هر زمان که سوارز گل می‌زند، او مچ دست و سه انگشتش را می‌بوسد، که نشان‌دهنده همسر و سه فرزندش است.
 
6- فابیو بورینی
 
 7 ستاره فوتبال و معنای شادی پس از گل آنها
 
این مهاجم ایتالیایی شاید آنگونه که فکر می‌کرد در لیورپول موفقیت نداشت و درست در زمانی که به نظر می‌رسید لیورپول توانایی جنگیدن برای تصاحب قهرمانی در لیگ جزیره را دارد، بورینی با انتقال قرضی به ساندرلند رفت.
شادی پس از گل بورینی در نوع خود جالب بود. او دست خود را میان دندان‌هایش می‌چسباند و به سمت پرچم کرنر می‌دوید. او در توضیح دلیل این کارش گفت: «در ایتالیا، ما می‌گوییم هنگامیکه یک شخص چیزی را خیلی زیاد می‌خواهد، این شبیه آن است که چاقو را میان دندان‌هایش داشته باشد، مثل یک جنگجو که هرگز تسلیم نمی‌شود.»
 
7- بافه تیمبی گومیس
 
 7 ستاره فوتبال و معنای شادی پس از گل آنها
 
این مهاجم ملی‌پوش فرانسه در حال حاضر از سوانسی به صورت قرضی به مارسی رفته است.
این بازیکن 30 ساله گل‌های خاطره‌انگیزی برای باشگاهش در فصل گذشته به ثمر رساند اما هیچکدام از آنها به اندازه گلی که به منچستریونایتد رساند و به خصوص شادی بعد از این گلش مورد توجه قرار نگرفت.
گومیس بعد از گلش حرکات پلنگ سیاه را انجام داد که در زمان حضورش در تیم سنت‌اتین از سلیف کیتا یاد گرفته بود. سلیف کیتا یکی از بزرگترین بازیکنان آن باشگاه بود که در 149 حضور خود در آن تیم 125 بار گلزنی کرد و لقب "پلنگ سیاه" گرفت. گومیس این کار را ادامه داد و مثل یک پلنگ چهار دست و پا روی زمین راه رفت و غرش کرد.
 
تابناک ورزشی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار