فوتبال ایران در ردیف آلمان، برزیل، انگلیس
کد خبر: ۵۴۹۸۴
تاریخ انتشار: 2016 November 14    -    ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵

مسابقات مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه به روزهای سرنوشت ساز خود در قاره های مختلف نزدیک می شود. هنوز به استثنا تیم ملی روسیه که میزبان این مسابقات حضور هیچ تیمی در جام جهانی قطعی نشده اما بسیاری از تیم های مدعی در یک قدمی کسب مجوز حضور در جام جهانی قرار دارند.

البته در این بین تیم های بزرگی نیز هستند که شرایط خوبی ندارند تا شاید عدم کسب مجوز حضور آنها در جام جهانی تبدیل به یک اتفاق بزرگ شود. با ورزش سه و بررسی رقابتهای مقدماتی جام جهانی در پنج قاره همراه باشید:

 

آسیا؛ ازبکستان و عربستان در مسیر خلق شگفتی
حضور چهار تیم ایران، استرالیا، ژاپن و کره جنوبی در سید های یک و دو و البته حضور این تیم ها در جام جهانی 2014 برزیل باعث می شود تا در صورتیکه یکی از این چهار تیم مجوز حضور در جام جهانی را کسب نکنند، شاهد خلق شگفتی در این قاره باشیم.

دور رفت مسابقات مقدماتی جام جهانی در آسیا روز سه شنبه با برگزاری یک دیدار به پایان می رسد. در گروه اول این مسابقات ایران صدرنشین است و ازبکستان با یک اختلاف امتیاز در رده دوم قرار دارد. ازبکها اگر دیدار خارج از خانه برابر کره جنوبی شکست نخورند، دور رفت را با عنوان دومی به پایان خواهند برد و با توجه به دیدارهای دور برگشت می توانند به صعود به جام جهانی جلوتر از کره جنوبی امیدوار باشند.

  

در گروه دوم مقدماتی جام جهانی رقابت بسیار نزدیک است. عربستان دوباره به روزهای اوج خود نزدیک شده و صدرنشین است و استرالیا و ژاپن فاصله کمی با سعودی ها ندارند. امارات شگفتی ساز نیز که در دیدار اول خود موفق به شکست ژاپن در خاک این کشور شده بود با 6 امتیاز آماده خلق یک شگفتی دیگر است. امارات و عربستان در کنار ژاپن و استرالیا نمایش های بسیار نزدیکی داشتند و شاید یکی از شگفتی های بزرگ قاره کهن و جام جهانی 2018 در این گروه شکل گیرد.

 

آمریکای جنوبی؛ فوتبال نگران حذف آرژانتین از جام جهانی
آرژانتین با شکست برابر برزیل وارد یک بحران جدی شده است. آلبی سلسته حالا در رده ششم جدول رده بندی قرار دارد و با توجه به سهمیه 4+1 آمریکای جنوبی این تیم باید در هفت دیدار پیش روی خود عملکرد متفاوتی داشته باشد تا مسی آخرین جام جهانی خود را نیز بتواند تجربه کند. صعود برزیل و اروگوئه قطعی به نظر می رسد اما تیم های کلمبیا، اکوادر، شیلی، آرژانتین، پاراگوئه و پرو تنها 4 امتیاز با یکدیگر فاصله دارند و این به آن معناست که کوچکترین لغزشی می تواند منجر به یک شگفتی و حذف یکی از تیم های بزرگ آرژانتین، شیلی و کلمبیا شود

 

اروپا؛ ادامه فرمانروایی تیم های بزرگ
9 تیم برتر گروه های 9 گانه مستقیم به جام جهانی خواهند رفت و 8 تیم برتر این گروه ها در مسابقات پلی آف برای کسب دیگر سهمیه ها نبرد خواهند کرد.  فرانسه، سوییس، آلمان، صربستان، لهستان، انگلستان، اسپانیا، بلژیک و کرواسی با انجام سه دیدار در صدر قرار دارند و دیگر تیم های مدعی این قاره نیز وضعیت مناسبی برای کسب سهمیه جام جهانی با قرار گرفتن در رده دوم گروه خود دارند.


در گروه اول سوئد و هلند، در گروه سوم ایرلند شمالی و جمهوری چک، در گروه چهارم ایرلند جنوبی و ولز، در گروه پنج مونته نگرو و دانمارک، در گروه ششم اسلونی و اسلواکی و در گروه نهم ایسلند، ترکیه و اوکراین برای کسب جایگاه دومی خواهند جنگید تا بعد از انجام دیدارهای پلی آف تکلیف چهار سهمیه فوتبال اروپا نیز مشخص شود.
با ادامه این روند احتمالا شاهد حضور همه غولهای اروپا در مسابقات جام جهانی خواهیم بود تا روسیه 2018 با حضور غولهای اروپایی جذاب شود.

 

آمریکای شمالی؛  نبرد همسایگان در پساترامپ
هر چند تا به امروز تنها یک دیدار از مسابقات نهایی جام جهانی در کونکاکاف برگزار شده اما به نظر می رسد باز هم قدرتهای سنتی این منطقه از مسابقات سه سهمیه اصلی را برای حضور در روسیه کسب کنند. کاستاریکا، مکزیک، پاناما، آمریکا،هندوراس و ترینیداد و توباگو در مرحله نهایی برای کسب 3+1 سهمیه این قاره به رقابت خواهند پرداخت.

 در شب اول این مسابقات مهمترین نبرد بین آمریکا و مکزیک برگزار شد و آمریکایی ها برابر مکزیک شکست خوردند؛ دیداری که با روی کار آمدن رئیس جمهور آمریکا جنجال های زیادی در پی داشت و در نهایت سبزهای مکزیک برنده شدند. آمریکا و مکزیک مانند همیشه شانس های اصلی صعود هستند و تیم چهارم این گروه 6 تیمی به مصاف تیم پنجم قاره آسیا خواهد رفت.

 

آفریقا؛ جنگ برای کسب شانس بزرگ
5 سهمیه قاره آفریقا از رقابت در 5 گروه به دست خواهد آمد و 5 تیم برتر هر گروه راهی روسیه 2018 خواهند شد. در گروه یک این رقابت ها تونس، کنگو، گینه و لیبی حضور دارند که تونس شانس اصلی صعود به شمار می رود.
گروه دو اما گروه مرگ قاره آفریقا است؛ نیجریه، کامرون، الجزایر و زامبیا برای حضور در جام جهانی رقابت نزدیکی خواهند داشت. نیجریه و الجزایر در 2014 نمایندگان قاره بودند و حالا از میان سه قدرت برتر قاره تنها یک تیم در جام جهانی حضور خواهد داشت. الجزایر در حضور نسل طلایی خود شانس زیادی برای کسب سهمیه دارد اما دیگر تیم ها نیز نا امید نیستند.


ساحل عاج در گروهی که با گابن، مراکش و مالی در آن قرار دارد شانس اصلی صعود به شمار می رود و از حالا می توان صعود آنها را به جام جهانی قطعی دانست. سنگال و آفریقای جنوبی در گروهی که در کنار بورکینافاسو و کیپ ورد تشکیل دادند رقابت نزدیکی برای کسب سهمیه جام جهانی خواهند داشت و رقابت اصلی میان این دو تیم خواهد بود.
مصر و غنا نیز در گروه پنجم شرایطی مانند گروه چهارم دارند و با حضور کونگو و اوگاندا نبرد اصلی میان این دو تیم خواهد بود.

 

اقیانوسیه؛ نبرد نیوزلند و گینه پاپوآ برای نیم سهمیه
مسابقات در اقیانوسیه در دو گروه سه تیمی برگزار خواهد شد. گروه اول با حضور نیوزلند، فیجی و کالدونیا جدید تشکیل می شود که نیوزلند شانس اصلی صعود از این گروه است. در گروه دوم نیز تاهیتی، گینه پاپوآ و جزایر سلیمان حضور دارند که گینه پاپوآ را باید از پیش صعود کرده دانست. دو تیم اول این دو گروه به مصاف یکدیگر خواهند رفت تا نیم سهمیه این قاره مشخص شود. نماینده اقیانوسیه باید به مصاف تیم پنجم قاره آمریکای جنوبی برود که با این حساب تنها یک معجزه می تواند آنها را صاحب سهمیه در جام جهانی بکند.

اتاق خبر24
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار