ارتباط فرش با ویژگی های شخصیتی
کد خبر: ۵۴۴۹۴
تاریخ انتشار: 2016 November 09    -    ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶
اگر در انتخاب رنگ تردید دارید بهتر است بدانید در زمینه فرش هر رنگ معنی خاصی دارد. مثلا قرمز از انرژی را بر می انگیزد، قهوه ای جاه طلبی، رنگ کِرِم خوشی، آبی آرامش، بنفش کامیابی و سبز القاگر رشد و پیشرفت می باشد.
 ارتباط فرش با ویژگی های شخصیتی
 
ارتباط فرش با ویژگی های شخصیتی  اختصاصی «تابناک باتو»؛ فرش جدا از اینکه هویت کشورمان ایران به حساب می آید، جدا از ارزش بالایش و سوای هر گونه بعد فرهنگی و هنری، یکی از نمادهای شخصیتی ما در منزلمان نیز محسوب می شود. فرش خانه ما می تواند معرف طرز فکر ما، احوالات و حالات شخصیتی ما باشد. رنگش، طرحش، نوعش و.... تمامی این عناصر در نهایت معرف خود ماست. باور کنید انتخاب طرح و زنگ و اندازه و جای مناسب برای فرش آنقدر موثر است که می تواند چند درصد شما را در زندگی روزمره با انگیزه تر کند. مخصوصا اگر نسبت به اعضای خانواده، وقت بیشتری را داخل منزل می گذرانید یا خانه دار هستید.

طرح های فرش خانه، می تواند از زیر لایه های شخصیتی شما بگوید. طرح های شلوغ و پیچیده معمولا مورد توجه افراد خونگرم و با روابط اجتماعی بالا قرار می گیرد. قاعدتا این افراد ذهن شلوغی هم دارند و معمولا هر لحظه افکار زیادی در ذهنشان مشغول راهپیمایی است. در مقابل افرادی آرام تر و خونسردتر به سمت طرح های ساده تر می روند. لازم به ذکر است افرادی که خلاقیت بیشتری دارند و به اصطلاح جهانی سازنده (maker) هستند نیز جزو این دسته قرار می گیرند و طرح ساده تر آرامش بیشتری را به آنها القا خواهد کرد.

از طرح که بگذریم، رنگ ها یک دنیا حرف برای گفتن دارند. اگر در انتخاب رنگ تردید دارید بهتر است بدانید در زمینه فرش هر رنگ معنی خاصی دارد. مثلا قرمز از انرژی را بر می انگیزد، قهوه ای جاه طلبی، رنگ کِرِم خوشی، آبی آرامش، بنفش کامیابی و سبز القاگر رشد و پیشرفت می باشد. حال اگر دقت کنید در اکثر فرش های ایرانی با طرح های پیچیده نیز از رنگ قرمز در زمینه استفاده شده که به خوبی انرژی را به آن دسته از افراد خونگرم می رساند. یا مثلا رنگ های مختلف در فرش افراد ماجراجو را به خود جذب می کند. اما در دهه های اخیر با پیشرفت تکنولوژی، تغییر سلیقه ها و همچنین دگرگونی صنعت، هم طرح های مدرن تری به بازار آمده و هم طیف رنگی گسترده ای به بازار تزریق شده است. از این رو انتخاب ها نیز گسترده تر شده و تمایل به خرید طرح های مدرن تر نیز افزایش یافته است. بنابراین به طور کلی سلیقه جامعه رو به سوی ساده تر شدن دارد. بدیهی است که در عصر حاضر روابط اجتماعی و خونگرمی موجود در نسل جدید نسبت به نسل های پیشین کاهش یافته و می توان این عامل را در تمایل به مدرنیته شدن بسیار موثر دانست.

کسی چه می داند؟ شاید در آینده سلیقه ها رو به جهانی سازی یا واحد شدن برود. اما امروز این مهم است که می توانیم خانه ای از شخصیت خود بسازیم. پس با فکر بیشتر عمل کنیم.

تهییه و تنظیم: قالیشویی ممتاز گل ابریشم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار