نقاشی های فتوشاپی قرن نوزدهم
کد خبر: ۵۴۲۸۲
تاریخ انتشار: 2016 November 07    -    ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸
در قرن نوزدهم، رسم پرتره رواج بسیاری یافته بود و هنرمندان سعی می کردند تا چهره و حالت اشخاص را بدون کم و کاست و آن گونه که هست رسم کنند؛ اما یک نقاش آلمانی به نام فرانس زاور وینتر هالتر ( Franz Xaver winterhalter ) بر خلاف جريان مرسوم حرکت کرد و با استفاده از قدرت رنگ، نور و سایه ها پرتره افراد را زیباتر از آن چیزی که بود رسم کرد.
نقاشی های فتوشاپی قرن نوزدهم اختصاصی «تابناک باتو»؛ نقاشی های بسیاری از قرون گذشته به دست ما رسیده که در دقت ارائه جزئيات تفاوت چندانی با عالم واقعیت ندارند. با وجود این، نقاشی هایی هم هستند که صاحب نظران هنر نقاشی بر آن خرده می گیرند، زیرا انجام برخی تعدیلات و اصلاحات به منظور زیباتر جلوه دادن نقاشی موجب مخدوش شدن صبغه واقع گرایانه آنها شده است.

بنا بر این گزارش، در قرن نوزدهم، رسم پرتره رواج بسیاری یافته بود و هنرمندان سعی می کردند تا چهره و حالت اشخاص را بدون کم و کاست و آن گونه که هست رسم کنند؛ اما یک نقاش آلمانی به نام فرانس زاور وینتر هالتر ( Franz Xaver winterhalter ) بر خلاف جريان مرسوم حرکت کرد و با استفاده از قدرت رنگ، نور و سایه ها پرتره افراد را زیباتر از آن چیزی که بود رسم کرد (شبیه فتوشاپ) و آن ها را به صورت ایده آل و آن چه باید باشند به تصویر کشید.
کار او از یک سو مورد توجه عموم مردم و از سوی دیگر، مورد انتقاد هنرمندان زمان خود قرار گرفت.

امروز آثار او از زیباترین نقاشی های دنیاست که نه تنها بر آن خرده نمی گیرند، بلکه آن را می ستایند.
در این گزارش نمونه هایی از این نقاشی های فتوشاپی قرن نوزدهم را خواهید دید.
 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار