چرا استخوان ما از اجدادمان ضعیف تر است؟!
کد خبر: ۵۴۲۶۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2016 November 07    -    ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸
استحکام استخوان های تحتانی بدن، بیش از استخوان های فوقانی مانند استخوان بازوها تحت تاثیر قرار گرفته است و به نظر می رسد که تغذیه نمی تواند عاملی برای این تغییرات باشد. به خاطر اینکه یک برنامه غذایی حاوی پروتئین و کلسیم کم روی تمام استخوان های بدن تاثیر می گذارد.
 چرا استخوان ما از اجدادمان ضعیف تر است؟!
 
چرا استخوان ما از اجدادمان ضعیف تر است؟!  به گزارش «تابناک باتو»؛ به باور محققان، استحکام استخوان های تحتانی بدن، بیش از استخوان های فوقانی مانند استخوان بازوها تحت تاثیر قرار گرفته است و به نظر می رسد که تغذیه نمی تواند عاملی برای این تغییرات باشد. به خاطر اینکه یک برنامه غذایی حاوی پروتئین و کلسیم کم روی تمام استخوان های بدن تاثیر می گذارد.

محققان با استفاده از اشعه ایکس، استخوان های بلند پاها و بازوهای 1842 فرد اروپایی را که بین دوران پارینه سنگی (33000 سال قبل از دوران ما) و قرن بیستم زندگی می کردند، بررسی کردند.

البته این بررسی ها صرفا روی اروپایی ها انجام شده و تحقیقات دیگری برای مردم سایر نقاط جهان لازم است.
در هر حال محققان بر این باورند که تغذیه نمی تواند عامل اصلی تغییر استحکام استخوان ها باشد.

ولی باید گفت، راه رفتن باعث تشکیل توده استخوانی می شود و کاهش تحرک بدنی و روی آوردن به خانه نشینی و بی تحرکی عامل اصلی ضعف اسکلت و بروز پوکی استخوان است.

بیماری پوکی استخوان یا استئوپروز که خطر شکستگی استخوان ها را بالا می برد، مشکلی است که سرتاسر مردم جهان را درگیر کرده است.

به گفته بنیاد بین المللی مقابله با پوکی استخوان، در اروپا و آمریکا و ژاپن حدود 75 میلیون نفر به بیماری پوکی استخوانی مبتلا هستند که آمار چشمگیری است.

محققان به تمامی افراد توصیه می کنند تا حد امکان از بی تحرکی و خانه نشینی دوری کنند و برای داشتن اسکلت قوی تر، فعالیت بدنی کافی مثل روزانه نیم ساعت پیاده روی را داشته باشند.
تبیان

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
0
0
چون شیر وماستشون فاقد پالپ بود!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
0
2
مجید جان پالم نه پالپ !
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار