پیچر؛ شهر ارواح سمی+عکس
کد خبر: ۵۳۸۶۲
تاریخ انتشار: 2016 November 04    -    ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵
گوشه شمال شرقی ایالت اوکلاهما، زمانی پرحاصل‌ترین مناطق معدنی سرب و روی در جهان قرار داشت. این فلزات در سال 1914 در اینجا کشف شدند، درست در زمانی که تقاضا برای مهمات به واسطه جنگ جهانی اول افزایش یافته بود. به زودی صدها معدن و هزاران نفر که با زحمت زیر زمین برای شرکت سرب پیچر کار می کردند. شهر پیچر به همراه شهرهای نزدیکش کاردین و تریس در کانزاس یک شبه توسعه یافتند.
 
پیچر در نقطه اوج خود 5000 تن سنگ خام را در روز پردازش می کرد. آن ها سنگ معدن را به دانه های ریز خرد کرده و در کارخانه های بزرگ  ذوب می کنند تا ناخالصی ها را از آن ها جدا کنند. تنها بخشی از سنگ های ذوب شده موادمعدنی واقعا باارزش تولید می کنند.
 
باقی مانده های بی فایده آن ها آلوده به مواد سمی بود که در بیرون معادن انباشته می شدند تااینکه یک برآمدگی 2828000 متری از 70 میلیون تن ضایعات معدنی و 36 میلیون تن شن و ماسه آسیاب شده و لجن ایجاد شد. این ریزدانه های معدنی شهررا پر کردند و مردم مجبور بودند در میان آن ها نفس بکشند.
 
زمانی که باران می بارید رواناب های که از این توده ها جاری می شدند وارد ذخایر آب محلی می شدند.
 
در سال های 1980 حکومت یک عملیات پاکسازی را آغاز کرد تا پیچر را دوباره قابل سکونت کند، اما حتی در اوایل دهه 90، نزدیک به دو سوم کودکان پیچر هنوز از مسمومیت سربی رنج می بردند. در سال 2006 اعلام شد که پیچر باید تخلیه شود. سرانجام در سال 2008 هنگامی که یک گردباد در شهر هشت نفر را کشت و موجب خسارات زیادی شد، بازسازی پیچر دیگر سوالی نداشت و تنها گزینه ترک شهر برای همیشه بود.

پیچر؛ شهر ارواح سمی
 
پیچر؛ شهر ارواح سمی 
 
پیچر؛ شهر ارواح سمی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار