کویرنوردی در تپه های شنی صادق آباد
کد خبر: ۵۳۶۵۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2016 November 01    -    ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
تپه ها در حاشیه مرکز دارای بیشینه ارتفاع 10 تا 15 متر هستند که با حرکت به سمت مرکز و تپه های ستاره ای آن این ارتفاع تا 35 متر افزایش می یابد. این ریگزار در شمال به روستای حسن آباد و در جنوب به روستای صادق آباد بافق محدود می شود.
 کویرنوردی در تپه های شنی صادق آباد
 
کویرنوردی در تپه های شنی صادق آباد  اختصاصی «تابناک باتو»؛ چنانچه بنا به شرایطی گذرتان به گوشه کنار سرزمینان نیفتاده ولی دوست دارید از دور دستی بر آتش آشنایی با این مناطق زیبا و بکر داشته باشید، از شما دعوت می کنیم تصاویر ارسالی آقای علی بهمنی از کویر صادق آباد شهرستان بافق را ببینید. اما پیش از آن نوشته ای در وصف این منطقه برای شناخت بهتر شما خوبان می آوریم.

ریگ صادق آباد در استان یزد واقع است. این ریگزار در جنوب نمکزار یا کویر بافق و در شمال روستای صادق آباد در 15 کیلومتری شمال شهرستان بافق واقع است. ریگزار شکلی شبیه به لوزی دارد و گستره آن شمالی جنوبی است. قطر بزرگ آن 5 کیلومتر و قطر کوچک آن در حدود 4 کیلومتر است. تپه ها فاقد جهت مشخصی هستند و در مرکز ریگزار تپه های ماسه ای ستاره ای قابل مشاهده است. ارتفاع متوسط ریگزار از سطح دریا 951 متر است. تپه ها در حاشیه مرکز دارای بیشینه ارتفاع 10 تا 15 متر هستند که با حرکت به سمت مرکز و تپه های ستاره ای آن این ارتفاع تا 35 متر افزایش می یابد. این ریگزار در شمال به روستای حسن آباد و در جنوب به روستای صادق آباد بافق محدود می شود.

پوشش گیاهی در ریگزار صادق آباد بسیار ضعیف و عمدتا از گیاه ماسه پسند هستند و دسترسی به این منطقه از طریق شهرستان بافق، جاده آسفالته روستای صادق آباد واقع در شمال شهرستان امکان پذیر است.
 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
3
4
اینجا تپه های ماسه ای ورزنه ازتوابع اصفهان است اگه نرفتین بروید خیلی زیباست ومنحصربه فرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
1
3
عالي بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار