12 مطلب جالب درباره فرش و موکت
کد خبر: ۵۳۵۲۸
تاریخ انتشار: 2016 October 31    -    ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵
در اینجا برای شما نکات ریز و شاید در نظر برخی کم اهمیت از خانه داری را می آوریم که شاید با خواندن آن از این به بعد به پیرامون خود و زندگی تان بیشتر دقت کرده و اهمیت دهید و برای سلامت زندگی خود و دیگران بکوشید.
12 مطلب جالب درباره فرش و موکت 
 
12 مطلب جالب درباره فرش و موکت اختصاصی «تابناک باتو»؛ در اینجا برای شما نکات ریز و شاید در نظر برخی کم اهمیت از خانه داری را می آوریم که شاید با خواندن آن از این به بعد به پیرامون خود و زندگی تان بیشتر دقت کرده و اهمیت دهید و برای سلامت زندگی خود و دیگران بکوشید.
 
1. ویروس گوارشی یا ویروس هایی که باعث مشکلات معده می شوند، می توانند تا بیش از یک ماه در فرش و موکتی که تمیز نشده اند، بمانند.
 
2. قدیمی ترین قالی پیدا شده در دنیا معروف به قالی پاریزیک است که بیش از 2000 سال قدمت داشته و در دهه 1940 داخل مقبره ای در محدوده سیبری پیدا شد.
 
12 مطلب جالب درباره فرش و موکت 
 
3. میکروب شناسان به این نتیجه رسیده اند که هوای بیرون رونده از پشت جارو برقی جزو 5 محل پرباکتری در خانه به حساب می آید. محل های دیگر مربوط می شوند به اسکاچ ظرف شویی، ماشین لباس شویی، کاسه توالت و سطل زباله آشپزخانه.
 
4. صلیب شکسته نازی که سمبلی از بخت و اقبال به شمار می آید در طرح های فرش های آمریکا، اروپا، هند و چین رایج است.
 
5. هر سال چندین کیلو خاک وارد خانه شده و به طور مداوم زیر فرش ها انباشته می شوند.
 
 12 مطلب جالب درباره فرش و موکت
 
6. ساس ها می توانند درون فرش زندگی کنند و در زمان مناسب بدون اینکه متوجه شویم به ما آسیب برسانند.
 
7. هر انسان روزانه چیزی حدود یک تا دو میلیون سلول مرده پوستی دفع می کند که در سال به چهار کیلوگرم می رسد و این سلول ها به شکل گرد و خاک در فرش و موکت جمع می شوند.
 
8. موکت کردن کل فضا به صورتی که تا پای همه دیوارها پر شود، اصولا راه مناسبی نمی باشد. چرا که تمیز کردن زمین بسیار دشوارتر از سطوح دیگر خواهد بود.
 
 
 
9. در اکثر شوینده های فرش، نفتالین یافت خواهد شد. این ماده به شدت مضر است و استنشاق آن به خصوص در کودکان منجر به عفونت هایی از جمله عفونت ادراری می شود.
 
10. در بازرسی شبکه خبر ABC تحت یک برنامه تلویزیونی پر بیننده، تمامی فرش ها و موکت های هتل ها جهت رویت کثیفی ها با اشعه Blacklight بررسی شد. جالب اینجاست که در تمامی هتل ها از شبی 55 دلار گرفته تا شبی 400 دلار، بر روی فرش ها و موکت ها رد ادرار پیدا شد. یکی از دلایل مهم آن حیواناتی بودند که اجازه داده می شد در اتاق بمانند.
 
11. امروزه فرش های مدرن از الیاف مصنوعی تولید می شوند اما فرش های اصیل همچنان از پشم و الیاف طبیعی ساخته می شوند. نوعی سوسک وجود دارد که از این الیاف تغذیه می کند و در صورت تمیز نکردن فرش می تواند به میهمانی ماندگار تبدیل شود.
 
12. برای درخشان تر کردن رنگ فرش می توانید روی آن نمک ریخته، یک ساعت صبر کرده و آن را با جارو برقی تمیز کنید.
 
تهیه و تنظیم: قالیشویی ممتاز گل ابریشم


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار