کلاهبرداری رمال شیاد از بیماران خاص
کد خبر: ۵۲۷۰۵
تاریخ انتشار: 2016 October 22    -    ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
سرهنگ" علي صادقي"، فرمانده انتظامي شهرستان برخوار استان اصفهان در این ارتباط اظهار داشت: در پي شكايت دو نفر از كلاهبرداري فردي كه در زمينه رمالي فعاليت مي كند موضوع در دستور كار ويژه ماموران اين فرماندهي قرار گرفت.

اين مقام انتظامي بيان داشت: در بررسي هاي صورت گرفته مشخص شد اين دو نفر كه به بيماري خاص دچار هستند براي شفاي بيماري خود به فرد مذكور مراجعه كرده و او نيز در طي جلسات متعدد از آنها مبلغ 200 و 300 ميليون ريال را دريافت كرده اما بيماري آنها نه تنها بهبود نيافته بلكه روز به روز نيز بدتر شده است.

وي افزود: ماموران پس از انجام تحقيقات و اطمينان از صحت موضوع در محل حاضر و در حالي كه افراد زيادي براي مراجعه به وي در كنار منزلش صف كشيده بودند فرد مذكور را دستگير كردند.

اين مقام مسئول عنوان داشت: در بازرسي از منزل اين شخص چندين جلد انواع كتاب هاي آشنايي با سحر و جادو، انواع طلسم، جمجمه ، مو، پوست و مدفوع حيوانات و انواع سنگ هاي تزئيني كشف شد.

سرهنگ صادقي با بيان اينكه اين رمال 65 ساله داراي تحصيلات ابتدايي و سابقه دار است گفت: متهم با تبليغ در زمينه بخت گشايي، شفاي بيماران خاص، باطل كردن طلسم و رفع هر گونه مشكل ديگر افراد گرفتار را به سمت خود جذب كرده و با نشان دادن تصاوير و نامه هاي تشكر آميز افرادي كه قبلاً به او مراجعه كرده بودند خود را حلال مشكلات وانمود كرده و از آنان به اين طريق كلاهبرداري مي كرده است.

وي افزود: اين فرد در ابتدا براي جلب افراد از مراجعه كنندگان هيچگونه پولي دريافت نمي كرد اما در جلسات بعدي به مرور مبالغي از 50 هزار تومان تا يك ميليون تومان را دريافت مي كرد.

فرمانده انتظامي شهرستان برخوار گفت: در اين زمينه پرونده تشكيل و متهم جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شده است و كساني كه از اين فرد شكايت دارند مي توانند به پليس آگاهي اين فرماندهي مراجعه كنند.

اين مقام انتظامي با بيان اينكه رمالي ، فالگيري و بخت گشايي چيزي جز كلاهبرداري نيست اظهار داشت: توصيه ما به شهروندان اين است كه به تبليغات دروغين اين گونه افراد توجهي نكرده و مشكلات خود را از طريق مجاري قانوني و با مراجعه به آموزه هاي ديني پييگيري كرده و سرمايه هاي زندگي خود را به پاي اين گونه افراد شياد نريزند و در صورت هرگونه آگاهي از فعاليت آنان موضوع را از طريق شماره تلفن 110 به اطلاع پليس برسانند.
منبع: خبرآنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار