ممنوعیت فعالیت وهابیت در قزاقستان
کد خبر: ۵۲۶۷۲
تاریخ انتشار: 2016 October 22    -    ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶
«نورسلطان نظربایف» رئیس جمهور قزاقستان حمایت خود از طرح ممنوعیت فعالیت فرقه‌های وهابیه و سلفیه در قزاقستان را اعلام کرد.
نظربایف همچنین گفت: حملات تروریستی‌ای که طی ماه‌های اخیر در مناطق قزاقستان به وقوع پیوست، توسط عناصر سلفی برنامه ریزی و اجرا شده بود.
 
مقامات قزاقستان اخیرا در صدد ایجاد طرح ممنوعیت و محدودیت تبلیغ و پیروی از فرقه‌های «وهابیه» و «سلفیه» در این کشور شده بودند.
 
بر اساس ادعای مقامات آستانه، فعالیت این فرقه‌های مذهبی در قزاقستان خطرناک بوده و در آینده می‌تواند برای این کشور مشکلاتی را ایجاد کند.
 
همزمان با طرح ممنوعیت وهابیت در قزقاستان، «نورلن ایرمکبایف» وزیر امور دینی و جامعه شهروندی قزاقستان نیز گفت: وهابیت و سلفی گری خطر و تهدید جدی برای امنیت این کشور محسوب می‌شود.
 
به گفته وی، وزارتخانه امور دینی و جامعه شهروندی قزاقستان در حال حاضر در صدد آماده و تهیه کردن طرحی است که تا این خطر را به تمامی مردم اطلاع رسانی کند.
 
این تصمیم مقامات قزاقستان در حالی است که برخی کشورهای منطقه آسیای مرکزی، به ویژه تاجیکستان از 3 سال پیش فعالیت این دو فرقه مذهبی را در قلمرو خود ممنوع اعلام کردند.
منبع: خبرگزاری فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار