حرکات «کونگ فو» که هر روز ناآگاهانه انجام می دهید
کد خبر: ۵۲۳۲۴
تاریخ انتشار: 2016 October 18    -    ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳
در این ورزش رزمی از حرکت های دست و پا وگاهی از سلاح استفاده می شود. کونگ فو ورزش بسیار پیچیده ای است و توانایی روحی و بدنی بالایی می خواهد. نکته جالب توجه اینکه برخی از فعالیت های روزانه ما بی شباهت به تمرینات کونگ فو نیست.
حرکات «کونگ فو» که هر روز ناآگاهانه انجام می دهید کونگ فو، یک ورزش رزمی و خاستگاه آن کشور چین است و شاخه های متعدد و معانی مختلفی دارد. به طور کلی، دو بعد از وجود انسان «روح» و «جسم» در حرکت های رزمی کونگ فو نمود پیدا می کنند. یک کونگ فو کار باید به بالا بردن قدرت روح نیز به اندازه جسم توجه کند. کونگ فو هنر تلفیق توانایی های جسمی و قدرت روح است. در این ورزش رزمی از حرکت های دست و پا وگاهی از سلاح استفاده می شود. کونگ فو ورزش بسیار پیچیده ای است و توانایی روحی و بدنی بالایی می خواهد. نکته جالب توجه اینکه برخی از فعالیت های روزانه ما بی شباهت به تمرینات کونگ فو نیست.

این گزارش به برخی از آنها اشاره خواهد کرد.

١. بالا رفتن از پله ها


شاید شما حوصله بالا رفتن از پله های اداره، مترو، دانشگاه و یا استادیوم را نداشته باشید؛ اما همین حرکت سخت و خسته کننده (در صورت نداشتن منع پزشکی) نقش مهمی در حفظ سلامتی شما دارد و باعث تقویت عضلات ساق پا و ران می شود و کالری های زائد بدن شما را با سرعت بالايی می سوزاند. به علاوه وقتی از پله ها بالا می رویم، در حال تمرین یک حرکت کونگ فو هستیم. در این هنگام، یکی از زانوهایتان خم می شود و دیگری نقش حمایتی و ستون را بر عهده می گیرد. این حالت را می توان پایه بسیاری از ضربه های پا در کنگ فو دانست.
 
 

٢. بستن کمربند ایمنی


بستن کمربند ایمنی یکی از قوانین و الزامات رانندگی است و باعث حفظ جان رانندگان می شود. وقتی می خواهید کمربند ایمنی خود را ببندید، بازوی شما در هنگام کشیده شدن حالت خروج و بیرون آمدن پیدا می کند و شبیه یک ضربه می شود. به این حرکت در کونگ فو «دینگ ساو» گفته می شود.

 
 
٣. ضربه زدن به هندوانه

ممکن است برای بسیاری پیش آمده باشد که برای تشخیص رسیده بودن هندوانه روی آن ضربه می زنند. در هنگام ضربه زدن روی هندوانه، سرانگشتان دست حالت خاصی پیدا می کنند. ضربات تند، سریع و محکمی زده می شود؛ این حرکت در کونگ فو کاربردهای فراوانی دارد.

 
 
٤. حرکت شنا

حرکت شنا باعث عضلانی شدن و زیبایی بالا تنه و بازوها می شود و از شل شدن و افتادگی اجزای فوقانی و ساختمان عضلانی مرکز بدن جلوگیری می کند . سعی کنید اصولی و درست این حرکت را در خانه تمرین کنید. این ورزش علاوه بر سوزاندن کالری های اضافی بدن ماهیچه هایتان را نیز تقویت می کند. در کونگ فو حرکت شنا از اهمیت بالایی برخوردار است و از آن به عنوان مقدمه ای برای یادگیری دفاع شخصی استفاده می شود.
 
 

٥. مشت کوبیدن روی میز


شاید دیده باشید که افراد عصبانی گاه مشت خود را روی میز می کوبند؛ به این ضربه در کونگ فو «تای چی چوان» گفته می شود و از قدرت بالایی برخوردار است.
 
 

٦. خاراندن دست

حرکتی که اغلب در هنگام خاراندن دست استفاده می شود و یا وقتی فردی ناخن های خود را روی تخته سیاه میکشد و صدای منزجرکننده ای بر می خیزد، این کار شباهت زیادی به حرکت (پنجه خرس) در کونگ فو دارد.
 
 
 
منبع: .sayidy.net
 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار