طرز تهیه نان پپروک ، نان خوشمزه برای عصرانه تان
کد خبر: ۵۲۲۸۲
تاریخ انتشار: 2016 October 18    -    ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹
نان پیروک یک نوع نان خوشمزه است که هم برای صبحانه می توانید استفاده کنید و هم برای عصرانه.
طرز تهیه نان پپروک ، نان خوشمزه برای عصرانه تان
 
طرز تهیه نان پپروک ، نان خوشمزه برای عصرانه تاننان پیروک یک نوع نان خوشمزه است که هم برای صبحانه می توانید استفاده کنید و هم برای عصرانه.

مواد مورد نیاز:

پودر مایه‌خمیر 1 قاشق سوپخوری
شكر یك‌سوم پیمانه
شیر ولرم 125 میلی‌لیتر (یك‌دوم پیمانه)
آرد نان 350 گرم
كره  50 گرم
تخم‌مرغ  2 عدد
نمك یك‌چهارم قاشق چایخوری
زرده تخم‌مرغ 1 عدد

مواد لازم میانی:
 
كره 50 گرم
بیسكویت 100 گرم
دارچین یك‌دوم قاشق چایخوری
آب پرتقال 2 قاشق سوپخوری
شكر 100 گرم
گردوی خردكرده 200 گرم
زرده تخم مرغ 1 عدد

طرز تهیه:

1. مایه‌خمیر و یك قاشق سوپخوری از شكر و شیر را در كاسه‌ای بریزید و مخلوط كنید، روی آن را بپوشانید و در جای گرمی قرار دهید تا مایه‌خمیر فعال شود. آن‌گاه آرد و نمك را در كاسه دیگری بریزید و باقیمانده شكر را به آن بیفزائید و مخلوط سازید. سپس كره نرم‌شده، تخم‌مرغ‌ها، نمك و مایه‌خمیر عمل‌آمده را نیز اضافه كنید و مواد را كاملاً با هم مخلوط كنید تا خمیری به دست آید.

2. حالا خمیر را روی سطح آردپاشیده، خوب ورز دهید تا كاملاً صاف و یكدست شود. بعد آن را در كاسه چربكرده‌ای بگذارید، رویش را بپوشانید و در جای گرمی نگه دارید تا حجم خمیر دو برابر شود. اكنون خمیر را دو قسمت كنید و یك قسمت را به شكل مستطیل، تقریباً به اندازه 30×40 سانتی‌متر باز كنید و در سینی چربكرده قرار دهید و اطراف خمیر را مرتب كنید.

3. اكنون با مواد میانی روی خمیر را بپوشانید و قسمت دوم خمیر را به شكل نوارهای 2 سانتیمتر ببرید و به شكل ضربدر روی مواد قرار دهید. بهتر است لبه‌های خمیر زیری را با آب مرطوب كنید تا دو خمیر به هم بچسبند. اینك روی خمیر را بپوشانید و صبر كنید تا دوباره خمیر حجیم شود.

4. سپس روی خمیر را با زرد‌ه تخم مرغ مرطوب سازید و در فر (تاون) گرم‌شده با دمای 180 درجه سانتیگراد، به مدت تقریبی 30 دقیقه قرار دهید تا نان، بپزد و طلائی‌رنگ شود.

روش تهیه مواد میانی

 
بیسكویت ساده را آسیاب كنید و با كره آب‌كرده خنك‌شده، دارچین، شكر، آب‌پرتقال، زرد‌ه تخم مرغ و گردوی بوداده مخلوط كنید.

شور و شیرین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار