قدیمی ترین قطعه هنری اثر انسان های اولیه+عكس
کد خبر: ۵۲۱۹۱
تاریخ انتشار: 2016 November 09    -    ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۵
برای چشم های آموزش ندیده، این قطعه کوچک از سنگ های آتشفشانی به طور مبهم شبیه فیگور یک زن طبیعی به نظر می رسد، اما زیر میکروسکوپ، شیارهای اطراف گردن و کناره ها، نشانه هایی از دستکاری هایی عمدی هستند که کاملا شبیه علائمی هستند که در مواد مشابه با استفاده از اشیای تیز ایجاد می شود. این سنگ به طور طبیعی شکلی شبیه به انسان داشته و با استفاده از قلم سنگ این شکل تقویت شده است.
 
این پیکر کوچک که « Venus of Berekhat Ram» نام دارد در ابتدا بسیار بحث برانگیز بود و بسیار از دیرینه شناسان آن را محصول فرسایش می دانستند تا یک اقدام عملی از خلاقیت. اما کشف دومین مجسمه مشابه، «Venus of Tan-Tan» در مراکش این قضیه را تقویت و آن را به عنوان قدیمی ترین قطعه مجسمه جهان که کشف شده محفوظ کرد. باورنکردنی است که این قطعه به 230000 تا 700000 سال پیش بازمی گردد و احتمالا توسط انسان های اولیه مثل هومو ارکتوس ساخته شده است.
 
 قدیمی ترین قطعه هنری اثر انسان های اولیه
 
این مجسمه در سال 1981 در طول کاوش های باستان شناسی در دریاچه رام بین سوزیه و اسرائیل کشف شد. این اثر داخل قطعه سنگ توف ساخته شده و این سنگ از خاکسترهای آتشفشانی تشکیل می شود که وقتی به سطح زمین می آیند به اندازه کافی داغ هستند که به شکل یک سنگ سبک و متخلل به هم جوش بخورند مثل سنگ پا. این پیکر کوچک 3.5 سانتیمتر طول دارد و توسط یک سنگ تیز حداقل سه شیار روی آن ایجاد شده است.
 
قدیمی ترین قطعه هنری اثر انسان های اولیه 
 
از نظر آناتومی انسان های مدرن در آن زمان هنوز تکامل نیافته بودند و دوران نئاندرتال ها هم نبوده، در عوض این دوره جمعیت هومو ارکتوس به معنی «انسان راست قامت» داشته است. این اقوام دور انسان های مدرن تقریبا 2 میلیون سال پیش در آفریقا ظاهر شدند و از آنجا در جهان گسترش یافتند. آن ها تا 70 هزار سال پیش وجود داشتند.
 
قدیمی ترین قطعه هنری اثر انسان های اولیه 
 
هومو ارکتوس ها از ابزارهای پیچیده ای استفاده می کردند و در جوامع شکارچی زندگی و از بیماران و ناتوانان مراقبت می کردند. آن ها می دانستند چطور از آتش استفاده کنند و غذایشان را بپزند. اگرچه آن ها در تولید صدا در مقایسه با انسان های امروزی ناتوان بودند، اما از زبان توسعه یافته تر از شامپانزه استفاده و باهم ارتباط برقرار می کردند.
 
مدل چهره یک هومو ارکتوس ماده بالغ، یکی از اجداد واقعی انسان مدرن:
 
قدیمی ترین قطعه هنری اثر انسان های اولیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار