امتیاز افراد مجرد نسبت به متأهلان
کد خبر: ۵۱۸۳۳
تاریخ انتشار: 2016 October 13    -    ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷
در شرایطی که بعضی تحقیقات نشان می‌دهد ازدواج باعث خوشحالی و سلامت بیشتر افراد شده و میزان تنهایی آنها را کاهش می‌دهد، اما این تحقیقات به لحاظ پژوهش‌شناسی نمی‌توانند چنین ادعاهایی را تحت پوشش قرار دهند.
 
 
امتیازات افراد مجرد نسبت به متأهلان  به گزارش «تابناک باتو»؛ معمولا وقتی صحبت تیپ ناراحت و تنها به میان می آید، اغلب افراد مجرد را نمونه چنین آدمی می‌دانند. با این حال تحقیقات نشان می‌دهد که افراد مجرد حس خودمختاری بسیار زیادی داشته و به مراتب رشد و پیشرفت روانشناختی بیشتری نسبت به افراد متأهل تجربه می‌کنند.

یکی از این تحقیقات که با تیتر «چیزی که تاکنون هیچ‌کس درباره مجرد بودن به شما نگفته است» صورت گرفت، تعریف زندگی مجردی را به چالش کشید تا بتواند تصویر دقیق‌تری از این افراد به دست دهد. آمار نشان می‌دهد حدود ۱۲۴.۶ میلیون آمریکایی بالای ۱۶ سال در سال ۲۰۱۴ مجرد بودند. این آمار گویای آن است که ۵۰.۲ درصد از جمعیت بزرگسالان این کشور مجرد بوده، در حالی‌که این میزان در سال ۱۹۷۶ ، ۳۷.۴ درصد بود. افزایش جمعیت افراد مجرد می‌تواند به دلیل عوامل اجتماعی، ‌اقتصادی مانند چالش یافتن شغلی با درآمد مناسب و آرزوی دستیابی به اهداف تحصیلی پیش از ازدواج است.

در شرایطی که بعضی تحقیقات نشان می‌دهد ازدواج باعث خوشحالی و سلامت بیشتر افراد شده و میزان تنهایی آنها را کاهش می‌دهد، اما این تحقیقات به لحاظ پژوهش‌شناسی نمی‌توانند چنین ادعاهایی را تحت پوشش قرار دهند.

افراد مجرد، مصمم‌تر بوده و نسبت به پیشرفت‌های شخصی خود آگاه هستند


نتایج یافته‌های تحقیقاتی که روی افراد مجرد صورت گرفته نشان می‌دهد که افراد مجرد حس خودمختاری بالایی داشته و تمایل زیادی به رشد و پیشرفت دارند. تحقیقی که با محوریت افرادی انجام گرفت که تا آخر عمر مجرد می‌مانند ثابت کرد که هرچه فردی بیشتر مستقل باشد، کمتر با عواطف و احساسات منفی روبه‌رو خواهد بود. در واقع عکس این مسأله درباره افراد متأهل مصداق دارد.

افرادی که ازدواج می‌کنند به بیش از ۱۰۰ امتیاز دولتی و پوشش‌های مربوطه دسترسی خواهند داشت که بیشتر آنها مالی است. با شناسایی امتیازها و مزایای مالی و فرهنگی که افراد از آن بهره‌مند می‌شوند تنها به این خاطر که متأهل هستند، این مسئله بارزتر می‌شود که افراد مجرد از این وضعیت آگاه بوده و با این حال ترجیح می‌دهند در این وضع بمانند.

یکی از محققان این تحقیق در این ‌باره گفت: ما می‌توانیم فضاهای زندگی شخصی خود را بسازیم. چیزی که حائز اهمیت بوده این نیست که هرکسی چه کاری می‌کند یا آنکه دیگران فکر می‌کنند ما چه کاری باید بکنیم، بلکه داستان سر این است که آیا می‌توانیم مکان‌ها، فضاها و افرادی را بیابیم که مطابق با آنچه ما هستیم باشند و بگذارند به بهترین شکل زندگی کنیم یا نه.»
دکتر سلام
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار