۴ روش شگفت انگیز ماساژ برای رفع خستگی
کد خبر: ۵۱۳۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2016 October 08    -    ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲
روش های ماساژ بسیار متنوع است. ماساژ نه تنها برای سلامتی جسمانی مفید است، بلکه با ماساژ می توان به بالاترین میزان آرامش هم دست پیدا کرد. این کار جزیی از نرمش های آرام بخش به شمار می رود. هزاران شیوه مختلف ماساژ در دنیا وجود دارد. این گزارش شما را با چهار روش ساده ماساژ برای رفع خستگی روزانه آشنا می کند.
 
 
۴ روش ساده و شگفت انگیز ماساژ برای رفع خستگی  اختصاصی «تابناک باتو»؛ روش های ماساژ بسیار متنوع است. ماساژ نه تنها برای سلامتی جسمانی مفید است، بلکه با ماساژ می توان به بالاترین میزان آرامش هم دست پیدا کرد. این کار جزیی از نرمش های آرام بخش به شمار می رود. هزاران شیوه مختلف ماساژ در دنیا وجود دارد.  این گزارش شما را با چهار روش ساده ماساژ برای رفع خستگی روزانه آشنا می کند.

۱. ماساژ میان دو چشم


بنا بر طب چینی ماساژ دادن بین دو چشم قدرت تمرکز را بالا برده استرس را کاهش می دهد و تداوم در انجام آن، میگرن مزمن را درمان می کند و باعث آرامش و استراحت چشمان می شود. به خصوص اگر وقت زیادی را با رایانه و یا تلفن همراه می گذرانید، برای از بین بردن خستگی چشمانتان از روش ماساژ بین دو چشم استفاده کنید.
 
 

روش کار


انگشت خود را به آرامی وسط دو چشم قرار دهید و سه سانتیمتر به شکل عمودی آن را بالا ببرید. نقطه مورد نظر را ۴۵ تا ۶۰ ثانیه ماساژ دهید. دانشمندان می گویند ماساژ این نقطه از سر، منطقه ای در مغز را فعال می کند که نقش قابل توجهی در کاهش استرس دارد و باعث شاداب شدن پوست صورت می شود.

۲. قسمت فوقانی ستون فقرات، پایین گردن


ماساژ دادن این منطقه از بدن (همان طور که در عکس مشاهده می کنید) باعث از بین رفتن خستگی گردن می شود. خستگی گردن به دلایلی از جمله خواب نامناسب، نشستن طولانی مدت پشت کامپیوتر و یا حمل بار سنگین و به دنبال آن، فشار بر گردن و کتف ایجاد می شود.  این روش خستگی شما را از بین می برد و اگر از بی خوابی رنج می برید، می تواند به خواب آرام شما کمک کند.
 
 

این ماساژ را می توانید در حمام انجام دهید و یا در حالت عادی دست خود را با روغن زیتون ، روغن نارگیل یا خردل چرب کنید و همان طور که در عکس می بینید با قرار دادن دست در این نقاط از قسمت پایین به بالا و از داخل به خارج، با کمی فشار و به شکل متناوب ماساژ دهید.

۳. وسط کف پا

جالب است بدانید که ماساژ دادن این نقطه از پا باعث کاهش کمردرد می شود و از افسردگی جلوگیری می کند و باعث فعال شدن گردش خون در بدن می شود. این ماساژ را پیش از خوابیدن انجام دهید. پای خود را طوری بگیرید که انگشت شست در وسط کف پا قرار گیرد، سپس با حرکت دایره ای هر کدام از کف  پا را به مدت ۱۰ دقیقه با روغن زیتون یا روغن نارگیل ماساژ دهید.
 
 

۴. ماساژ ریشه مو


ریشه مو از مهمترین بخش های بدن است، ماساژ ریشه مو باعث افزایش ترشح هورمون عشق و خوشبختی در بدن انسان می شود. میزان استرس را کاهش می دهد و سردرد را از بین می برد و ریشه مو را قوی می گرداند و در نهایت گردش خون در ناحیه سر و گردن را تنظیم می کند.
سرتان را پایین بگیرید، سپس با فشار انگشتان دست و با سرعت از اطراف تا وسط سر را ماساژ دهید.
 
 
 
منبع: sayidy.net

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سمیره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۹
0
0
خیلی بدردم خورد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار