رسوایی های اخلاقی نامزدهای انتخاباتی آمریکا
کد خبر: ۵۱۱۵۹
تاریخ انتشار: 2016 October 06    -    ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶

با نزدیک شدن به مبارزات انتخاباتی 2016 آمریکا، رسوایی‌های اخلاقی میان دو نامزد پیشتاز جمهوریخواه و دموکرات شدت گرفته است و رسانه‌های آمریکایی هر هفته و یا حتی هر روز خبر از یک رسوایی جدید از کمپین انتخاباتی این دو نامزد انتخابات آمریکا منتشر می‌کنند.

رسوایی‌هایی که چیزی شبیه موشک برابر موشک شده است و هر روز یک طرف ماجرا رقیب انتخاباتی خود را درباره داشتن رسوایی جدید مورد تحقیر قرار می دهد تا آمار نظرسنجی ها را به نفع خود تغییر دهد.

پس از رسوایی های سیاسی و اقتصادی، افشاگری های اخلاقی و خانوادگی هم جایی برای ابراز ظهور پیدا کرد و «دونالد ترامپ» در ادامه اظهارات جنجالی خود در رقابت با هیلاری کلینتون، وی را متهم به عدم وفاداری و خیانت به همسرش معرفی کرد.

هیلاری کلینتون متهم به خیانت شد

کاندیدای حزب جمهوری‌خواه در میان حامیان خود در پنسیلوانیا گفت: هیلاری کلینتون فقط به حامیان مالی و خودش وفادار است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر بخواهید حقیقت را بدانید، فکر نمی‌کنم که او حتی به همسرش، بیل کلینتون وفادار باشد.

جالب این است که ترامپ پیش از این نیز در یکی از سخنرانی‌های خود در جمع هواداران، سابقه رسوایی جنسی همسر «هیلاری کلینتون» نامزد جمهوریخواهان برای انتخابات ریاست جمهوری و نقش «هیلاری» در این داستان را دستمایه حمله به رقیب خود قرار داد.

«ترامپ» ابتدا به «مخارج سنگین رقبا برای مخدوش کردن» چهره خود پرداخت و گفت: «کاری که می‌کنند این است که 90 میلیون دلار برای تخریب «دونالد ترامپ» خرج می‌کنند و بیشتر تمرکزشان هم بر مسائل حول و حوش زنان است.»

سخن که به بحث رابطه با زنان کشید، «دونالد ترامپ» به سوابق خانوادگی جدی‌ترین رقیب خود یعنی «هیلاری کلینتون» پرداخت و گفت: «من اما با خودم می‌گویم که هیچ کس در این کشور یا حتی شاید در تاریخ این کشور، در مورد رابطه با زنان از بیل کلینتون بدتر نبود؛ او یک فاجعه بود.»

رسوایی اخلاقی «بیل کلینتون»

اشاره «ترامپ» به مشهورترین مورد رسوایی اخلاقی «بیل کلینتون» یعنی رابطه نامشروع وی با «مونیکا لوینسکی» بود.

میلیاردر جمهوری‌خواه، پای «هیلاری» را هم به این رسوایی کشاند و گفت: «یک کسی بود که با سرپوش گذاشتن بر کارهای بیل کلینتون، او را در ادامه این روند خودتخریبی کمک کرد و این شخص، کسی نبود جز هیلاری کلینتون. وی دنبال این زنان می‌رفت و زندگی آنان را نابود می‌کرد.»

اظهارات ترامپ به ماجرای رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در سال 1998 برمی گردد که روابط جنسی نامشروع وی با مونیکا لوینسکی، کارآموز جوان در کاخ سفید فاش شد.

بیل کلینتون و همسرش هیلاری که آن روزها بانوی اول آمریکا بود همزمان باهم در ابتدا وجود این رابطه غیر اخلاقی را انکار کرده بودند.

دروغ‌گویی‌های هیلاری کلینتون در قضیه بیل کلینتون و مونیکا

البته این انکار، اولین مورد برملا شده از دروغ‌گویی‌های هیلاری کلینتون بود؛ دروغ‌هایی که در دوره «خانم وزیر» خطاب شدن وی در وزارت خارجه ادامه یافت و به اهرم این روزهای جمهوری‌خواهان برای فشار تبلیغاتی به وی بدل شده است.

نداشتن صداقت یکی از نقظه‌ضعف‌های هیلاری کلینتون است که مخالفان بسیار روی آن تمرکز دارند؛ فاش شدن عکس‌العمل واقعی وی به حادثه کشته شدن سفیر آمریکا در لیبی و تناقض آن با آنچه تلاش می‌شد در برابر رسانه‌ها به نمایش گذاشته شود، یکی از این موارد بود که حتی اشک‌های هیلاری در سنا هم نتوانست آن را از خاطر آمریکایی‌ها پاک کند.

سرانجام نیز بعد از ارائه اسناد فاش شده و اعتراف های داستان گونه مونیکا با یکی از دوستان خود، بیل کلینتون در مقابل دوربین‌های تلویزیون به گناه خود اعتراف و از مردم ایالات متحده آمریکا عذرخواهی کرد.

یک سال بعد مجلس سنای ایالات متحده آمریکا کلینتون را به اتهام ادای شهادت دروغ و تلاش برای جلوگیری از اجرای عدالت محاکمه کرد، اما او با یک رای اضافی توانست از برکناری رهایی یابد.

رسوایی های مکرر کلینتون

در آن همان زمان بود وقت بود که مدل و هنرپیشه آمریکایی به نام «جنیفر فلاورس» ادعا کرد که با بیل کلینتون رابطه‌ای 12 ساله داشته هر چند این ادعا آن زمان از سوی کلینتون رد شد اما او بعدها در کتاب خاطراتش رابطه با این هنرپیشه را تایید کرد اما مدعی شد که تنها یک بار در سال 1977 با او رابطه برقرار کرد.

بیل کلینتون در سال 1994 با یک رسوایی دیگر هم مواجه شد. در این سال بود که هنرمندی به نام «پائولا جونز» علیه کلینتون به اتهام «آزار جنسی» در سال 1991 به دادگاه شکایت کرد که در نهایت با پرداخت 850 هزار دلار توسط رئیس‌جمهور اسبق آمریکا این پرونده مختومه شد.

روابط مشکوک هیلاری کلینتون با بازیگر فیلم های غیر اخلاقی

ادعای جدید ترامپ در متهم ساختن کلینتون در حالی است که البته باید گفت قبل تر نیز روابط مشکوک هیلاری کلینتون با بازیگر بازنشسته فیلم های غیر اخلاقی در صدر اخبار جهان قرار گرفته بود.

"گیون واترز"، بازیگر بازنشسته فیلم های غیر اخلاقی، با حضور در مراسم  صبحانه برای جمع آوری کمک های مالی - که در میان سازمان هایی همچون یونیسف مرسوم است -  مبلغ یک هزار دلار کمک مالی پرداخت کرد و پس از گپ و گفت صمیمی با هیلاری کلینتون، عکس یادگاری با وی گرفت.

دفاع تمام قد هیلاری کلینتون از حقوق هم جنس بازان

هیلاری كلینتون وزیرخارجه آمریكا همچنین بارها در سخنان خود به دفاع تمام قد از همجنس بازان نیز پرداخته است و كشورهایی كه حقوق همجنس بازان را به رسمیت نمی شناسند، به نقض حقوق بشر متهم و تاكید كرده كه اعمال فشار بر این كشورها در دستور كار دولت آمریكا قرار خواهد گرفت.

منابع آگاه در آمریكا که خود پیش از این از سابقه هم جنس بازی هیلاری خبر داده بودند با بیان چنین سخنانی از سوی هیلاری، مهر تایید به ادعاهای خود زدند.

همه رسوایی های ترامپ

این در حالی است که ترامپ 69 ساله تاکنون سه بار ازدواج کرده و بارها در دوران زندگی متاهلی خود با اتهام‌های «تجاوز» مواجه بوده و علیه او در این باره حرف‌ها و حتی شکایت‌های زیادی صورت گرفته است.

ترامپ در سال 1977 برای اولین بار با زنی به نام «ایوانا» ازدواج کرد و اولین رسوایی اخلاقی او در سال 1985 با انتشار خبر «خیانت» او رقم. در خبرها آمده بود که او با هنرپیشه‌ای به نام «مارلا ماپلس» رابطه غیراخلاقی داشت.

یک سال پس از جنجال‌ها در این باره بود که همسر اول ترامپ با سه فرزند از او طلاق گرفت. پس از این طلاق، ترامپ در سال 1993 با همان هنرپیشه ازدواج کرد تا مارلا ماپلس همسر دوم او شود.

خبرهای زیادی در رسانه‌ها درباره خیانت‌های ترامپ و مارپلس در مدتی که آن‌ها زن و شوهر بودند، منتشر شد. در همین مدت همچنین خبر رابطه غیر اخلاقی ترامپ با «کارلی برونی» هم در رسانه‌ها منتشر شده بود. او مدل فرانسوی بود که بعدها همسر نیکلاس سارکوزی رئیس‌جمهور سابق فرانسه شد.

ترامپ در نهایت همسر دومش را هم طلاق داد. او در سال 1997 با مدلی به نام «ملانیا کناوس» اهل اسلواکی آشنا شد و در نهایت در سال 2004 او را به عنوان همسر سوم برگزید.

رسوایی اخلاقی همسر ترامپ

اما ماجرا به همین ختم نشد تا جایی که رسوایی اخلاقی همسر ترامپ دامن گیر وی شد.

روزنامه "نیویورک پست" آمریکا، بعد از انتشار تصاویری شرم‌آور از "ملانیا ترامپ" به صورت کاملاً عریان در یک مجله جنسی مرتبط با آقایان، اظهارات ترامپ مبنی براینکه همسر اسلوونیایی او به زودی، بانوی نمونه کاخ سفید خواهد شد را به سخره گرفت.

جالب این است بدانید برملا شدن چنین رسوایی های اخلاقی میان نامزدهای انتخاباتی آمریکا در حالی رخ می دهد که بر اساس آمار موجود، بیش از 68 فقره رسوایی جنسی در سابقه مقامات دولتی آمریکا ثبت شده است.

 
اتاق خبر24
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار