آشنایی با روش تهیه یک شیرینی شکری
کد خبر: ۵۰۸۶۶
تاریخ انتشار: 2016 October 07    -    ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱
امروز تصمیم داریم شما را با مراحل تهیه‌ی یک نوع شیرینی شکری به روشی که در کشور عراق، پخته می‌شود، آشنا کنیم. برای آشنایی با مراحل تهیه‌ی این شیرین خوشمزه، با ما همراه باشید.

آشنایی با روش تهیه یک شیرینی شکری
 
آشنایی با روش تهیه یک شیرینی شکری
 
«اختصاصی تابناک باتو» امروز تصمیم داریم شما را با مراحل تهیه‌ی یک نوع شیرینی شکری به روشی که در کشور عراق، پخته می‌شود، آشنا کنیم. برای آشنایی با مراحل تهیه‌ی این شیرین خوشمزه، با ما همراه باشید.
 
مواد لازم:
آرد سفید: یک کیلوگرم
پودر شکر: یک پیمانه
روغن: یک و نیم پیمانه
پودر هل: نصف قاشق چایخوری
گردو یا بادام به میزان دلخواه
 
طرز تهیه:
 
ابتدا آرد، روغن، پودر هل و شکر را در ظرفی ریخته به آرامی مخلوط می‌کنیم و با دست آن را ورز می‌دهیم تا خمیری یک دست داشته باشیم. سپس گلوله‌ی کوچکی از خمیر را جدا کرده و پس از ورز دادن، با انگشت، میان آن را کمی گود می‌کنیم. تکه‌ای از بادام یا گردو را در این گودی قرار می‌دهیم.
 
شیرینی‌هایی را که به این ترتیب آماده کرده‌ایم داخل سینی فر چیده و در و آن را در طبقه وسط فر قرار می‌دهیم. انتظار زیادی لازم نیست هنگامی که دیدیم رنگ شیرینی تغییر کرد و از حالت خامی خارج شد، شیرینی ما آماده است! اگر شیرینی‌ها مدت بیشتری در فر بمانند، خشک می‌شوند.
 
به شیرینی‌های آماده شده تا هنگام سرد شدن، دست نزنید! پس از سرد شدن، آنها را از سینی فر، جدا کنید و در ظرف مناسب چیده و نوش جان کنید. بسته به ذائقه خودتان در صورت دلخواه، در آخر به روی شیرینی ها، پودر قند بریزید.

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو
منبع: mawdoo3
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار