این غذاها شما را خواب آلود می‌کنند
کد خبر: ۵۰۰۳۴
تاریخ انتشار: 2016 September 25    -    ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱
بدیهی است نخوابیدن به اندازه کافی نقش مهمی در خسته بودن شخص بازی می‌کند، اما برخی از عوامل دیگر هم به خواب آلوده شدن کمک زیادی می‌کنند از جمله خوردنی‌ها. برخی از غذاها به‌علت وجود مواد و عناصر خاص که رابطه مستقیم با خواب دارند می‌توانند میل به خوابیدن در شما را افزایش داده و باعث تشدید در خوابیدن در طول روز شوند.
این غذاها شما را خواب آلود می‌کنند
 

این غذاها شما را خواب آلود می‌کنند  در این گزارش شش نمونه غذا یا میان وعدهایی که باعث کسالت می‌شوند جمع آوری شده که در ادامه می‌بینید.

موز

این غذاها شما را خواب آلود می‌کنند 

موز سرشار از منیزیم است. این عنصر باعث شل شدن عضلات بدن می‌شود گرچه موز یک میان وعده بحساب می‌آید اما منیزیم موجود در آن می‌تواند کسالت و خواب آلودگی ایجاد کند.

گوشت قرمز

این غذاها شما را خواب آلود می‌کنند 

چربی موجود در گوشت قرمز بعد از مصرف این غذا سنگینی زیادی برمعده وارد کرده زیرا شکسته شدن مولکول‌های چربی برای هضم و جذب در بدن انرژی زیادی را مصرف می‌کند و این مصرف زیاد انرژی خود باعث خستگی شده و میل به استراحت را بالا می‌برد.

گیلاس

این غذاها شما را خواب آلود می‌کنند 

از آنجا که گیلاس mealtonin بالایی دارد واین ماده خود نقش بسزایی در خواب آلودگی بازی می‌کند، این میوه نمی‌تواند میان وعده خوبی در طول روز باشد. اما استفاده کردن از گیلاس در طول شب بسیار مفید بوده و ریتم منظمی به خواب می‌دهد کارشناسان توصیه می‌کنند گیلاس را در طول شب مصرف کنید تا با آرامش پیش از خواب دست یابید.


 نان سفید

 نان سفید شامل شیرینی، برنج سفید، ماکارونی، کیک و غذاهای فراوری شده است از آنجایی که این مواد کربو هیدرات دارند شاخص قند خون را بالا می‌برند و مقدار فیبر موجود در آنها نیز بالاست به همین دلیل جریان ثابتی از انرژی برای هضم دریافت نمی‌کنند و این خود باعث خستگی شده و در ضمن مصرف زیاد اینگونه مواد باعث گیجی می‌شود.

ماهی

ماهی‌هایی مانند ماهی آزاد،‌هالیبوت، ماهی تن و برخی دیگر از اینگونه آبزیان غنی از ملاتونین، (ملاتونین هورمونی است که تنظیم خواب و بیداری بدن را بر عهده دارد، همان ساعت بیولوژیک بدن می‌باشد) ماهی‌ها سرشار از این هورمون هستند با مصرف آبزیان چون ماهی، خستگی و کسالت خواب بیش از پیش به سراغمان می‌آید.   

 

این غذاها شما را خواب آلود می‌کنند

 گوشت بوقلمون

تریپتوفان که یک اسید آمینه می‌باشد در گوشت بوقلمون یافت می‌شود و این اسید آمینه خود یکی از واحد‌های سازندی سروتونین می‌باشد.با افزایش و کاهش سروتونین در بدن میزان کسالت و خستگی نیز تغییر می‌کند. هورمون سروتونین در بدن شادی آور است و کاهش زیاد آن سبب افسردگی می‌شود.

 نتیجه گیری

این غذا‌ها و میان وعده‌ها جز پر ارزش‌ترین مواد غذایی موجود در طبیعت بوده و نمی‌توان آنها را حذف کرد. بنابراین زمانی که به هوشیاری بالایی نیاز است از خوردن این مواد صرف نظر کرد با این کار هم بدنمان به مواد مغزی دست پیدا می‌کند و هم از کسالت بعد از غذا بهتر می‌توان بهره برد برای خوابی شیرین و کم استرس. 

اتاق خبر24
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار