آشنایی با پدیده عجيب «انفجار دندان»
کد خبر: ۴۹۹۰۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2016 September 23    -    ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲
نخستین انفجار دندان در سال ۱۸۱۷ میلادی و در پنسیلوانیا آمریکا رخ داد. دندان پوسیده یک کشیش با صدایی شبیه شلیک گلوله منفجر و تکه های دندان به بیرون از دهان او پرتاب شدند.
آشنایی با پدیده عجيب «انفجار دندان» 
 
آشنایی با پدیده عجيب «انفجار دندان»  اختصاصی «تابناک باتو»؛ بنا به باور بسیاری از مردم  دندان درد یکی از سخت ترین دردهایی است که انسان می تواند در زندگی خود تجربه کند. تقریبا می توان گفت، همه افراد  تا اندازه ای با انواع مختلف دندان درد آشنایی دارند، با  وجود این، با خواندن تاریخ پزشکی گاهی با بیماری ها و پدیده های عجیبی روبه رو می شویم که تا به حال درباره آنها نشنیده ایم. یکی از پدیده های عجیب در تاریخ دندانپزشکی «انفجار دندان» است.

توماس موریس پژوهشگری است که به بررسی و پژوهش درباره اتفاقات عجیب در تاریخ علم پزشکی پرداخته است. تحقیقات او نشان داد که تاکنون موارد عجیبی از انفجار دندان در تاریخ اتفاق افتاده است.
 
آشنایی با پدیده عجيب «انفجار دندان» 

موریس می نویسد، نخستین انفجار دندان در سال ۱۸۱۷ میلادی و در پنسیلوانیا آمریکا رخ داد. دندان پوسیده یک کشیش با صدایی شبیه شلیک گلوله منفجر و تکه های دندان به بیرون از دهان او پرتاب شدند. در سال ۱۸۷۱ نیز مشابه همین اتفاق برای یک زن جوان رخ داد. صدای شدید انفجار دندان منجر به ناشنوا شدن او به مدت چند روز شد.
 
آشنایی با پدیده عجيب «انفجار دندان» 

برخی مدعی اند که تراکم گاز در ریشه دندان به دلیل پوسیدگی از دلایل وقوع چنین اتفاق نادری است. این گاز در ریشه دندان پوسیده تا اندازه ای متراکم شده و مانند یک بادکنک و با شدت بالایی منفجر می شود. البته تا کنون صحت چنین ادعایی از سوی پزشکان تأیید نشده است.
 
هر چند به تازگی پژوهشگران دریافته اند که استفاده بیش از اندازه و افراطی از تلفن های همراه نیز ممکن است منجر به شکستگی و تخریب دندان ها شود، پژوهش های آنان نشان می دهد که امواج الکترومغناطیس ناشی از تلفن های همراه، می تواند باعث خرد شدن دندان و حتی انفجار آنها شود. از این روی به مردم توصیه می کنند تا در حد متعارف و استاندارد از تلفن های همراه خود استفاده کنند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
2
24
من دندانپزشکم.این مطلب رو نمیتوان درست دانست.فقط افسانه است.البته برای ایجاد ترس در مردم وتشویق آنها جهت مراجعه به دندانپزشک ترفند خوبی در قرن هیجده و نوزده حتما بوده.بخصوص دندان یک کشیش که امین مردم هم بوده است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
4
8
سال 1817 میلادی موبایل بوده؟!
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
نوشته به تازگی.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
0
9
وقتی نرخ خدمات دندان پزشکی رو میشنوی خود به خود احتمال انفجار به وجود میاد .
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار