تجهیز محیط‌‌‌بانان کشور به جلیقه‌های ضد گلوله
کد خبر: ۴۹۸۴۱
تاریخ انتشار: 2016 September 22    -    ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
حمید رضا خیلدار درباره تامین تجهیزات محیط‌بانان سراسر کشور اظهار کرد: تامین تجهیزات فردی و عملیاتی محیط‌بانان یکی از اولویتهای یگان حفاظت محسوب می‌شود که به همین سبب مذاکراتی میان سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح انجام گرفت و تامین آن به طور کامل مدنظر خواهد بود.

وی ادامه داد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بودجه تجهیزات یگان حفاظت را بر اساس توافق انجام شده میان سازمان محیط زیست و وزارت دفاع در اختیار این وزارتخانه می‌گذارد و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در طول مدت پنج سال یگان حفاظت سازمان محیط زیست(محیط‌بانان) را تحت پوشش قرار می‌دهد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست با بیان اینکه سقف مالی تجهیزات در نظر گرفته شده در حدود 150 میلیارد تومان است، گفت: با تحویل این تجهیزات تمامی نیازهای محیط‌بانان و محیط‌بانی‌ها مرتفع خواهد شد.

خیلدار تصریح کرد: جلیقه ضد گلوله، لباسهای فرم، تجهیزات فردی، خودروهای صحرایی، موتورسیکلتهای تندرو، کاستیهای سلاح گرم، فشنگ و تمامی ملزومات مورد نیاز محیط‌بانان برای دفاع از مناطق حفاظت شده تحویل داده خواهد شد.

وی تامین جلیقه ضد گلوله برای محیط‌بانان را از جمله اولیوتهای تامین تجهیزات  دانست و افزود: در ماههای اخیر تعدادی از محیط‌بانان کشورمان شهید و یا مجروح شدند که به همین سبب حفاظت از جان محیط‌بانان را مدنظر قرار دادیم و تمامی محیط‌بانان باید از جلیقه‌های ضد گلوله در ماموریتها استفاده کنند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست تاکید کرد: تمامی ملزومات دفاعی  محیط‌بانان برای حفاظت از محیط زیست تامین خواهد شد و آنان دغدغه‌ای از این حیث نخواهند داشت.

لایحه حمایت از محیط‌بانان در دست  بررسی

خیلدار درباره لایحه حمایت از محیط‌بانان نیز اظهار کرد: لایحه حمایت از محیط‌بانان به دولت تقدیم شده و کمیسیون اجتماعی دولت نیز مشغول بررسی این لایحه است.

قاچاقچی پرندگان به دام افتاد

وی از دستگیری یکی از بزرگترین قاچاقچیان پرندگان خبرداد و گفت: فردی که مبادرت به قاچاق پرندگان شکاری برای باغ پرندگان کوهسار کرج می‌کرد توسط ماموران انتظامی دستگیر شد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست تصریح کرد: از این قاچاقچی پرندگان شکاری و گرانقیمت بیش از3 هزار انواع پرنده کشف و ضبط شد.

منبع : دانا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار