افشاگری از «اپل» و فضاي کاري بيش از حد جنسيتي آن!
کد خبر: ۴۹۴۸۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2016 September 20    -    ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵
وبسايت Mic مدعي است که به تازگی به چند ايميل از تعدادي کارمند زن در اپل دست يافته که ترسيم کننده تبعيض هاي جنسيتي و مواردي از آزار و اذيت در ميان ديوارهاي اين کمپاني است، به گونه ای که مي توان اپل را يکي از جنسيتي ترين و مسموم ترين محيط ها براي کار زنان برشمرد.
افشاگری از «اپل» و فضاي کاري بيش از حد جنسيتي آن!
 
افشاگری از «اپل» و فضاي کاري بيش از حد جنسيتي آن! به گزارش «تابناک باتو»؛ شرکت اپل در چند سال اخير تلاش کرده تا تنوع جنسيتي و نژادي را در ميان کارکنان خود افزايش دهد،‌ اما حضور تنها ۳۲ درصدي زنان در اين کمپاني نشان مي دهد که تبعيض جنسيني هنوز نيز در ميان اهالي کوپرتينو رواج دارد. حال برخي گزارش ها از دورن اين شرکت نشان مي دهد که اين عدم تعادل به شيوه هاي نه چندان خوشايندي اثرات خود را نشان داده است.

وبسايت Mic مدعي است که به تازگی به چند ايميل از تعدادي کارمند زن در اپل دست يافته که ترسيم کننده تبعيض هاي جنسيتي و مواردي از آزار و اذيت در ميان ديوارهاي اين کمپاني است، به گونه ای که مي توان اپل را يکي از جنسيتي ترين و مسموم ترين محيط ها براي کار زنان برشمرد.

در يکي از ايميل هاي مورد اشاره Mic، زني مدعي شده که در واحد تمام مردانه او ساير همکاران همواره با شوخي هاي زننده و گاهي تهديد آميز او را آزار مي دهند. اين مسأله باعث شده مهندس زن مذکور طي ايميلي موضوع را با تيم کوک در ميان بگذارد، اما پاسخي از طرف مدير عامل دريافت نکرده است.

يا در موردي ديگر، زني مدعي شده در يک جلسه کاري و در شرايطي که او تنها زن حاضر در آنجا بوده، ساير مردان به تمسخر پرحرفي و نق زدن هاي زنان پرداخته اند و مدير جلسه نيز اقدامي براي پايان دادن به آن انجام نداده است. ضمن اين که از طرف رئيس تيم به اين زن توصيه شده که در حضور ديگران «بيشتر لبخند بزند».

زن ديگري مي گويد که از برقراري ارتباط با ساير همکارانش در هراس بوده است، چرا که احتمال آن مي رفته گزارش هاي ناخوشايندي از چنين رفتارهايي به دست مديران برسد. سرانجام نيز فردي براي بررسي شرايط کاري اين مهندس خانم به او مراجعه و تأييد کرده که محيط کاري او بيش از حد خشن و نامناسب است.
 
 افشاگری از «اپل» و فضاي کاري بيش از حد جنسيتي آن!
 
 در چنين شرايطي به فرد مذکور پيشنهاد شده، يا با همين شرايط کنار بيايد، يا اين که به تيم ديگري با پرداخت و مزاياي کمتر نقل مکان کند، که او از سر ناچاري گزينه دوم را برگزيده است. اين فرد در انتها جو حاکم بر اپل را «سفيد پوست و مرد سالارانه، بيش از حد مسيحي، ضد زن و جنسيت گرايانه» توصيف کرده است.

وی همچنین تاکيد مي کند که معمول خروج زنان يا رنگين پوستان از کمپاني با استقبال مديران مواجه مي شود و در اين مورد هيچ مصاحبه اي براي بررسي علل خروج انجام نمي شود.

اين شرايط مسموم علاوه بر زنان و رنگين پوستان، گاهي در خصوص برخي مردان ديگر نيز وجود دارد، به خصوص آنهايي که ذاتاً احساساتي باشند، يا صبر و شکيبايي آنها در مقابل فشارها و مشکلات کمتر از ديگران است. مي توان گفت در اپل با اين قبيل کارکنان به مانند زن ها رفتار مي شود.

علاوه بر رفتارهاي نامناسب، به نظر مي رسد زنان در اپل از شانس کمي براي رسيدن به مقامات بالا برخوردار هستند.

يکي ديگر از مهندسان زن اپل در ايميل خود آورده که تقريباً هيچ زني در اپل، هرگز به دو رتبه بالاتر از آن جايگاهي که در مصاحبه ورودي برايش تعيين شده، ارتقا پيدا نمي کند. او مدعي است که تا به حال دو بار چنين پستي در تيم کاري او خالي شده و او براي جايگزيني آنها اعلام آمادگي کرده است، اما هر بار يک مرد به اين جايگاه رسيده.

مهندس مذکور اعتراض خود را به دپارتمان حمايت از حقوق کارکنان شرکت و حتي شخص تيم کوک اعلام داشته، اما تا کنون هيچ پاسخي از طرف اين دو نهاد به او داده نشده است.

يگي از سخنگويان اپل در خصوص اين گونه گزارش ها گفته که شرکت متبوعش آنها را جدي گرفته و تک تک آنها را کامل بررسي خواهد کرد، اما به دليل حفظ حريم شخصي افراد از اظهار نظر در خصوص هر کدام از موارد مطروحه در گزارش مذکور خودداري نمود.

اگر جو کاري اپل واقعاً به شکلي باشد که در گزارش فوق آمده، به احتمال فراوان کمپاني کاليفرنيايي به زودي بيانيه اي رسمي را در خصوص آن منتشر خواهد کرد، گرچه نمي توان در خصوص تغيير شرايط آن چنان هم اميدوار بود.
منبع: 4khabar.ir

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
0
12
اگه به این رفتارها بگیم نامناسب و غیر انسانی ، باید گفت ما مردم هممون قربانی این رفتارها هستیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
1
20
یه نگاهم به داخل کشور بندازید بد نیست
ناشناس
|
-
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
0
0
کاش یه ذره هم به خانمهای ایرانی توجه می کردید. در همه جا همه نهاد ها سازمانهای کارخانه های و مغازه حقوق کمتر دریافت می کنند و کار بیشتر انجام می دهند اما هیچکسی توجهی نداره.
در اداره ما که رسما اعلام می نمایند آقایان باید دریافتی بیشتری داشته باشند صرف از نظر از اینکه کار می کنند یا می خوابند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار