آسیب رسیدن به موها با این کارهای ساده
کد خبر: ۴۹۴۳۸
تاریخ انتشار: 2016 September 18    -    ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹
یک سری کارهای ساده هستند که در نهایت سادگی به موها آسیب میرسانند که ما در ادامه به آن ها اشاره نموده ایم.
 آسیب رسیدن به موها با این کارهای ساده
 
آسیب رسیدن به موها با این کارهای سادهمو رشته نازکی است که با هر اشتباهی ممکن است دچار آسیب دیدگی شود.ما باید در مراقبت از موهایمان دقت لازم را داشته باشیم و از کارهایی که باعث آسیب زدن به مو میشوند خودداری کنیم.یک سری کارهای ساده هستند که در نهایت سادگی به موها آسیب میرسانند که ما در ادامه به آن ها اشاره نموده ایم.

موهای خیس را رها کنید

ممکن است عادت داشته باشید برای اینکه حالت فر موهای‌تان حفظ شود، آنها را بعد از حمام ببندید یا ببافید. اما چون در بین بافت‌های موی شما آب وجود دارد، این کار می‌تواند نسبت به زمانی که موها را خشک می‌بندید، فشار شدیدتری به ریشه آن وارد کند. اگر خیلی اصرار دارید موهای‌تان در طول زمان خشک شدن روی صورت‌تان نریزد، بهترین کار این است که آنها را با یک روسری ابریشمی ببندید. روسری ابریشمی هیچ ساییدگی یا فشاری بر مو ایجاد نمی‌کند و در عین حال آنها را مرتب، صاف و براق نگه می‌دارد.

مراقب خرد شدن موهای‌تان باشید!

نکته همینجاست. هیچ مدلی از بستن مو را در طولانی‌مدت به موهای‌تان تحمیل نکنید. نگه داشتن موها در یک حالت خاص آن هم در زمانی طولانی، ریشه مو و پوست سر را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث بروز مشکلاتی مثل ریزش مو می‌شود. اگر باز گذاشتن مو زیر مقنعه یا هنگام انجام کارهای خانه آزارتان می‌دهد، می‌توانید آنها را جمع کنید ولی به یاد داشته باشید به غیر صدمات کش‌های محکم و سفت، کلیپس‌های بزرگ هم وزن و فشار زیادی به موهای ظریف شما وارد می‌کنند و این باعث شکنندگی و خرد شدن تارهای مو می‌شود.

محل بستن کش روی موها را تغییر دهید

این یک واقعیت است که اگر موهای‌تان را مدام از یک ناحیه ببندید، به آن بخش از مو صدمه بیشتری می‌زنید. به هر حال اگر مایل هستید تغییری در مدل موی همیشگی خود ایجاد کنید با وجودی که همچنان موهای‌تان از پشت سر بسته شده، از کش‌های نرم استفاده کنید. هر چند وقت یک‌بار جای آن را تغییر داده و موهای‌تان را شل ببندید و یک دم‌اسبی کوتاه درست کنید یا اینکه موها را بپیچانید و با سنجاق‌های U شکل در پشت سر محکم ببندید.

با گیس پریشان بخوابید

جمع کردن مو با کش هنگام خواب آسیب بیشتری به مو می‌رساند؛ چون شب‌ها در خواب غلت می‌وریم و پهلو به پهلو می‌شویم و این کار فشار بیشتری به ریشه‌ها و ساقه مو وارد می‌کند. بهترین راه برای جلوگیری از آسیب دیدن مو در موقع خواب باز گذاشتن آنها و خوابیدن روی بالشی با رویه ابریشمی است.
 
الودکتر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار