با دانستن این نکات دیگر سرما نخورید
کد خبر: ۴۹۱۴۱
تاریخ انتشار: 2016 September 26    -    ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶
امگا 3 یک اسید چرب ضروری است که بدن انسان برای ادامه زندگی به آن احتیاج دارد؛ به همین دلیل با خوردن برخی غذاها همچون انواع ماهی، تخم کتان، تخمه کدو حلوایی و روغن شاه دانه، بدن مواد امگا 3 را تامین می کند.
 با دانستن این نکات به سرماخوردگی لبخند بزنید
 
با دانستن این نکات به سرماخوردگی لبخند بزنید به گزارش «تابناک باتو»؛ زهرا اصغرپور متخصص تغذیه گفت: در فصل پاییز، سرماخوردگی یکی از شایع‌ترین دلایل مراجعه به پزشک محسوب می‌شود که به طور متوسط بزرگسالان دو تا سه بار و کودکان هشت تا دوازده بار در سال این بیماری را تجربه می‌کنند.

وی با بیان اینکه مصرف ویتامین ها از بروز سرماخوردگی در افراد جلوگیری می کند، اظهار داشت: مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین همچون حبوبات، غلات سبوس دار، میوه‌جات مانند پرتقال، لیمو، نارنگی، گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌ای، سیب زمینی و سبزیجات تازه باعث کاهش طول مدت سرماخوردگی در افراد می شود و در صورت کمبود آنها در بدن خطر ابتلا به عفونت ها افزایش پیدا می‌کند.

آهن موجود در سیر سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از ورود هر گونه عفونت به ریه جلوگیری می کند. امگا 3 یک اسید چرب ضروری است که بدن انسان برای ادامه زندگی به آن احتیاج دارد؛ به همین دلیل با خوردن برخی غذاها همچون انواع ماهی، تخم کتان، تخمه کدو حلوایی و روغن شاه دانه، بدن مواد امگا 3 را تامین می کند.
 
با دانستن این نکات به سرماخوردگی لبخند بزنید 

داروهای بسیاری برای درمان سرماخوردگی تولید شده است اما باید توجه داشت که درمان مشخصی برای آن وجود ندارد و اغلب داروها جهت کاهش علایم بیماری مصرف می‌شوند.

مصرف داروهایی مانند داروی رفع گرفتگی بینی، اسپری بینی ضد احتقان، داروی ضد سرفه، داروهای رفع آبریزش بینی و داروهای خلط آور با تجویز پزشک به کاهش سرماخوردگی افراد کمک می کند.

این داروها به دلیل وجود اثر ضد درد و ضد تب و برای مقابله با ویروس‌های موجود در بدن استفاده می شوند.
باشگاه خبرنگاران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار