بازیگر پیشکسوت هنوز در سی‌سی‌یو بستری است
کد خبر: ۴۸۸۰۲
تاریخ انتشار: 2016 September 11    -    ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴
بازیگر پیشکسوت که دیروز به دلیل ناراحتی قلبی به بیمارستان پیامبران منتقل شد، هنوز در بخش سی‌سی‌یو بستری است.

این بازیگر، نویسنده و کارگردان، از دیروز به دلیل کاهش سطح هوشیاری و تغییرات نواری (نارسایی قلب) در بیمارستان بستری شده است.
 
مهدی شفیعی، مدیرکل هنرهای نمایشی که ظهر امروز از این هنرمند پیشکسوت عیادت کرده است، از قول پزشک معالج جعفر والی خبر داد که حال او تثبیت شده و به احتمال زیاد فردا به بخش قلب منتقل خواهد شد.
 
گروه پزشکی این هنرمند تاکید کرده‌اند اگر حال عمومی جعفر والی همچنان رو به بهبود برود، شاید روز دوشنبه از بیمارستان مرخص شود.
 
جعفر والی (متولد 1312) که دانش‌آموخته بازیگری از دانشکده هنرهای دراماتیک دانشگاه تهران است، از اواخر دهه 30 فعالیت هنری را آغاز کرد. او که از بنیانگذاران تئاتر نوین ایران به شمار می‌آید، در دهه 40 و 50 نمایش های بسیاری را با بازی بازیگران نامدار حوزه تئاتر یعنی علی نصیریان، محمدعلی کشاورز، جمشید مشایخی، داود رشیدی و ... روی صحنه برد.
 
والی در سال ۱۳۴۸ در فیلم «گاو» به کارگردانی داریوش مهرجویی که برگرفته از تله تئاتری به کارگردانی خودش در سال ۱۳۴۴ بود، اولین بازی سینمایی‌اش را تجربه کرد. «تنگسیر» به کارگردانی امیر نادری و «خاک» و «سفر سنگ» از مسعود کیمیایی، دیگر تجربه‌های سینمایی این بازیگر در قبل از انقلاب بود.
 
والی پس انقلاب در آثاری چون «مردی که زیاد می‌دانست» به کارگردانی یدالله صمدی، «گل‌های داوودی» ساخته رسول صدرعاملی، «ناخدا خورشید» کار ناصر تقوایی و «هزار دستان» به کارگردانی علی حاتمی بازی کرد. پس از آن، او مدتی در خارج از کشور زندگی کرد و  اوایل دهه ۷۰ با بازی در فیلم «مسافران دره انار» ساخته یدالله نوعصری دوباره به سینمای ایران بازگشت.
 
دیپلم افتخار بهترین فیلم‌نامه برای «مریم و می تیل» در نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان در سال ۱۳۷۲، کاندیدای بهترین نقش دوم مرد برای «پاداش سکوت» در بیست و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر در سال 1385 در کارنامه این هنرمند به چشم می‌خورد.
 
کارگردانی تله‌تئاترهای «شنل»، «دعوت»، «گرگ‌ها»، «مسافرین» «از پا نیافتاده‌ها»، «بام‌ها و زیر بام‌ها»، «گاو»، «عقل برتر از استعداد»، «ننه انسی»، «عاشق مترسک» «در گوش، سالمم زمزمه کن»، «عروس»، «مترسک‌ها در شب» «عظمت در گلزار»، «خوب نیست، بدشان می‌آید»، «سنگر و خون»، «دیوانه‌ای روی بام» «آهای کی اونجاست»، «روغن نهنگ»، «ترانه شادی»، «ویولن ساز کره‌مونا»، «سکه»، «پست‌خانه» «شکارگاه» «طناب»، «ده و سه دقیقه» ازجمله فعالیت‌های این هنرمند است
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار