اختصاصی «تابناک باتو»؛ اضافه و باقی مانده غذای مشتریان، یکی از مشکلاتی است که همه رستوران های سراسر جهان با آن دست و پنجه نرم می کنند. بسیاری از مردم، غذای خود را کامل نمی خورند و حجم زیادی از غذای سفارش داده شده در ظرف های آنان می ماند و به سطل زباله ريخته مي شود.
اما رستوران های آلمان در حرکتی خودجوش و دسته جمعی، تصمیم گرفتند تا این مشکل را حل کنند.
همه چیز از رستوران یوکی (Youki) آغاز شد. مالک این رستوران آقای لان گوی (Luan Guoyu) که به تهیه سوشی شهرت دارد، تصمیم گرفت تا از مشتریانی که غذایشان را کامل نخورند جریمه دریافت کند. این جریمه بیش از یک یورو بود.
به علاوه صاحبان این رستوران، غذا را در ظرف های کوچک به مشتریان خود عرضه می کنند و پس از هربار تمام شدن ظرف آن را دوباره پر می کنند، این کار می تواند، حداکثر تا پنج بار تکرار شود.
یک رستوران ژاپنی در آلمان به نام اوکینی، هم از جمله معروفترین رستوران هایی است که از سال ۲۰۱۳ به بعد در ازای مقدار مشخصی از پس مانده غذای مشتریان ، آنها را جریمه می کند.
رستوران هیمالیا (Himalaya) در رمشاید آلمان نیز در ازای هر ۱۰۰ گرم غذای باقی مانده در هر ظرف، ۲ یورو از مشتریان خود غرامت می گیرد.
این کار کاملا اخلاق مدارانه و انسانیه
نه مثل ما که فقط ادعا داریم و روزانه اینهمه اسراف
اگه اینکار تو یه رستوران ایرانی انجام میشد بازم همینو میگفتی؟؟
خوب بید
اين بهترين كار است ،
البته از کسی که ماهی خام میخوره انتظار بیشتر از این نمیرفت
بهتره به جای این مسخره بازی ها رو به گیاهخواری بیارن که هم غذا کم نیاد و هم حیوانات عذاب نکشن
« قانون » چیزیست که در مجلس به تصویب نمایندگان ملت
می رسد و همگان ملزم به رعایت آن هستند و رفتار خلاف
آن جریمه دارد. قراری که یک دکانداربا مشتریانش می گذارد و یا شرایطی که مدیر یک سینما برای تماشاگران اعلام میکند «قانون» نیست «مقررات» است.روشن شد؟
در كجا شعارش گوش فلك را كر مي كند ؟؟؟؟؟