رابطه مستقیم مصرف ژلوفن و سرطان معده
کد خبر: ۴۸۰۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2016 September 04    -    ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴
ایجاد درد در ناحیه بالای ناف، احساس ناراحتی در زیر قفسه سینه، ترش کردن، حالت تهوع، استفراغ یا خونریزی بدون درد در معده می تواند از علائم زخم معده باشد، همچنین ضعف، سستی و بی حالی، وجود خون در مدفوع یا تغییر رنگ آن از دلایل وجود زخم یا خونریزی در دستگاه گوارش است.
رابطه مستقیم مصرف ژلوفن و سرطان معده ایرج خسرونیا، متخصص داخلی و گوارش و رئیس جامعه متخصصین داخلی کشور گفت: پیروی نکردن از برنامه غذایی سالم و سوء تغذیه می تواند باعث ایجاد زخم های گوارشی شود.

استفاده خودسرانه از داروهایی همچون آسپرین، مسکن، ژلوفن، پروفن و غیره  موجب ایجاد زخم در دستگاه گوارش می شود و بی توجهی به آن به مرور زمان سرطان معده را به همراه دارذ.
 
رابطه مستقیم مصرف ژلوفن و سرطان معده 

زخم های گوارشی قسمت های فوقانی معده و دوازده (اثنی عشر) بیشتر به علت ترشح اسید معده، میکروب معده (هلیکوباکتر پیلوری)، فشار عصبی،استرس، و اضطراب ایجاد می شود، همچنین زخم های تحتانی گوارشی نیز که در قسمت تحتانی روده بزرگ، ایجاد می شود بیشتر به علت ویروس و میکروب های موجود در روده ایجاد می شوند.

تأخیر در معالجه این زخم ها منجر به سرطان های شایع معده و روده می شود.

ایجاد درد در ناحیه بالای ناف، احساس ناراحتی در زیر قفسه سینه، ترش کردن، حالت تهوع ، استفراغ یا خونریزی بدون درد در معده می تواند از علائم زخم معده باشد، همچنین ضعف ،سستی و بی حالی، وجود خون در مدفوع یا تغییر رنگ آن از دلایل وجود زخم یا خونریزی در دستگاه گوارش  است.

 رابطه مستقیم مصرف ژلوفن و سرطان معده
 
کولیت های عصبی زخم های روده بزرگ هستند که معالجه آنها معمولا مدت زیادی به طول می انجامد، اختلالات عصبی همچون استرس می تواند دردهای ناشی از این زخم ها را  تشدید کند.

در زخم های میکروبی استفاده خودسرانه از آنتی بیوتیک ها می تواند باعث سرطان معده شود.

باشگاه خبرنگاران
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
0
0
وقتی درد داره میکشدت چکار میشه کرد .
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار