فواید روغن کنجد و کاهش وزن
کد خبر: ۴۷۷
تاریخ انتشار: 2015 June 28    -    ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳
هرچند روغن کنجد برای سلامت قلب مفید بوده و افزودن آن به برنامه غذایی می‌تواند مفید باشد، مصرف بیش از حد آن مانع کاهش وزن می‌شود. برای کاهش وزن موثر، باید کالری کمتری نسبت به مقدار کالری که می‌سوزانید، دریافت کنید.
روغن کنجد و کاهش وزناگر سعی دارید وزن کم کنید، افزودن مقداری روغن کنجد به برنامه غذایی، می‌تواند برایتان موثر واقع شود. البته افزودن روغن کنجد به برنامه غذایی، کاهش وزن را تضمین نمی‌کند به خصوص چون خود این روغن هم پر کالری است. افزودن روغن به برنامه کاهش وزن کم کالری، اگر به مقدار توصیه شده باشد، احتمال موفقیت کاهش وزن را افزایش می‌دهد.


 

کالری دریافتی را حساب کنید


هرچند روغن کنجد برای سلامت قلب مفید بوده و افزودن آن به برنامه غذایی می‌تواند مفید باشد، مصرف بیش از حد آن مانع کاهش وزن می‌شود. یک قاشق غذا خوری روغن کنجد (۱۴ گرم) حاوی ۱۲۰ کالری است. برای کاهش وزن موثر، باید کالری کمتری نسبت به مقدار کالری که می‌سوزانید، دریافت کنید. مثلا دریافت انرژی کنونی خود را ۵۰۰ کالری در روز کاهش دهید تا حدود نیم کیلو گرم وزن در هفته کم کنید.


 
مطالعات و تحقیقات


مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۶ در Yale Journal of Biology and Medicine منتشر شد، نشان داد شرکت کنندگانی که حدود ۲.‌۶ قاشق غذا خوری روغن کنجد در روز مصرف می‌کردند، مقدار قابل توجهی وزن در ۴۵ روز کم کردند (به طور متوسط ۱. ۱ کیلو گرم). وقتی شرکت کننده‌ها مصرف روغن کنجد را به مدت ۴۵ روز متوقف کردند، وزنی که کم کرده بودند، آرام آرام بازگشت. محققانی که این مطالعه را انجام می‌دادند، بیان می‌کنند اسیدهای چرب اشباع نشده چند پیوندی روغن کنجد در کاهش وزن نقش دارد چون میزان پلاسمای لپتین را افزایش می‌دهد، هورمونی که انرژی را تنظیم کرده و تمایل دریافت غذا را سرکوب می‌کند.




توصیه

برای شرکت کنندگان این مطالعه که با مصرف روغن کنجد وزن کم کرده بودند، ارزش کالری روغن کنجد حدود ۳۲۰ کالری در روز بود. بسیاری از رژیمهای کاهش وزن که تحت نظر پزشک نیست، حاوی ۱۲۰۰ کالری در روز برای زنان و ۱۵۰۰ کالری در روز برای مردان است. دریافت ۳۲۰ کالری از چربی‌ها از نظر موسسه پزشکی در دامنه قابل قبول توزیع درشت مغذی‌ها است که بیان می‌کند ۲۰ تا ۳۵ درصد کل کالری دریافتی شما در یک رژیم ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ کالری در روز، باید از چربیهای مصرفی باشد.

فواید دیگر


افزودن روغن کنجد به برنامه غذایی فوایدی برای سلامت قلب نیز دارد. کلینیک کلیولند تاکید می‌کند چربیهای اشباع نشده تک پیوندی موجود در دانه کنجد به افزایش کلسترول خوب و کاهش کلسترول بد خون کمک کرده و خطر سکته مغزی و حمله قلبی را کاهش می‌دهد. مطالعات Yale Journal of Biology and Medicine گزارش می‌کند که ۵۰ نفر از شرکت کنندگان این مطالعه که فشار خون بالا داشتند و (به عنوان جایگزینی برای روغنهایی که به طور معمول مصرف می‌کردند) روزانه ۲. ۶ قاشق غذا خوری روغن کنجد به مدت ۴۵ روز مصرف می‌کردند، کاهش فشار خون را تجربه کردند.

livestrong
مترجم: زینب رهامی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار