چهره های مشهوری که پزشک هستند
کد خبر: ۴۶۹۵۲
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: 2016 August 23    -    ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹
برخی از چهره ها را در سینما تلویزیون روی استیج کنسرت و یا کرسی های سیاسی می بینید اما شاید دیدن یکباره انها در اتاق عمل یا مطبی که برای یک مشکل جسمی بدانجا مراجعه کردید تعجب آور باشد.
برخی از چهره ها  را در سینما تلویزیون روی استیج کنسرت و یا کرسی های سیاسی می بینید اما شاید دیدن یکباره انها در اتاق عمل یا مطبی که برای یک مشکل جسمی بدانجا مراجعه کردید تعجب آور باشد. بله هستند کسانی که شما آنها را در عرصه دیگر بعنوان یک چهره می شناسید اما شغل دوم یا حتی شغل اول انها پزشکی است.
این شخصیت ها رابیشتر بشناسید:

 چهره های مشهوری که پزشک هستند

محمد اصفهانی در سال ۱۳۷۳ به عنوان اولین تجربه کاری خود تیتراژ سریال آوای فاخته با ترانه‌سرایی ساعد باقری و کارگردانی بهمن زرین‌پور را به عنوان اولین تیتراژ اجرا کرد.  دکتر محمد اصفهانی به عنوان بهترین خواننده پاپ دهه ۸۰ از سوی مجله ترانه‌ماه، نشریه موسیقی پاپ ایران و به عنوان بهترین خواننده تیتراژ سال ۹۱ از طرف موسیقی ما به خاطر تیتراژ سریال یه تیکه زمین انتخاب شد او دکترای پزشکی از دانشگاه تهران دارد.

چهره های مشهوری که پزشک هستند
دکتر افشین یداللهی
افشین یداللهی در زمستان 134۷ در اصفهان به دنیا آمده و بزرگ شده تهران است. از حدود 5 سالگی سركلاس اول مدرسه تیزهوشان نشسته و در همان دوران با فردوسی و اشعارش آشنا شده و اولین شعرش را هم در 15سالگی با مایه‌های عاشقانه سروده است: «سرودن شعر و ترانه، حسی بود كه ناگهان به سراغم آمد و فكر كردم می‌توانم آن را پرورش دهم.» افشین باهوش و درسخوان بعد از اخذ دپیلم دبیرستان البرز تهران در دانشگاه علوم پزشكی كرمان قبول می‌شود و تخصص اعصاب و روان (روانپزشكی)‌ را نیز از دانشگاه شهید بهشتی تهران می‌گیرد و با وجود علاقه به شعر و موسیقی و ادبیات، به رشته تحصیلی‌اش وفادار می‌ماند: «حرفه اصلی من پزشكی است و به طور معمول در مطب و بیمارستان به ویزیت بیماران مشغول هستم.» دكتر افشین یداللهی ـ در كنار روانپزشكی ـ از سال 1374 به صورت جدی و ژرف به وادی ترانه‌سرایی و سلوك در ناكجاآباد مضامین ناب و نایاب، گام گذاشت.
 
چهره های مشهوری که پزشک هستند
ایمان اشراقی
ایمان اشراقی را شاید خیلی ها به یاد داشته باشند، همان پسر جوان سریال «خط قرمز» که عشق معروف شدن داشت و می خواست به خارج از کشور برود و برای رسیدن به آرزویش، با دوستانش همراه شد تا از خانه فرار کند. این پسر جوان، درست در همان دوران که مشغول بازی در این سریال بود سخت درس می خواند و در نظر داشت دکتر شود، آن هم دکتر پوست و مو.

هنوز چند سال از سریال «خط قرمز» نگذشته است که او در مطب خودش که در شمال شهر است برای بیمارانش نسخه می پیچد. این روزها هم سرش خیلی شلوغ است تا آنجا که ما برای گپ و گفت با او مجبور شدیم به پدر آقای دکتر زنگ بزنیم و پدر ایمان هم گفت که سر فرزندش حسابی شلوغ است جالب است بدانید او چند کتاب روانه بازار کرده است و مؤلف هم هست.
 
 چهره های مشهوری که پزشک هستند

امید روحانی
خیلی از بیمارانش زمانی که او را در اتاق عمل می بینند تعجب می کنند و با خودشان می گویند خودش است؟ نه، اشتباه می کنم او نمی تواند پدر متعصب فیلم «دایره زنگی» باشد، همانی که سر پسرش داد می کشید و نمی گذاشت دخترش تنهایی به کوه برود اما وقتی آنها دقیق تر می شوند باورشان می شود که کسی بالای سرشان ایستاده و از او می خواهد خودش را برای یک جراحی موفق آماده کند، کسی نیست جز امید روحانی، بازیگری خوش ذوق که سال ها پیش وارد عرصه بازیگری در صحنه تئاتر و سینما شد و به خوبی هم جای خود را در این حیطه باز کرد اما قبل از آنکه بازیگر شود یک پزشک شده بود و به عنوان متخصص بیهوشی در اتاق جراحی حضور داشت. امید روحانی از دانشگاه علوم پزشکی تهران مدرک طبابت عمومی خود را گرفته است و از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مدرک تخصصی بیهوشی را اخذ کرده است.

چهره های مشهوری که پزشک هستند
عاطفه میرسیدی
برخی از چهره ها  را در سینما تلویزیون روی استیج کنسرت و یا کرسی های سیاسی می بینید اما شاید دیدن یکباره انها در اتاق عمل یا مطبی که برای یک مشکل جسمی بدانجا مراجعه کردید تعجب آور باشد
خانم پزشک خبرنگاری که متولد بهمن 46 و دارای دیپلم تجربی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است.خبرنگاری یا پزشکی که توصیه (مراقب سلامتیتون باشید) به برندی برای پایان گزارش هاش تبدیل شده است.
عاطفه میرسیدی پزشکی عمومی خوانده  و از سال 77 در سن 30 سالگی وارد سازمان صدا و سیما شده است.  نزدیک 17 سال است که در صداو سیما به صورت رسمی به عنوان خبرنگار حوزه سلامت در حال فعالیت است اما با تغییراتی که ایجاد شده دیگه کار خبری انجام نمی دهد و.موظف است كه کار سوژه ای و مستندهای خبری تهیه كند.
 
چهره های مشهوری که پزشک هستند
 
علی اکبر ولایتی
 ۶۲ ساله ، متولد شمیران ، سیاستمدار و پزشک متخصص اطفال. وی در حال حاضر مشاور امور بین‌الملل مقام رهبری است. دکترولایتی ۱۶ سال وزیر امور ‏خارجه جمهوری اسلامی ایران بوده است ، یعنی از سال ۱۹۸۱ تا سال ۱۹۹۷٫ به این ‏ترتیب وی طولانی‌ترین دوره تصدی وزارت امور خارجه را در تاریخ ایران داشته است. وی ۴ ‏دوره وزیر امور خارجه بوده است که ۲ دوره را در دولت مهندس میرحسین موسوی و دو ‏دوره را در دولت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی طی کرده است.‏ دکتر ولایتی در سال ۱۹۷۱ ، دوره پزشکی عمومی خود را در دانشگاه تهران به پایان ‏رسانید و پس از آن به تحصیل طب اطفال در دانشکده پزشکی جان هاپکینز پرداخت و در ‏سال ۱۹۷۴ در این رشته فارغ‌التحصیل شد.
 
چهره های مشهوری که پزشک هستند
سید محمد رضا خاتمی
 ۴۸ ساله ، متولد اردکان و برادر سید محمدخاتمی پنجمین ‏رئیس جمهور ایران. او نخستین دبیرکل حزب مشارکت یکی از احزاب اصلاح‌طلب ایران ‏بوده است . ایشان در انتخابات مجلس ششم با آرای بالا به عنوان نماینده مردم تهران ‏انتخاب شد. دکتر خاتمی یک نفرولوژیست است. ‏

چهره های مشهوری که پزشک هستند
مصطفی معین
 متولد ۱۱ فروردین ۱۳۳۱ در نجف‌آباد ، فوق تخصص آلرژی از دانشگاه ‏علوم پزشکی تهران و متخصص بیماری‌های کودکان از دانشگاه شیراز. کاندیدای نهمین ‏دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران پزشک و سیاست‌مدار ایرانی با سابقه ۱۰ ‏ساله وزارت علوم ۱۳۶۸-۱۳۷۲ و ۱۳۷۶-۱۳۸۲ که اولین دوره در دولت اول هاشمی و ‏دومین دوره در دولت خاتمی بوده است.‏
 
چهره های مشهوری که پزشک هستند
قاضی زاده هاشمی
یک پزشک که وزیر است البته او از مدت ها قبل سمت های مختلفی را رد وزارت بهداشت تجربه کرده است.
سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی (زاده ۱۳۳۸، شهرستان فریمان)[۱] متخصص چشم‌پزشکی و فوق تخصص جراحی قرنیه، رئیس بیمارستان تخصصی چشم‌پزشکی نور، رئیس بخش قرنیه بیمارستان فارابی، رئیس دانشکده پزشکی و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران می باشد.

چهره های مشهوری که پزشک هستند
وحیده دستجردی
او اولین پزشک زنی است که نه تنها در عرصه سیاست بوده بلکه توانسته است به مقام وزارت هم برسد. او خاله محمد اصفهانی نیز می باشد. او البته بیش از این پزشک زنی بود که عرصه های سیاسی مختلفی از جمله  نمایندگی مجلس را تجربه کرده است.
مرضیه وحید دستجردی در سال ۱۳۵۴ در ۱۶ سالگی تحصیلاتش را در رشته پزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران آغاز کرد و در ۱۳۶۲ دکترای عمومی پزشکی را دریافت نمود. در سال ۱۳۶۷ بورد تخصصی خود را در رشته جراحی زنان و زایمان از همین دانشگاه دریافت کرد، سپس طرح خدمت خود را به مدت دوسال به عنوان متخصص زنان و زایمان در بیمارستان امیرالمؤمنین علی شهرستان گراش فارس گذراند.

باشگاه خبرنگاران
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
5
107
دیگه وزاری بهداشت رو بیخودی گذاشتی...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
1
29
پزشکی نماینده مجلس از قلم افتاد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
1
19
پزشکیان
مهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
1
22
وحید دستجردی دخترخاله محمد اصفهانی میباشد نه خاله
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
10
5
اصفهانیا پرچمشون بالاست..
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
1
10
آقای محمد زادمهر را فراموش کردید اقای زادمهر بازیکن پیشکسوت پرسپولیس و عضو هییت مدیره پرسپولیس بوده . آقای زادمهر دندانپزشک هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
دندون پزشک که پزشک حساب نمی شه!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
6
2
اقای حیدری مجری موفق صدا و سیما رو از قلم انداختید.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
ایشون فیزیوتراپیست هستن نه پزشک
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار