طراحی جدید اسکناس‌های مجارستان
کد خبر: ۴۶۹۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2016 August 22    -    ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰
اسکناس‌هایی که وی طراحی کرد بدین شکل بود که بر روی سمت مشترک آنها، حیوانات اروپایی و در سمت دیگر، گونه های مرتبطی از گیاهان نقش بسته است.
طراحی جدید اسکناس‌های مجارستان  طراح مجارستانی برنات باربارا Bernát Barbara در پروژه مدرک کارشناسی ارشد خود طرحی جدید برای اسکناس‌های مجارستانی به نام سری یورو ارائه داده است؛ اسکناس‌هایی که وی طراحی کرد بدین شکل بود که بر روی سمت مشترک آنها، حیوانات اروپایی و در سمت دیگر، گونه های مرتبطی از گیاهان نقش بسته است.

همه اسکناس‌ها دارای چاپ اچینگ اصلی( چاپ فلزی) هستند. وی پنج فقره از ده فقره چاپ‌های اچینگ را در صفحات مسی جداگانه طراحی و آماده کرد و با این شکل ظریف و پالایش شده موفق به تکثیر اسکناس‌ها از روش اصلی مورد استفاده در تولید اسکناس‌های واقعی یعنی چاپ فرونَقش کرد. هدف وی ایجاد یک سری کامل با طراحی واضح بود که فراتر از روش سنتی ساخت اسکناس بود.

برنات درباره‌ی فرآیند طراحی این کار می‌گوید: «من قصد داشتم عناصر بصری اصلی یک اسکناس را حفظ کنم؛ یعنی مهم‌ترین بخش‌ها در کنار فرم اصلی واحد پول، شماره سریال، مقام صادر کننده و امضا کنندگان در طرح قرار بگیرد».

وی عناصر گرافیکی امنیتی غیر ضروری را برای دستیابی به یک تأثیر بصری روشن و واضح حذف کرده است. او در طراحی اسکناس ها بر روی حیوانات و گیاهان تأکید کرده است و تایپوگرافی و علائم امنیتی در اسکناس‌ها را در درجه دوم اهمیت قرار داده است. طرح‌های وی در اندازه‌هایی کوچک؛ اما با دقت و جزییات بالایی به شکلی نهایی رسیدند.

همچنین در مورد فرآیند چاپ اسکناس‌هایش می‌گوید: «من نقشه‌های گرافیتی با مقیاس ۱٫۵ هر یک از گونه‌ها را که طرح‌های کلی چاپ اچینگ نهایی بودند را ساختم. سپس اچینگ ها به طور مستقیم بر روی کاغذ چاپ دیجیتال چاپ شده‌اند. در نهایت آنها را  به روش hand-pulled چاپ کرده‌ام».
 
 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
1
16
چقدر زیبا آدم حیفش میاد اینارو خرج کنه چه برسه به اینکه تا بزنشون یا مچاله کنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
2
1
حداقل گوشه هاشونو گرد میکردن خراب نشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار