این پارک ملی منطقه ممنوعه است!
کد خبر: ۴۶۸۸۳
تاریخ انتشار: 2016 August 22    -    ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
این منطقه استراتژیک را «بهشت الماس» می دانند. هر وجب از خاک این منطقه پر از الماس هایی است که در طول سه میلیارد سال و بر اثر فعل و انفعالات آتشفشانی شکل گرفته است.
این پارک ملی منطقه ممنوعه است! اختصاصی «تابناک باتو»؛ در جنوب غرب نامیبیا، زمینی فراخ و گسترده وجود دارد که تا همین چند وقت پیش، هیچ کس اجازه ورود به آنجا را نداشت. مردم نامیبیا به این منطقه «سبیرجبت» می گویند؛ یعنی منطقه ممنوعه. این اسمی است که آلمانی ها روی این منطقه گذاشته اند.

سبیرجبت از سوی امپراتوری آلمان در آغاز قرن بیستم و در زمان اشغال جنوب آفریقا از سوی آلمان ها محدوده گذاری و تأسیس شد. این منطقه استراتژیک را «بهشت الماس» می دانند. هر وجب از خاک این منطقه پر از الماس هایی است که در طول سه میلیارد سال و بر اثر فعل و انفعالات آتشفشانی شکل گرفته است.

بنا بر این گزارش، در سال ۲۰۰۸ این منطقه درهای خود را به سوی گردشگران باز کرد. این پارک ملی در حال حاضر ۲۶۰۰۰ کیلومتر مربع از مساحت نامیبیا را شامل می شود و پر از معدن های متروکه است. گردشگران با داشتن مجوز از وزارت محیط زیست و گردشگری MET می توانند با رعایت قوانین به این منطقه وارد شوند.

در صورتی که گردشگران بخواهند حتی تکه کوچکی از الماس را  از این منطقه خارج کنند، پانزده سال زندان در انتظار آنها خواهد بود. نامیبیا در جنوب غربی آفریقا و پایتخت آن، ویندهوک است و بالغ بر دو میلیون جمعیت دارد.
در اینجا تصاویری از سبیرجبت را با هم می بینیم.
 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار