کودکان، قربانیان اصلی عصبانیت والدین هستند
کد خبر: ۴۶۸۵۰
تاریخ انتشار: 2016 August 22    -    ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱
فرزندان قربانیان اصلی عصبانیت پدر و مادر محسوب می‌‌شوند. رفتار این افراد انعکاس مسائل و مشکلات حل نشده والدینشان است.
از گفتن این جملات به فرزندتان بپرهیزید   محمودی روانشناس گفت: عدم کنترل خشم امروزه عامل اصلی ایجاد طلاق‌های عاطفی میان زوجین است.

 وی در ادامه افزود: خشم واکنشی است که در درون همه افراد وجود دارد. هنگامی که فرد در کنترل تکانه های هیجانی تسلط نداشته باشد، پرخاشگر شناخته می‌شود. فرد خشمگین همیشه پشیمان است چرا که ناخواسته به محیط و اطرافیان آسیب می‌زند.

کودکان، قربانیان اصلی عصبانیت والدین هستند 
 
این روانشناس در خصوص نقش عصبانیت در روابط میان زوجین تصریح کرد: عدم کنترل خشم در روابط زناشویی آثار غیر قابل جبرانی بر جای می گذارد. زوجین معمولا پرخاشگری یکی از طرفین را نشانه سردی و بی علاقگی همسر خود بر ادامه زندگی برداشت می کنند و همین مسئله زمینه ساز سردی رابطه و بروز طلاق عاطفی میان آنها خواهد شد.

وی ادامه داد: عوامل وراثتی، تفاوت دیدگاه، عدم انتقادپذیری، استرس و نگرانی و منفی نگری از موارد تاثیرگذار در ایجاد خشم در افراد است.

محمودی در مورد تاثیر عدم کنترل خشم و پرخاشگری والدین بر کودکان ابراز داشت: فرزندان قربانیان اصلی عصبانیت پدر و مادر محسوب می‌‌شوند. رفتار این افراد انعکاس مسائل و مشکلات حل نشده والدینشان است. این کودکان که دائم در حال استرس و نگرانی هستند، سازگاری مناسب با همسالان خود ندارند. از دیگر مشکلات فرزندان در خانواده‌های پرتنش می‌توان به اختلال در یادگیری، عدم تمرکز، بی خوابی، کابوس های شبانه و شب ادراری شدید اشاره کرد. همچنین این کودکان در بزرگسالی نیز به تپش قلب شدید و نگرانی دائم مبتلا می‌شوند.

 وی در خصوص نقش مشاوره در کنترل خشم بیان کرد: در مشاوره‌های قبل از ازدواج تمرین‌هایی به زوجین ارائه می‌شود تا میزان انتقادپذیری و  کنترل هیجانات آنها سنجیده شود. استفاده از راهنمایی این مراکز و مطالعه کتاب های کنترل خشم قبل از ازدواج توصیه می‌شود.

کودکان، قربانیان اصلی عصبانیت والدین هستند 
 
این روانشناس با تاکید بر نقش خانواده در کنترل عصبانیت تصریح کرد: نقش اطرافیان در کنترل خشم این افراد بسیار موثر است. ایجاد محیط آرام، دور کردن عوامل استرس‌زا، داشتن ارتباط کلامی موثر، تشویق به انجام رفتار کنترل شده و ایجاد تصور ذهنی در زمینه مثبت‌اندیشی در خانواده در این زمینه بسیار مفید است. همچنین نقش مشاوره و آموزش و پرورش در آموزش هوش هیجانی حائز اهمیت است.
 
 منبع : باشگاه خبرنگاران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار