فروش کت چرمی و پوسیده آلبرت اینشتین +عکس
کد خبر: ۴۶۳۱۷
تاریخ انتشار: 2016 August 16    -    ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵
کت چرمی قدیمی آلبرت اینشتین در حراجی کریستیز به قیمت حدودا ۱۵۰ هزار دلار به فروش رسید. هر چند این حراجی اعلام کرده بود کت چرمی به شدت پوسیده است و بوی تندی دارد.

اين كت كه در اواخر دهه 1930 كت محبوب اينشتين بوده‌است و در تصاوير بسياري كه از او ثبت شده، مشاهده شده‌است، با قيمتی دوبرابر قيمت پيش‌بينی شده‌اش به فروش رسيد. علاوه بر اين كت، ساعت جيبی،‌كارت‌پستال‌ها و پازل‌های دوران كودكی وی نيز به فروش رسيدند.

اين كت به دورانی تعلق دارد كه اينشتين به تازگی از حكومت نازی در آلمان گريخته بوده و به آمريكا پناه آورده‌بود. اين كت مارك Levi Strauss از جنس چرم قهوه‌ای است و اينشتين معمولا آن را به تن داشته‌است. مشهورترين تصويری كه از اين كت در رسانه‌ها منتشر شده، تصوير روی جلد مجله تايم است. اين كت در اواخر دهه 1930 به نمادی از ظاهر و تيپ منحصر‌به‌فرد اينشتين تبديل شده بود: بدون جوراب، با موهايی بلند و كت چرمی.

فروش کت چرمی و پوسیده آلبرت اینشتین 500 میلیون تومان

کت چرمی اينشتين

 به گفته يكی از همكاران وی، انتخاب‌های لباس اينشتين همه از روی حفظ سادگی بوده‌است با اين هدف كه با ايجاد محدوديت در نياز‌هايش، آزادی بيشتری به دست آورد. از اين رو او جوراب به پا نمی كرد، زيرا بدون آن نيز میشد زندگی كرد، موهايش را كوتاه نمی كرد زيرا نيازی به آرايشگر نداشت و كت چرمی می پوشيد زيرا اين نوع كت می توانست برای سال‌ها نياز او به كت را برطرف سازد.

به دليل استفاده مداوم،‌اين كت هنوز بوی تند اينشتين را میدهد، زيرا او همواره پيپ مصرف می كرد از اين رو كتش 60 سال پس از مرگ او هنوز بوی دود پيپ می دهد.

اين كت كه پيش‌بينی شده‌بود با قيمت 79680 دلار به فروش برسد،‌در نهايت با قيمت 146744 دلار خريداري شد. ساعت جيبی وی نيز با قيمتی 10 برابر بيشتر از مبلغ پيش‌بينی شده به مبلغ 353912 دلار به فروش رفت. كارت‌پستال هايی كه اينشتين در سال 1919 برای دوستش البرت كار ساخته بودند نيز با قيمت 98417 دلار فروخته شدند.

خبر آنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار