به قلب زیباترین یخچال دنیا سفر کنید
کد خبر: ۴۶۲۸
تاریخ انتشار: 2015 August 05    -    ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸
ایسلند به جرات عجیب ترین مقصد گردشگری دنیاست یخچالها و آتش فشان ها همچنین آب فشان های داغ در کنار سردترین دشت های یخی آن قدر عجیب هستند که دستمایه یکی از بهترین رمانهای ژول ورن قرار گرفته اند ؛
ایسلند به جرات عجیب ترین مقصد گردشگری دنیاست یخچالها و آتش فشان ها همچنین آب فشان های داغ در کنار سردترین دشت های یخی آن قدر عجیب هستند که دستمایه یکی از بهترین رمانهای ژول ورن قرار گرفته اند ؛

شهر زیبا و دیدنی ریکیاویک پایتخت و بزرگترین شهر کشور ایسلند است. این شهر شمالی ترین پایتخت کره ی زمین به شمار می رود که به قطب شمال بسیار نزدیک است. این شهر بیش از دویست هزار نفر جمعیت دارد.ریکیاویک چهل در صد از جمعیت کشور ایسلند را در بر گرفته است.این شهر دویست و هفتاد و چهار کیلومتر مربع مساحت دارد.و مردم ایسلند به آن لقب « بزرگترین شهر کوچک دنیا » را داده اند.

شاید باور کردنی نباشد اما از جالب ترین نکات دباره ی ایسلند این است که این کشور بیش از ۱۸۰۰ دریاچه دارد.شما در این کشور به هر سو که رو کنید دریاچه ای خواهید یافت. بزرگترین این دریاچه ها «پینگوالاواتن» نام دارد. عمق این دریاچه نزدیک به صدو چهارده متر است و هشتاد و چار کیلومتر مربع مساحت دارد.

همچنین ایسلند را می شود کشور آبشارها نامید. این کشور دارای چندین آبشار بزرگ و زیبا در نقاط مختلف و شهرهای مختلف خود است.

ایسلند

منطقه آتشفشانی هنگیل هم از عجایب ایسلند است این منطقه آتشفشانی در شهر ذینوگلیر قرار دارد. و دارای آتشفشان های فعال و نیمه فعال است. وجود این آتشفشان ها موجب گرم بودن آب های زیر زمینی منطقه شده است تا جایی که در بعضی از نقاط ایسلند در خانه ها نیازی به آبگرمکن نیست.در این کشور بیست و پنج قله ی آتشفشانی وجود دارد.

ایسلند
شفق قطبی هم از زیباترین مناظزی است که در شمال اروپا مخصوصا در ایسلند که شمالی ترین کشور جهان است می توان دید این پدیده هر ساله گردشگران زیادی را علیرغم سختی مسیر به مناطق شمالی ایسلند می کشاند.

ایسلند

 

جاذبه جدید سفر به قلب یخچال

گردشگرانی که به ایسلند می روند اکنون چشم انداز تازه ای به یخچال لانگ یوکول، یکی از بزرگترین یخچال های طبیعی اروپا در اختیار دارند.
یک تونل به طول ۵۵۰ متر بازدید کنندگان را به قلب این غار یخی هدایت می کند.

ایسلند

راهروها و دهلیزهای متعددی برای عبور از شکاف های طبیعی و رسیدن به عمق آن ساخته شده است. بعضی از دهلیزها در عمق سی متری یخچال قرار دارند.

وسعت این یخچال ۹۵۳ کیلومتر مربع است. یک راهنما و از مسئولان پروژه ساختن تونل می گوید احداث آن با حداقل دستکاری انجام شده است و هدف آن بالا بردن دانش مردم را از یخچال ها است.

نور ال ای دی با روشن کردن تونل، لایه های یخ دیواره و همچنین تبدیل برف متراکم به لایه های یخ را به بازدیدکنندگان نشان می دهند.

ایسلند

در میان دانشمندانی که به اینجا آمده اند یک زمین شناس هشدار می دهد که یخچال های دنیا در موقعیت حساسی هستند و ممکن است بطور کامل ناپدید شوند. از حجم یخچال های دنیا سالانه بین دو دهم تا سه دهم درصد کم می شود اگر این روند به همین شتاب ادامه پیدا کند یخچال لانگ یوکول ۱۵۰ تا سال دیگر کاملا ناپدید می شود.

یخچال لانگ یوکول در فاصله دو ساعتی ریکیاویک، پایتخت واقع شده و گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است. اما روی آوردن این گردشگران به چشم انداز های طبیعی ایسلند برای محیط زیست این کشور بدون هزینه نبوده است.

یخچال لانگ یوکول تمام سال باز و هزینه بازدید از این سردترین و تازه ترین جاذبه گردشگری ایسلند معادل ۱۴۰ یورو است.

خبرآنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار