مراسم تقدیر از هنرمندان و سینماگران+تصاویر
کد خبر: ۴۵۶۸۳
تاریخ انتشار: 2016 August 09    -    ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲
شب گذشته مراسم رونمایی از سایت باشگاه هواداران هنر ایران و تقدیر از هنرمندان و سینماگران در محل خانه همایش تهران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم لیلی گلستان از جمله هنرمندان حوزه تجسمی گفت: یکی از مهمترین اتفاقاتی که باید در حوزه هنر رخ دهد تمرکززدایی فعالیت های هنری از تهران است و امکانات به سمت شهرستان ها که در حال حاضر بسیار محروم هستند منتقل شود. من از سال ۶۷ یکی از مهمترین اهدافم در حوزه هنر این بود که تلاش کنم حوزه ادبیات و تجسمی در شهرستان ها دچار تحول شود و امیدوارم هرچه سریعتر این اتفاق رخ دهد.

شهاب حسینی و مراسم تقدیر از هنرمندان و سینماگران !+تصاویر
 

شمس لنگرودی اظهار داشت: از همان دوران نوجوانی عاشق موسیقی بودم اما در زادگاه من هیچ گونه امکاناتی وجود نداشت تا بتوانم به آرزوهایم برسم. در این راستا به دنبال راهی می‌گشتم که خود را نشان دهم.از آنجایی که پدرم شاعر بود، پس از اینکه کلاس‌های کم امکانات خطاطی، کشتی‌کج، سوت زدن و … را تجربه و از آنها ناامید شدم به سراغ یادگیری شعر گفتن رفتم. پدرم همان زمان می‌گفت دوره شعر گذشته. ظاهرا الان نیز شعر پس از سینما و موسیقی قرار می‌گیرد.

شهاب حسینی و مراسم تقدیر از هنرمندان و سینماگران !+تصاویر
 


 
بهروز غریب پور از جمله کارگردانان تئاتر نیز گفت: من فرزند یک شهر بن بست به نام سنندج هستم در این شهر به دلیل شرایط موجود امکان تبادل هنری وجود نداشت. دلیل ندارد هنر را تنها برای مردم تهران بدانیم اگر این طور بود این همه هنرمند بزرگ از شهرستان های مختلف از جمله سنندج رشد نمی کردند.
 
اگر کشور ما مانند آلمان بود شاید شهرستان های ما اینقدر دچار مشکل نمی شد، در آلمان هر شهری برای خود امکانات جداگانه ای برای هنر دارد که همین مساله باعث رونق هنر در این کشور شده است.

رخشان بنی اعتماد دبا اشاره به اینکه کیانوش عیاری مهمترین معلم من در سینما است، توضیح داد: این برای من افتخار است که در اولین اثر سینمایی او با نام «تنوره دیو» دستیار کارگردان و برنامه ریز او بودم. من از این هنرمند بسیار آموختم و هنوز هم می آموزم.
 

فرشته طائرپور تهیه کننده سینماخاطرنشان ساخت: می دانم در سینما بهترین حرفه تماشاگر بودن است و خوشحالم هنوز فیلم هایی وجود دارد که می توانم به عنوان تماشاگر آن را ببینم. امیدوارم به زودی شاهد ساخت جدیدترین فیلم کیانوش عیاری باشم و در مراسم رونمایی از فیلم او به عنوان تماشاگر حضور داشته باشم.

خسرو سینایی کارگردان با اعلام اینکه عیاری زمانی که فیلم کوتاه هشت میلیمتری را ساخت توجه سینماگران را به خود جلب کرد، گفت: از عیاری ممنونم که طی همه این سال ها حرمت سینما را حفظ کرده است و با متانت یک هنرمند از ابزار سینما در جهت آنچه که باید به جامعه انتقال دهد استفاده می کند.کیانوش عیاری نیز با حضور روی سن از حضور هنرمندان و مراسم تقدیر خود تشکر کرد.

شهاب حسینی و مراسم تقدیر از هنرمندان و سینماگران !+تصاویر


 
 
در بخش تقدیر از شهاب حسینی بازیگر سینما، مهتاب کرامتی گفت: من شبکه های اجتماعی را نمی شناسم اما فکر می کنم کار خود را به خوبی انجام دادند تا مردم برای استقبال از شهاب حسینی بعد از موفقیت در کن به فرودگاه بروند. اتفاقی که برای عباس کیارستمی بزرگ سینمای ما رخ نداد، روحش شاد.

لیلی گلستان نیز بیان کرد: تنها چیزی که درباره شهاب حسینی می توانم بگویم این است که بهترین مطلب را در جواب توهین به هنرمندان نوشت.
 
 
بابک حمیدیان نیز با اشاره به اینکه همه ما روستازاده هستیم و تهران خشمگین به زحمت ما را در خود جای داده است، توضیح داد: به شهاب عزیز تبریک می گویم و باید بگویم که روی قله خطرناکی ایستاده است و افرادی مانند من با حسرت به این قله نگاه می کنند. امیدوارم پاسدار خوبی برای این جایگاه باشد.

شهاب حسینی بازیگر سینما نیز در این مراسم گفت: فکر می کردم هر جایزه جهانی یک خوش شانسی برای آورنده آن به همراه داشته باشد اما از زمانی که این جایزه را دریافت کردم برای من خوش یمنی نداشته است. از زمان ورود به فرودگاه که تدابیر مناسبی برای استقبال کنندگان فراهم نشده بود تا امروز. خوشحالم که بعد از این رگبارها که تحمل کردم، نسیمی به من وزید. من تمام تلاش خود را می کنم و تا جان در بدن دارم برای اعتلای ایران تلاش می کنم.
 

 
رضا میرکریمی کارگردان سینما در رابطه با منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما گفت: خوشحالم امشب در بین شخصیت هایی هستم که برای من قابل احترام هستند. رضا میرکریمی یکی از این افراد است که هم در حوزه نهادسازی فعالیت کرده و هم در حوزه شخصیت و هم در حوزه رفاقت از بهترین یاران بوده است.

فریدون شهبازی نیز گفت: کارگردانان معمولا باید نسبت به تمام جنبه های یک فیلم احاطه داشته باشند اما بعضی از آنها با موسیقی آشنایی ندارند ولی میرکریمی از جمله کارگردانانی است که بهترین موسیقی را و بهترین آهنگساز را برای فیلم های خود انتخاب می کند و این جای تقدیر دارد.

 شهاب حسینی و مراسم تقدیر از هنرمندان و سینماگران !+تصاویر

در بخش تقدیر از فرهاد اصلانی نیز مهدی پاکدل گفت: باید از جامعه ای که نسبت خود را با هنر تعریف نمی کند بترسیم ، طی این روزها دو خبر بسیار بد خواندم که می تواند برای ما هنرمندان نشانه باشد. اول اینکه خواندم منشی یک آموزشگاه موسیقی از آموزشگاه مورد نظر دزدی کرده است و قاضی دادگاه گفته است چون آموزشگاه مورد نظر فعل حرام انجام می دهد سرقت از آن حلال است
 
در خبر دوم خواندم یک خانم جوان ۳۰ ساله در تهران برای اینکه بخواهد ازدواج کند بچه ۴ ساله خود را مسموم و کشته است و این من را یاد تراژدی «مدآ» می اندازد. اگر ما به عنوان هنرمندان در حوزه هنر کم کاری نمی کردیم و تراژدی هایی مانند «مدآ» را روی صحنه می بردیم حتما این مشکلات کمتر رخ می داد. در مورد فرهاد اصلانی هم باید بگویم این هنرمند کوه کند تا فرهاد شود.

فرهاد اصلانی نیز بیان کرد: خوشحالم که در این سینمای پرافتخار سهم کوچکی را دارم. امیدوارم اتحاد هنرمندان در فضای فعلی که سرشار از فحاشی به هنر است از گذشته بیشتر شود.

در ادامه مراسم از نیوشا توکلیان، عکاس بین المللی ایران تقدیر شد.آخرین تقدیر در این مراسم تقدیر از داریوش مهرجویی کارگردان سینما بود که گفت: بسیاری از هنرمندان در عرصه تئاتر و موسیقی آثار قابل توجهی را تولید می کنند که متاسفانه فضای مناسبی برای نمایش یا اجرای آنها وجود ندارد. امیدوارم فضای مناسبی برای فعالیت های هنری در کشور به وجود آید.

مدیر عامل باشگاه هنر ایران، مریم جلالیان کارگردان تئاتر است و یادگاری‌های باشگاه هواداران هنر ایران را تهیه کرده است.

سینما سینما

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار