جذاب‌ترین خبرهای دنیای خودرو +تصاویر
کد خبر: ۴۵۲۱۷
تاریخ انتشار: 2016 August 05    -    ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵
جراحی زیبایی سوزوکی در نمایشگاه پاریس ،ساخت خودروی ماموریت E توسط پورشه،رکوردشکنی پسر 13 ساله ایرانی‌الاصل با بوگاتی،ون های خودران تسلا،معرفی نسل جدید مزدا و جنجال یک ولخرجی در آئودی بخشی از خبرهای جذاب هفته گذشته بودند.

اگر از علاقه‌مندان دنیای سریع و هیجان‌انگیز خودروها هستید یک هفته را در یک نگاه مرور کنید.

جراحی زیبایی سوزوکی SX4 در نمایشگاه پاریس

جذاب‌ترین خبرهای دنیای خودرو در هفته گذشته

به گزارش گروه خودروی عصر ایران؛ در هفته گذشته سوزوکی از نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ کراس‌اوور SX4 خود در مجارستان رونمایی کرد. اما نمایش عمومی این خودرو در نمایشگاه پاریس امسال صورت خواهد گرفت. کراس‌اوور کامپکت سوزوکی تغییرات زیادی در طراحی خارجی دارد. عمدهٔ این تغییرات در قسمت جلو انجام ‌گرفته است به‌گونه‌ای که چراغ‌ها، جلوپنجره، کاپوت و سپر کاملاً تغییر کرده‌اند.

جنجال یک ولخرجی در آئودی

جذاب‌ترین خبرهای دنیای خودرو در هفته گذشته

در هفته گذشته "آ ئو دی" با خبر یک ولخرجی در یک مهمانی خبرساز شد. مدیر آئودی که برند لوکس فولکس واگن محسوب می‌شود، موظف شد که هزینه‌های یک مهمانی خصوصی را که با بوجه این خودروساز پرداخت کرده بود، پس دهد.

روپرت استادلر، مدیرعامل آئودی ۱۲۵۰۰ یورو (۱۳۹۸۰ دلار) را که برای یک مهمانی با حضور ۳۰ مدیر ارشد در ماه مه سال ۲۰۱۵ خرج شده بود را پس داد. نشریه "بیلد ام سونتاگ" در گزارشی نوشت: تحقیقات داخلی نشان می‌دهد این مهمانی به یک ضیافت خصوصی تبدیل شده بود.

معرفی کرافترهای جدید فولکس واگن

جذاب‌ترین خبرهای دنیای خودرو در هفته گذشته

یکی از خودروهایی که در هفته گذشته با معرفی‌اش سر و صدای زیادی به راه انداخت، نسل جدید ون "کرافتر" با سه سامانه انتقال قدرتِ دیفرانسیل عقب، دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل بود. این خودروها با چهار سطح امکانات و آپشن، سه طول و ارتفاع گوناگون و چهار سطح قدرت موتور با توجه به سلایق گوناگون ونیازهای مشتریان ارائه می‌شوند. درحالی‌که در ابتدا نسل جدید کرافتر چندان متفاوت از نسل قبلی خود به نظر نمی‌رسید، اما با معرفی رسمی آن معلوم شد که درواقع با خودرویی کاملاً جدید مواجه هستیم که دارای ضریب آئرودینامیک 0.33 است.

ساخت "ماموریت E" تا سال 2020

2020 یک کد است که به خودروسازان اعلام کرده تا به سراغ الکترویک‌ها بروید. پورشه هم در این میان اطاعت امر کرده و قرار است خودروی الکترونیکش را به بازار بفرستد. این خودروسازاعلام کرد که سدان الکتریکی خود را که رقیبی برای تسلا است تا سال 2020 عرضه می‌کند. این خودرو با سرمایه‌گذاری 1 میلیارد یورویی و ایجاد اشتغال برای 1400 نفر ساخته خواهد شد.

جذاب‌ترین خبرهای دنیای خودرو در هفته گذشته

پورشه تائید کرد کانسپت Mission E که اولین بار در موتورشو فرانکفورت معرفی گردید چراغ سبز تولید را تا پایان دهه‌ی میلادی دریافت نموده است.

کارخانه تسلا برای باتری خودروهای الکتریکی

جذاب‌ترین خبرهای دنیای خودرو در هفته گذشته

در هفته گذشته ساخت یک کارخانه بزرگ توسط تسلا نیز حائز اهمیت بود. شرکت تسلا در حال ساخت یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های تولید باتری در نوادا با حدود هزار کارگر و با نام "گیگافکتوری" است.

کارخانه عظیم تولید باتری در نوادا با مساحتی در حدود ۹۳۰ هزار مترمربع قرار است باتری لازم برای تامین ۵۰۰ هزار خودرو در سال را تولید کند. این کارخانه در سال 2020 تکمیل می شود .

آخرین فالکون فورد استرالیا

جذاب‌ترین خبرهای دنیای خودرو در هفته گذشته

در پی افزایش قیمت دلار استرالیا و درنتیجه افزایش هزینه‌های تولید خودرو در این کشور، فورد تصمیم گرفت تولید خودرو در شعبهٔ استرالیایی خود را متوقف کرده و شرکت فورد استرالیا را تعطیل کند. در هفته گذشته نیز آخرین فالکون فورد در این کارخانه ساخته شد.

آمارعملکرد سه ماهه دوم فورد

جذاب‌ترین خبرهای دنیای خودرو در هفته گذشته

در آمد خالص فورد موتور درسه ماهه دوم سال جاری 190 میلیون دلارکاهش یافت و به 2 میلیارد دلار رسید.فروش کلی این خودروساز نیز در مدت فوق 200 هزار دستگاه کاهش یافت و به 1.7 میلیون دستگاه رسید که این مسئله حاشیه سود را 0.7درصد کاهش داده و خروجی آن را به 7.7 درصد می رساند. از سویی درآمد خالص نیمه نخست سال این شرکت جهشی 33 درصدی را تجربه کرد و به 4.4 میلیارد رسیده است.

3 میلیون دستگاه سوبارو در آمریکا

جذاب‌ترین خبرهای دنیای خودرو در هفته گذشته

اما هفته قبل سوبارو یک جشن بزرگ در آمریکا گرفت. این خودروساز که در آمریکا 3 میلیون خودرو تولید کرده این عدد را بهانه کرد و و آن را جشن گرفت. احتمالا هر خودروساز دیگری به جای سوبارو پس از 27 سال کار در آمریکا چنین جشنی را برگزار می‌کرد.

رکوردشکنی پسر 13 ساله ایرانی‌الاصل با بوگاتی ویرون

جذاب‌ترین خبرهای دنیای خودرو در هفته گذشته!

نشستن یک پسر 13 ساله پشت فرمان هر خودرویی شاید یک موضوع تقریباً عادی باشد اما وقتی پای بوگاتی ویرون به وسط می‌آید اوضاع کاملاً متفاوت است. شاید ما اصلاً اجازه ندهیم که فرزندمان پشت فرمان این هیولا بنشیند. اما ما آرمیک آقاخانی نیستیم! کسی که به پسر 13 ساله‌ی خود، استیون، اجازه داده تا ویرون خودش را و با سرعت بیش از 320 کیلومتر در ساعت براند!

علیرغم سن کم، استیون ایرانی‌الاصل به اندازه‌ی هر فرد بالغ دیگری واجد شرایط راندن این خودرو با چنین سرعتی است. او در سن 7 سالگی رانندگی با خودروهای کارت مسابقه‌ای را شروع کرده و در حال حاضر با قهرمان فرمول دریفت 2013 میشائیل اسا به تمرین مشغول است. هدف استیون مسابقه دادن در سری مسابقات لامبورگینی سوپر تروفئو است.

فیس‌لیفت ب‌ام‌و سری 4 کانورتیبل

جذاب‌ترین خبرهای دنیای خودرو در هفته گذشته

"بی ام و" نیز به عنوان یکی از حرفه ای‌های دنیای خودرو در هفته گذشته خودش را در صدر رسانه‌ها حفظ کرد. در کنار سری 4 و M4 کوپه، ب‌ام‌و فیس لیفتی مختصر را برای سری 4 کانورتیبل در نظر گرفته و آن را در اواخر سال جاری و یا اوایل سال آینده ارائه خواهد کرد. اما به نظر می‌رسد این تغییرات چندان محسوس نباشند.

ون‌های خودران تسلا

جذاب‌ترین خبرهای دنیای خودرو در هفته گذشته

این‌بار نوبت ون‌های خودران تسلاست تا باعث شود بار دیگر این خودروسازی به صدر اخبار راه یابد. مدیر عامل تسلا در طرح جامع دوم خود برای تسلا نشان داد که در آینده قصد ساخت خودروهایی جهت حمل‌ونقل شهری با تعداد مسافر زیاد را دارد. درحالی‌که بسیاری بر این باور بودند که تسلا برای این منظور قصد ساخت یک اتوبوس برقی بزرگ جهت به‌کارگیری در سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی جهان را دارد، مشخص شد که این شرکت درواقع قصد ساخت یک ون بزرگ با الهام از ون مشهور میکروباس فولکس‌واگن را دارد.

نسل جدید «مزدا» معرفی شد

جذاب‌ترین خبرهای دنیای خودرو در هفته گذشته

اما سری هم به ژاپنی‌ها بزنیم. در هفته گذشته مزدا هم خوش درخشید. این شرکت خودروسازی دو رگه غربی و شرقی نسل جدید سدان کامپکت و محبوب خود را با بهینه‌سازی‌های متعددی عرضه کرده است تا روند فروش موفق آن ادامه یابد.

مزدا ۳ محبوب‌ترین خودروی تولیدی این شرکت است که به لطف طراحی جذاب، امکانات رفاهی خوب، قیمت مناسب و لذت رانندگی بالا، همواره علاقه‌مندان زیادی داشته است.

رنو RS   توئینگو تاریخی می‌شود

جذاب‌ترین خبرهای دنیای خودرو در هفته گذشته

در روزهای گذشته رنو اعلام کرد که نسخهٔ RS از هاچبک کوچک توئینگو دیگر ساخته نمی‌شود. نسخهٔ GT این خودرو که به‌تازگی معرفی‌شده به‌عنوان قوی‌ترین و اسپورت‌ترین مدل این خودرو باقی خواهد ماند. دلیل اصلی رنو برای عدم تولید توئینگو RS این است که فضای موتور این خودرو واقعاً تنگ بوده و امکان نصب موتور بزرگ‌تر در آن وجود ندارد چراکه نسل جدید توئینگو خودرویی با موتورعقب است.


رونمایی از اتوبوس عجیب و پیشرفته چینی

جذاب‌ترین خبرهای دنیای خودرو در هفته گذشته

در روزهای قبل، چینی‌ها نیز ابتکار عمل را در دست گرفته و خبر از خلاقیت‌هایشان دادند. چین از اولین نمونه یک اتوبوس تندرو خبر داد که مثل یک تونل عمل کرده و بسیاری از اجسام و خودروها می‌توانند از زیر آن رد شود.

دو ماه پیش تصاویری از طرح اولیه یک اتوبوس عجیب و غریب در چین منتشر شد که از روی ترافیک عبور می‌کرد.

"سامانه حمل‌ونقل اتوبوسی هوایی" (TEB) با ظرفیت حمل 1200 مسافر در مقایسه با شبکه ریلی زیرزمینی یا مترو بسیار اقتصادی است و راه‌ حلی برای مشکل بزرگ ترافیک چین محسوب می‌شود.

هیوندای وسوخت‌های سلولی

جذاب‌ترین خبرهای دنیای خودرو در هفته گذشته
هیوندایی کمپانی بزرگی است و قصد ندارد در دوره رقابت در خصوص داشتن سیاره‌ای پاک از رقبای خود عقب بماند. این شرکت خودروسازی حالا پس از 3 سال برنامه‌های تازه‌ای برای پیش‌روی در عرصه نسخه سلول سوختی در پیش دارد. مدیر خودروهای اقتصادی در این شرکت، اعلام کرده که هیوندای نزدیک به 2 سال دیگر حوالی 2018 مدل سلول سوختی کاملاً جدیدی معرفی خواهد کرد که برخی از خودروهای این شرکت از آن بهره‌مند می‌شوند. 
پدال نيوز
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار