هلاکت دو ایرانی عضو داعش
کد خبر: ۴۴۸۵۷
تاریخ انتشار: 2016 August 01    -    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰

امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش طی سخنانی در همایش «جنگ ترکیبی» که صبح امروز در دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش برگزار شد، یکی از تهدیدات را گروه های تکفیری و داعش دانست و گفت: اینها تعدادی از عناصر خود را در قصر شیرین و نفت شهر جذب کردند و 2 نفر از تیمی که اخیرا توسط نیروهای ما در غرب زدند، از همین ها بودند که هم آموزش دیده بودند و هم جلیقه انتحاری داشتند.

وی با بیان اینکه هنوز ردپای داعش در استان دیالی عراق دیده می شود، افزود: داعش به افغانستان و نزدیکی مرز پاکستان آمده و برای ضربه زدن به ما برنامه دارد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: جنگ نرم از دیگر مؤلفه‌های جنگ ترکیبی است که در منازل ما نفوذ کرده، هدف از این جنگ نرم آینده‌سازی و تغییر ارزش‌ها و سبک زندگی است.

امیر پور دستان گفت: دشمن پس از برجام می خواست از تجربه سال 88 استفاده کند تا امیدبخشی برجام را دروغ جلوه داده و مردم را به کف خیابان‌ها بریزند.

وی افزود: آخرین حوزه جنگ ترکیبی بخش بیوتروریسم است، غربی‌ها با انواع و اقسام برنامه‌ها از جمله بیوتروریسم و محصولات غذایی تراریخته و هورمونی در حال کنترل جمعیت مسلمانان هستند.

فرمانده نزاجا خاطر نشان کرد: رهبری فرمودند پس از برجام نگرانی‌شان بیشتر شده است ما باید تمامی حواس خود را معطوف به دشمن کرده و خود را برای تهدیدات احتمالی آماده کنیم.امیرپوردستان افزود: طبق روایات، باید از دشمنی که از در دوستی و صلح آمده پرهیز کرده احتیاط کرد و به هیچ وجه نباید در مورد آن خوش گمان بود، وقتی دشمن ادعای دوستی می‌کند، باید بیشتر از او واهمه داشت.

وی ادامه داد: پیش از انقلاب اسلامی، ایران از مهمترین اقمار امریکا بود و هرگاه امریکا می‌خواست به کشوری فشار بیاورد، از طریق ایران جلوی صادرات نفت او از تنگه هرمز می‌گرفت.

وی تصریح کرد: نگرانی اصلی امریکایی ها از انقلاب اسلامی حرفهای تازه ای بود که با خود آورده بود مانند  استقلال، آزادی و ولایت فقیه و می‌دانستند این ادبیات در مرزهای ایران محصور نمی‌ماند، رفتار امریکا با ما رفتار مقابله ای نبود بلکه حرکتی براندازانه بود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان خاطرنشان کرد: بعد از جنگ جهانی دوم، امریکایی ها برای مقابله با کشورها عملیات قاطع و سریع را در دستور کار قرار دادند که لازمه آن، جنگ ترکیبی است و در برابر انقلاب اسلامی هم همین کار را کردند و از طریق تهاجم نظامی و محاصره اقتصادی یک جنگ هیبریدی تمام عیار علیه ما داشتند.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار