مدیریت چیدمان مبلمان
کد خبر: ۴۴۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2015 July 12    -    ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹
نحوه قرارگیری مبلمان در هر فضایی با توجه به کاربری فضا و ابعاد آن متفاوت است. اینکه ما چه مبلمانی را به فضای خانه یا محل کار خود می‌بریم، مسأله بسیار مهمی است و از آن مهمتر اینکه چگونه این مبلمان را کنار هم قرار دهیم.
مدیریت چیدمان مبلمانچیدمان با تأکید بر یک نقطه کانونی در محیط‌

نحوه قرارگیری مبلمان در هر فضایی با توجه به کاربری فضا و ابعاد آن متفاوت است. اینکه ما چه مبلمانی را به فضای خانه یا محل کار خود می‌بریم، مسأله بسیار مهمی است و از آن مهمتر اینکه چگونه این مبلمان را کنار هم قرار دهیم. چیدمان مبلمان در فضاهای اداری و رسمی قاعده و اصول خود را دارد که مطمئنا متمایز از چینش مبل‌ها در اتاق نشیمن منزل است.

در این چیدمان یک نقطه تمرکز می تواند هر چیزی باشد؛ یک کتابخانه، شومینه یا تلویزیون و...مبلمان را دور تا دور نقطه تمرکز بچینید.

شما می توانید با قرار دادن میزهای پارچه ای نرم به عنوان جای پای جلوی مبلمان و با چرخاندن صندلی ها به گونه ای که افراد هم به نقطه کانونی اتاق و هم به چهره یکدیگر موقع صحبت مسلط باشند، محیط گرم و صمیمی ‌برای گفت‌وگوی اعضای خانواده فراهم آورید.


مدیریت چیدمان مبلمان

چیدمان با تأکید بر گفت‌وگو

در این چیدمان مبلمان و صندلی‌ها باید طوری چیده شوند تا افراد بتوانند به راحتی چهره هم را ببینند و با هم گفت‌وگو کنند.

مبلمان باید طوری در اتاق چیده شوند تا مسیر رفت و آمد در اطراف صندلی ها برقرار باشد، نه اینکه افراد برای نشست و برخاست از جلوی هم بگذرند.


مدیریت چیدمان مبلمان


چیدمان با تأکید بر حضور کودکان


این چیدمان در فرهنگ اروپایی امریکایی بیشتر جا افتاده که وقتی کودکی به دنیا می آید، نحوه چیدمان مبلمان در اتاق نشیمن تغییر پیدا می کند، به گونه‌ای که فضای بازی کودکان و فضای نشستن بزرگسالان در یک اتاق از هم متمایز می شوند و این کار با یک جداکننده مانند میز جلومبلی و یا یک نیمکت به عنوان مرز بین دو ناحیه صورت می پذیرد.



مدیریت چیدمان مبلمان


چیدمان بر اساس تعادل بصری

در این نوع چیدمان همه چیز بر اساس قوانین متعادل سازی محیط صورت می گیرد مثلا شما یک کاناپه دو نفره در یک سمت میز دارید و برای ایجاد تعادل بصری می توانید دو صندلی با هر طرح و اندازه ای که دوست دارید، روبه‌روی آن قرار دهید، زیرا مفهوم تعادل و تقارن دو اصل جدا از هم هستند.


مدیریت چیدمان مبلمان


چیدمان بر اساس تقارن

این نوع چیدمان برای محیط های اداری بسیار مناسب است و فضا را رسمی و اداری می کند. تفاوت این چیدمان با نوع قبلی در این است که یک جفت مبلمان یکسان با متعلقات کاملا یک شکل مانند آباژور، میز کنار مبلی،گلدان و... روبه‌روی هم قرار گرفته اند؛ یعنی یک تقارن آینه وار در محیط برقرار است.

مدیریت چیدمان مبلمان

ایده هایی برای چینش مبلمان‌


مدیریت چیدمان مبلمان


مدیریت چیدمان مبلمان


مدیریت چیدمان مبلمان
الهام نیک آیین




نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
0
1
خیلی جالب بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار