فناوری جدید برای ترجمه صدای الاغ ها
کد خبر: ۴۴۶۴۴
تاریخ انتشار: 2016 July 30    -    ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵
تکنولوژی جدید به ما این اجازه را می دهد تا آواها و فرکانس صدای الاغ ها را ترجمه کرده و از طریق آن مشاعر و احساسات این حیوانات را درک کنیم.
تکنولوژی جدید برای ترجمه صدای الاغ ها  اختصاصی «تابناک باتو»؛ یک جانورشناس انگلیسی که در زمینه زندگی الاغ ها مطالعاتی را انجام داده، درصدد است با به کارگیری یک تکنولوژی جدید، به بررسی هر چه بیشتر رفتارها و حرکات این حیوانات بپردازد.

بنا بر این گزارش، مارک انیسون که صاحب پروژه «ریل دونکیز»، یورکشایر انگلستان است، حدود بیست سال بر شیوه زندگی الاغ ها و رفتارهای آنان مطالعه کرده است.

انیسون به این حیوانات علاقه زیادی دارد. او دوازده سال است، از الاغی به نام کارل نگهداری می کند و بر این باور است که الاغ ها هم شبیه سگ ها، دقیقا در حالت های مختلف مثل آنها رفتار می کنند؛ برای مثال الاغ ها هم برای ابراز احساسات مثل سگ ها یک پای خود را بالا می برند.
 
تکنولوژی جدید برای ترجمه صدای الاغ ها 

گروه سرگرمی مرلین نیز به پروژه ریل دونکینز پیوسته اند. این گروه ابزارهایی در اختیار دانش آموزان مدرسه قرار داده اند که به آنها این امکان را می دهد، صدای حیوانات را به جملات انگلیسی ترجمه کنند.

انیسون می گوید: از نزدیک با این حیوانات زندگی کرده ایم و همه حرکات، رفتارها و هر آنچه در سرشان می گذرد، مورد مطالعه قرار داده ایم. تکنولوژی جدید به ما این اجازه را می دهد تا آواها و فرکانس صدای الاغ ها را ترجمه کرده  و از طریق آن مشاعر و احساسات این حیوانات را درک کنیم.

مارک انیسون به تازگی در صفحه فیس بوک خود، عکسی از خود و الاغش کارل را به اشتراک گذاشته و زیر آن نوشته است: الاغم کارل را خیلی دوست دارم، هیچ چیز در این دنیا نمی تواند من را از او جدا کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار