شما در نگاه مادر شوهرتان چگونه هستید؟
کد خبر: ۴۴۵۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2016 July 29    -    ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲
بسياري از اختلافات عروس مادرشوهري ريشه در رسوبات اشتباه ترين فکر هاي قديمي و سنتي دارد گاهي ديده مي شود مادري که داراي فرزند پسر است از همان کوچکي فرزندش پيش بيني مي کند که وقتي پسرش ازدواج کند مادرش را به همسرش خواهد فروخت.
شما در نگاه مادر شوهرتان چگونه هستید؟  بسياري از مادران ايراني به رغم حس پسر دوستي که دارند، بر اين باورند که زحمت کشيدن براي پسرها کار بيهوده اي است، چون به هر حال بعدا خيانت خواهند کرد و تمام عواطفشان را خرج همسرشان می کنند. چنين مادراني آمادگي کافي دارند تا هر نوع رفتار عروسشان را به پسر دزدي و هر نوع رفتار پسرشان را به بي وفايي تعبير کنند. اينها وقتي هم که عروس مي گيرند، خودشان طوري رفتار مي کنند که عملا وفاداري و محبت کردن به ايشان سخت مي شود.

اين مادران علي رغم داعيه مهرباني زيادي که نسبت به پسران خود دارند، ايشان را در شرايط واقعا دشواري قرار مي دهند که خيلي زود عصبي و کلافه خواهند شد.

 عروس ها هم بعضا از اين طرز فکرهاي قديمي و البته باطل بي بهره نيستند. بسياري از دختر خانم ها اصلا از قبل از ازدواج از خانواده همسر تصور منطقي و درستي ندارند و در همان فراز و فرودهاي ازدواج هم با ملاحظه هر نوع اختلاف سليقه اي، فکر مي کنند بعد از ازدواج که به اصطلاح خرشان از پل گذشت، روابط خود را با خانواده همسر قطع خواهند کرد.

اما اگر کمي منصف و مودب به ادب مسلماني باشيم، به آساني و با اندکي صبر و خويشتنداري از اين سدهاي ارتباطي عبور خواهيم کرد و مادرشوهر را مثل مادرمان و عروس را مثل دخترمان خواهيم ديد.
 
شما در نگاه مادر شوهرتان چگونه هستید؟ 

مادر شوهر عزيز

يادتان باشد که شما هم وقتي ازدواج کرديد، پسر مادر ديگري همسر شما شد و با عشق و عاطفه از شما حمايت کرد. همچنين توجه داشته باشيد که عروستان رقيب شما نيست.مطمئن باشيد محبت هاي زوجيتي جاي محبت مادر فرزندي را نخواهد گرفت. همانطور که خودتان همسرتان را به نوعي و مادرتان را به نوعي ديگر دوست داشته و داريد پسر شما هم مي تواند محبتهاي مختلف و گوناگوني را با هم تجربه کند و غالب هر کدام را بشناسد مگر اينکه مهارتهاي ارتباطي را به او نياموخته باشيد و بسيار بي تجربه بار آمده باشد که در اين صورت مدتي طول مي کشد تا اين مهارتها را بياموزد. البته پسرها معمولا به سادگي و آساني دخترها نمي توانند محبت خودشان را به خانواده خود نشان دهند و به ظاهر، سرد و بي عاطفه جلوه مي کنند. اين رفتارها را نبايد به همسرانشان ربط داد.


همچنين توجه داشته باشيد که عروس شما جوان و بي تجربه است، شايد داراي پيش داوري هايي باشد که او را نگران آينده روابطش با شما سازد. کافي است تا زمان جلب اعتماد لازم ،با صبر و احترام برخورد کنيد و بي جهت به خاطر مسائل بي ارزش دلخوري درست نکنيد.

اگر با مادر شوهرتان مشکل داريد گاهي از دريچه نگاه او به خودتان بنگريد تا بتوانيد او را درک کنيد و راه چاره مناسبي پيدا کنيد. از مردمک چشم مادر شوهرتان نگاه کنيد تا عروسي را ببينيد که بعد از ده سال زندگي هنوز مثل يک مهمان غريبه کنار شوهرش مي نشيند و در گوش او زمزمه مي کند.

عروس خانم
 
شما در نگاه مادر شوهرتان چگونه هستید؟ 

شايد شما هم صاحب فرزند پسر بشويد. وقتي پسرتان مرد مي شود علاقه شما به او بيش از هر زمان ديگري گل مي کند.نبايد مانع روابط همسرتان با مادرش بشويد و قطع رحم کنيد .قطع رحم از بزرگترين گناهاني است که بخشيده نخواهد شد. اصلا شما به داشتن روابطي خوب با کساني که همسرتان به آنها تعلق دارد، احتياج داريد. با گذشت زمان اين مطلب براي هر خانمي بهتر معلوم مي شود. مردي که از ريشه خود به آساني ببرد و اصالت خود را حفظ نکند چندان قابل اعتماد نيست. چنين مردهايي معمولا داراي بيماري رواني هستند. اگر بتوانيد با احترام و محبت روابط سالمي را با خانواده شوهرتان به دست اوريد آنها بهترين پشتيبانان شما در زندگي خواهند بود.

اگر از رفتاري رنجيده مي شويد که مدام هم تکرار مي شود، اولا از واسطه کردن همسرتان بپرهيزيد که شرايط سخت را بحراني مي کند و بد را بدتر مي نمايد اما آن مطلب را رو راست با مادر شوهرتان در ميان بگذاريد اگر چه مدت کوتاهي موجب دلخوري شود بهتر از اين است که از آنها فاصله بگيريد، در حالي که علت رويگرداني شما را نمي دانند و احيانا آن را به حساب تکبر مي گذارند.

اگر با مادر شوهرتان مشکل داريد گاهي از دريچه نگاه او به خودتان بنگريد تا بتوانيد او را درک کنيد و راه چاره مناسبي پيدا کنيد. از مردمک چشم مادر شوهرتان نگاه کنيد تا عروسي را ببينيد که بعد از ده سال زندگي هنوز مثل يک مهمان غريبه کنار شوهرش مي نشيند و در گوش او زمزمه مي کند. زمزمه هايي که بيشتر، غيبت خانواده همسر به نظر مي رسد.

آقاي عزيز

اگر کمي مهارت هاي کلامي و ارتباطي را بهتر بياموزيد مي توانيد تنها با حرف زدن مشکلات را حل کنيد. اگر همسرتان نسبت به رابطه شما با مادرتان حساسيت نشان مي دهد براي اين است که او را از محبت واقعي و عميق خودتان مطمئن نکرده ايد. او را مطمئن کنيد که هيچ چيزي بين شما فاصله نخواهد انداخت. نگوييد قبول دارم که آنها مقصرند اما تو هم بي تقصير نيستي. اصلا دنبال مقصر نباشيد و سعي نکنيد همسرتان را محکوم کنيد تا اين بحث و جدلها به زندگي شما هم کشيده شود بلکه بگوييد مهم اين است که من دوستت دارم و روي همين مسأله تکيه کنيد و سعي کنيد وارد جزئيات بحث نشويد.

ضمنا هيچ گاه تحت تأثير حرف هاي همسرتان از محبت به مادرتان دريغ نکنيد و در عین حال تحت تأثير حرف هاي مادرتان هم به همسرتان ستم نکنيد و همواره صبور و ساکت کار درست را انجام دهيد.
تبيان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
0
2
میشه دیگه این کلیشه ها رو نزارید... مادری که 60 سال با اون تفکرات هر روزشو گذرونده عوض شدنی نیست عروسی هم که با اون تفکر بزرگ شد تغییر یافتنی نیست... این زندگی کاملا مشخصه یا طلاق یا همیشه تا اخر عمر یکی از دو طرف بحث و دعواست...
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار