ناسا برای مقابله با سیارک‌ها بمب اتمی می سازد
کد خبر: ۴۴۳۴
تاریخ انتشار: 2015 July 10    -    ۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰
سازمان فضایی ناسا به تازگی اعلام کرده است، در همکاری مشترک با National Nuclearsecurity Administration قصد دارد که بمبی اتمی برای نجات کره زمین در مقابل هجوم سیارک ها به سطح کره زمین طراحی کند.

گفتنی است، این سلاح هسته ای بویژه می تواند برای منفجر کردن سیارک هایی که در ابعاد متوسط هستند و یا دنباله دارهایی با ابعاد ۱۶۴ و۴۹۲ فوتی مورد استفاده قرار گیرند.

بررسی ها نشان می دهند، در عین حال منتقدان این طرح اعتقاد دارند این کار باعث تولید خرده سنگ های زیاد در فضا و افزایش خطر برخورد آنها با سطح کره زمین می شود.

دانشمندان حوزه علوم فضایی اعتقاد دارند، حدود یک میلیون سیارک نزدیک جو کره زمین وجود دارد  که می توانند یک تهدید جدی برای سیاره زمین باشند و این میزان تنها بخش کوچکی از انبوه میلیون ها سیارک است که تاکنون شناسایی شده است.

سال پیش از تاریخ ۱۵ ماه فوریه ۲۰۱۴ در اثر برخورد یک شی ناشناخته یک سیارک معرفی شد، به منطقه چلیابیسنگ کشور روسیه به تاسیسات زیربنایی، ساختمان ها و عده زیادی از افراد صدمه وارد شد.

بر همین اساس دانشمندان اعتقاد دارند باید یک طرح ویژه برای مهار و مبارزه با سیارک‌هایی که احتمالاً خطری جدی برای کره زمین هستند در آینده نزدیک طراحی و تدوین کرد.

عده ای دیگر از منتقدان این طرح پیشنهاد می کنند از روشی دیگر مانند انحراف مسیر سیارک از حرکت به سوی زمین به جای منفجر کردن آن استفاده شود.

یکی از شدیدترین برخورد سیارک به کره زمین در سال ۱۹۰۸ منطقه سیبری کشور روسیه رخ داده است که سبب نابودی میلیون ها اصله درخت شده است و قدرت آن هزاران بار از بمب اتمی  فرود آمده بر شهر هیروشیمای کشور ژاپن بیشتر بوده است.

در عین حال دانشمندان ناسا اعقتاد دارند، عناصر فلزی موجود در سیارکها می تواند استفاده کرده آنها را استخراج کرد و به همین دلیل حفظ سیارکها نیز از ارزش بالقوه ای برخوردار است.

در یک جلسه در کنفرانس Sxsw در تگزارس ایالات متحده در سال ۲۰۱۴، دانشمندان ناسا اعلام کرده اند که به ردیابی حدود ۱۴۰۰ سیارک بالقوه خطرناک پرداخته اند و اعتقاد دارند که بر اساس محاسبات آنها امکان برخورد این سیارکها به سیاره زمین با درصد بالایی وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار