آشنایی بهتر با زایمان طبیعی و سزارین
کد خبر: ۴۳۴۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2016 July 19    -    ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲
از آن‌جا که در روش سرازین حفره شکم باز می‌شود، احتمال ورود میکروب و آلودگی به این قسمت و ایجاد عفونت بیشتر از زایمان طبیعی است که این عفونت‌ها خود می‌توانند عوارض بسیاری داشته باشند.
آشنایی بهتر با زایمان طبیعی و سزارین  دکتر شهلا یزدانی متخصص زنان و زایمان و مدیرگروه زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: درد زایمان ناشی از انقباضات رحم است و در روند پیشرفت زایمان ایجاد می‌شود.

این درد تنها چند ساعت به طول می‌انجامد و ساعت پس از زایمان مادر می‌تواند به وضعیت عادی خود بازگردد. این در حالیست که در روش سزارین هرچند ممکن است مادر هنگام زایمان دردی نداشته باشد، اما پس از زایمان مدت طولانی و‌گاه تا هفته‌ها مادر درد را تجربه خواهد کرد و این درد موجب می‌شود تا مادر نتواند تحرک زیادی داشته باشد و این کم تحرکی خطر ایجاد لخته در عروق پا را افزایش می‌دهد.

 آشنایی بهتر با زایمان طبیعی و سزارین
 
ایجاد لخته در عروق پا با عوارضی همراه است و حتی در برخی موارد این لخته می‌تواند وارد گردش خون شده و از آن‌جا به عروق قلب و راه‌های تنفسی رفته و ایجاد سکته کند.
وی افزود: انقباضات زایمان در روش طبیعی موجب ترشح هورمون شیردهی شده و شیردهی راحت انجام می‌شود.

متخصص زنان و زایمان این مرکز اظهار داشت: مادر در روش سزارین، خون بیشتری از دست می‌دهد و اگر کنترل خون‌ریزی دشوار باشد در برخی موارد به ناچار باید رحم را برداشت.
 
از آن‌جا که در روش سرازین حفره شکم باز می‌شود، احتمال ورود میکروب و آلودگی به این قسمت و ایجاد عفونت بیشتر از زایمان طبیعی است که این عفونت‌ها خود می‌توانند عوارض بسیاری داشته باشند.

دکتر یزدانی با توجه به اینکه در روش زایمان طبیعی شیردهی به سرعت آغاز می‌شود گفت: قطعا رابطه بهتری میان مادر و نوزاد شکل می‌گیرد.

از آن‌جا که در زایمان سزارین، برش بر روی رحم انجام شده این امکان وجود دارد که در حاملگی‌های دوم و سوم چسبندگی شکم در مادران ایجاد شود که همین امر می‌تواند موارد بارداری را محدود کرده و اگر مادران در دفعات اول نوزاد خود را از دست دهند، بارداری‌های بعدی که باید سزارین انجام شود برای آن‌ها با خطرات بیشتری همراه خواهد بود.

در برخی موارد از جمله عدم تناسب اندازه نوزاد با کانال زایمانی برای حفظ جان نوزاد و مادر راهی به غیر از انجام سزارین نیست که تشخیص اینگونه موارد تنها بر عهده پزشک متخصص است و مادر نباید در این باره نظر خود را به پزشک تحمیل کند.
خبرآنلاین


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
0
5
اینا همش الکیه
من سزایرن کردم دقیقا هیییچ عوارضی نداره.
درحالیکه طبیعی ها با عوارض بیشتری مواجهن
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار