حراج یادگاری‌های انيشتین +تصاویر
کد خبر: ۴۳۲۱۹
تاریخ انتشار: 2016 July 17    -    ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۵

بازار حراجی برای یادگاری‌ها، دستگاه‌ها و اسناد علمی و نسخه‌های خطی نسبت به یادگارهای سرگرمی، ورزشی و مذهبی در درجه دوم اهمیت قرار دارد اما هستند افرادی که علم در جایگاه نخست علاقمندیشان قرار دارد.

مزایده اخیر در دو حراجی بزرگ لندن نشان داد که بازار میراث علمی همچنان رونق دارد و بسیاری از آثار علمی با مبالغ کاملا برازنده‌ای به فروش رسیدند.

از جمله اقلامی که در حراجی‌های خانه کریستی به مزایده گذاشته شد، ساعت جیبی، کت چرم و اسباب‌بازی خانه‌سازی زمان کودکی اینشتین بود که به ترتیب به قیمت‌های 352 هزار و 54 دلار، 145 هزار و 974 دلار و 82 هزار و 564 دلار فروخته شدند.

  حراج یادگاری‌های اینشتین

 حراج یادگاری‌های اینشتین

هنوز مشخص نیست قصد خریدار این اسباب‌بازی‌ها از پرداخت چنین مبلغ بالایی چیست و یکی از احتمالات این است که وی با تصور اینکه هنوز مقداری از نبوغ اینشتین در سطح این بلوک‌های خانه‌سازی وجود دارد، آن‌ها را خریده است!

 حراج یادگاری‌های اینشتین

در این حراجی همچنین یک کارت پستال از این دانشمند نابغه آلمانی با قیمت 98 هزار و 417 دلار به فروش رسید که به دست خود وی نوشته و امضا شده بود.

 حراج یادگاری‌های اینشتین

از دیگر آثار و یادگارهای بفروش رسیده در این حراجی باید به مشهورترین کتاب گل جهان، کتاب اصلی نظریه خورشید مرکزی و چند اثر اسحاق نیوتن،‌ یوهانس شونر و لوکا پاچیولی اشاره کرد.

صراط

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار