با این خوراکی ها، خود را درمان کنید
کد خبر: ۴۲۸
تاریخ انتشار: 2015 May 14    -    ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵
در این مطلب چند نوع بیماری و مشکل جسمی را انتخاب و درمان خوراکی آن را معرفی کرده‌ایم تا از این پس سالم‌تر زندگی کنید. با ما همراه باشید.
به جای استفاده از انواع داروهای شیمیایی که بیشتر آنها عوارض جانبی دارند، از خوراکی های خوشمزه استفاده کنید تا هم از طعم و مزه‌شان لذت ببرید و هم از بیماری‌های گوناگون پیشگیری کرده باشید. همان طور که بقراط به شاگردان خود گفت: "بگذار غذای تو داروی تو باشد و داروی تو، غذایت". به همین منظور، در این مطلب چند نوع بیماری و مشکل جسمی را انتخاب و درمان خوراکی آن را معرفی کرده‌ایم تا از این پس سالم‌تر زندگی کنید. با ما همراه باشید.
 


درمان سرطان سینه: کلم خام

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


انواع کلم های خام را به برنامه روزانه غذای خود اضافه کنید. با کلم سالاد درست و با طعم دهنده های موردعلاقه تان سرو کنید. این سبزی های خوشمزه علاوه بر اینکه شکل و رنگ زیبایی دارند و به میز غذا تنوع می بخشند، برای از بین بردن سلول های سرطانی نیز بسیار مفید هستند. فلاونوئید موجود در کلم خام خاصیت ضدسرطانی دارد و روزی یک کاسه از آن کمک می کند تا هرگز دچار سرطان سینه نشوید.
 


درمان سنگ کلیه: شربت آبلیمو

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


به تازگی بیماری سنگ کلیه بیشتر از ناراحتی های قلبی، سکته و دیابت در میان مردم شیوع پیدا کرده است. تعداد افرادی که به این مشکل مبتلا هستند در طول 13 سال گذشته دو برابر شده است. اگر شما نیز به این بیماری دچار هستید تا می توانید لیموناد بنوشید. آب لیمو بیشتر از انواع دیگر مرکبات، سیترات دارد و این سیترات کمک می کند تا رسوبات کلسیم که منجر به ایجاد سنگ کلیه می شوند، از بین بروند. با لیموهای تازه شربت آب لیمو تهیه کنید یا لیموناد آماده بخرید.
 


درمان موهای نازک: اسموتی موز

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


اگر موهای نازک و ظریفی دارید احتمالا یکی از نگرانی های شما دیده شدن کف سرتان است. بنابراین باید باعث پرپشتی و ضخامت بیشتر موهای خود بشوید. برای این منظور باید تغذیه درستی داشته باشید و خوراکی های سرشار از پروتئین مصرف کنید. اما علاوه بر آن می توانید ماسک پروتئینی نیز برای موهای خود درست کنید.

بهترین ماسک برای تقویت ریشه و ضخامت موها، اسموتی موز است. این آب میوه مخلوط حاوی موزهای سرشار از اسید و تخم مرغ است که هر دو برای کشسانی، قدرت و ضخامت بخشیدن به مو بسیار مفید هستند. برای تهیه این اسموتی، دو زرده تخم مرغ، دو عدد موز رسیده، دو یا سه قاشق غذاخوری عسل، نصف پیمانه نرم کننده، دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را با هم حسابی مخلوط کنید تا پوره ای نرم و لطیف به دست بیاید. این مواد را روی موهای خود بریزید و به مدت 20 تا 30 دقیقه بگذارید روی موهایتان بماند. سپس با آب سرد آبکشی کنید. نتیجه این ماسک را در لحظه می توانید ببینید. البته باید بدانید که این ماسک تا دفعه بعدی که حمام بروید و شامپو بزنید بیشتر پایدار نیست.
 


درمان گزش پشه: آسپرین

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


فصل گرما رسیده است و پشه ها راهشان را به خانه های ما پیدا خواهند کرد. هنگامی که مورد گزش پشه قرار گرفتید، خارش و سوزش آن را با خمیر آسپرین کاهش دهید. برای این منظور، یک آسپرین ضعیف را له کنید و یک قطره آب به آن اضافه تا خمیر شود. این خمیر ضد سوزش و التهاب است و قرمزی و باد حاصل از نیش پشه، موهای زیرپوستی و جوش را کاهش می دهد زیرا آسپرین حاوی اسید سیلاسیلیک (ماده ای که در داروهای ضد جوش استفاده می شود) است.
 


درمان آکنه: نمک

گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


برای جوش های پایدار ابتدا خیلی نرم صورت خود را با سنگ نمک یا نمک های درشت و زبر مالش دهید تا ضدعفونی شود و سپس چند قطره روغن درخت "نیم" روی آن بریزید. پس از چند دقیقه آبکشی کنید و ماسکی از ماست را به مدت 15 تا 30 دقیقه روی پوست خود قرار دهید. اسید لاکتیک موجود در ماست، لایه بردار طبیعی است که موجب شفافیت بیشتر پوست، از بین رفتن آکنه و کمرنگ شدن لکه ها می شود.
 


درمان حالت تهوع: شربت های شیرین

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


اگر محتویات قرص های ضدتهوع را مطالعه کرده باشید متوجه می شوید مملو از شکر است. به همین دلیل، برای برطرف کردن این حالت خود می توانید شربت شیرین میوه بنوشید. برای تهوع های ناشی از حرکت، استفراغ های صبحگاهی یا دل به هم خوردگی معده آخرین چیزی که لازم دارید، غذای زیاد است. همین شربت های شیرین و سودا به شما کمک می کند تا بهتر شوید.
 


درمان اسهال: پوست انار

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


برای برطرف کردن اسهال می توانید از خوراکی های گیاهی کمک بگیرید. به طور مثال، چای تهیه شده از پوست انار به معده به هم ریخته کمک بسیاری می کند. از این پس، انارها را خشک و نگهداری کنید. پوست خشک انار تا 6 ماه می ماند. سپس یک قاشق غذاخوری پر از پودر پوست انار را داخل یک فنجان آب جوش بریزید و اجازه دهید سه تا 4 دقیقه بماند. این ماده سرشار از تانین است که باعث ایجاد مایع لعابی اطراف معده و کاهش درد آن می شوند. دو قاشق غذاخوری از این نوشیدنی را 4 تا 6 بار در روز بنوشید.
 


درمان شوره سر: زنجبیل

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


شوره سر در واقع نوعی عارضه پوست سر است که به طور مدام سلول های مرده را دور می ریزد. برای کاهش دادن سرعت پوست ریزی و مبارزه با شوره از ریشه زنجبیل استفاده کنید. زنجبیل خاصیت ضد التهاب دارد و باعث تسکین کف سر می شود و پوسته های سر را کنترل می کند.

برای این منظور باید نصف یک زنجبیل بزرگ را درون دو پیمانه آب بجوشانید تا به اندازه یک فنجان چای شود. یک قاشق غذاخوری آب لیمو و روغن زیتون به آن اضافه کنید. این مایع را درست روی پوسته های سر بمالید، اجازه دهید خشک شود و سپس با شامپو بشویید.
 


درمان افسردگی: قهوه

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


بسیاری از افرادی که از افسردگی رنج می برند به خرید داروهای گران قیمت روی می آورند. اما محققان دانشگاه هاروارد ثابت کرده اند نوشیدن چند فنجان قهوه در طول روز می تواند نیاز به این داروها را از بین ببرد. آنها ثابت کرده اند، خانم هایی که در طول روز به طور میانگین 4 فنجان قهوه می نوشند، حدود 20 درصد کمتر از افراد دیگر که قهوه یا دیگر نوشیدنی های کافئین دار نمی نوشند، به افسردگی دچار می شوند. کافئین، در برابر سم عصبی که منجر به افسردگی می شود مغز را محافظت می کند. همچنین باعث ایجاد نشاط و انرژی نیز می شود. به همین منظور، بهتر است قهوه را در وعده های صبح خود بگنجانید و سعی کنید از نمونه های ارگانیک استفاده کنید.

پرشین استار 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار