مراسم اکران خصوصی فیلم «دراکولا» +عكس
کد خبر: ۴۲۱۵۷
تاریخ انتشار: 2016 July 05    -    ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲
روزانه چه تعداد کودک اووردوز می شوند؟!  مراسم اکران خصوصی فیلم «دراکولا» در مجتمع کوروش، علاوه بر حضور چشمگیر بازیگران و عوامل فیلم و میهمانان‌شان، با حضور گروهی عجیب نیز همراه بود؛ عده‌ای از مردان و زنان با شنل بلند سیاه و آرایشی دراکولایی با دندان‌هایی روی لب برآمده، میهمانان را به داخل سالن راهنمایی می‌کردند. آنها در واقع، نمادی بودند از گریم‌ها و چره‌پردازی‌های بازیگران فیلم «دراکولا».
 
اما دراکولای نسخه ایرانی چه شباهتی با فیلم‌های مهم تاریخ سینما که با کاراکتر دراکولا تولید شده‌اند، دارد؟
در فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما از هالووینی‌ها تا خون‌آشام‌های معروف  نظیر «دراکولا» همیشه علاوه بر جذابیت قصه و فراز و فرودهای ناگهانی داستان و حس تعلیق همیشگی، مساله چهره‌پردازی و طراحی لباس بسیار حائز اهمیت بوده است. در این نوع فیلم‌ها همیشه گریم به بخشی از شخصیت بازیگر تبدیل می‌شود و در بسیاری موارد نمی‌توان از تاثیر بسیار زیاد گریم عالی بر نوع بازیگری به این سادگی‌ها گذشت. دراکولاهای تاریخ سینما از «نوسفراتو»ی مورنائو و «نوسفراتوی خون‌آشام» ورنر هرتزوگ تا «دراکولای برام استوکر» فرانسیس فورد کاپولا مسأله گریم و چهره‌پردازی این اهمیت را به‌خوبی نشان می‌دهد. راجر ایبرت منتقد مشهور با این‌که نظر مثبتی درباره فیلم «دراکولا»ی برام استوکر دارد و ایرادهای تند و تیزی نیز به فیلم وارد کرده است با این حال همیشه از طراحی لباس این فیلم توسط «دانته فرتی» و چهره‌پرداز آن «گرگ کانوم» حسابی تعریف و تمجید کرده است. البته برای تأیید بیشتر حرف آقای منتقد باید گفت که «گرگ کانوم» اسکار چهره‌پردازی را نیز برای این فیلم به خانه برده است. آیکو طراح ژاپنی به زیبایی توانسته است المان‌های تئاتر کابوکی ـ تئاتر ژاپنی ـ و پیچیدگی اسرارآمیز «بلا لوگوسی» بازیگر نقش «کنت دراکولا» در نسخه 1931 میلادی را در شنل ابریشمین و سرخ‌گون دراکولای برام استوکر منتقل کند.
 
 زره دراکولای جوان به گونه‌ای طراحی شده است که انگار پوست از بدن کنده شده و عضلات را نمایان کرده است. گروه چهره‌پردازی نیز استایلی مشابه را برای طراحی چهره پیش گرفته‌اند.
 
صورت دراکولای مسن با موهایی بافته‌شده با الهام از تئاتر کابوکی و دستان مودار تا حالت‌هایی گرگ‌وار و خفاش‌مانند از بهترین نمونه‌های چهره‌پردازی دراکولاست. البته چهره دراکولای واقعی که نام او ولاد سوم یا ولاد «به‌میخ کشنده» بوده و شخصیت دراکولا  به واسطه خون‌خواری و مجازات‌های سنگینی که در دوران فرمان‌روایی‌اش اعمال می‌کرد از او الهام گرفته شده است چندان شباهتی به خون‌آشام‌های سینمایی ندارد و تنها جنبه الهام از شخصیت او مد نظر گرفته شده است.
 
حالا هم پوستر و نماهایی از فیلم «دراکولا» رضا عطاران را ببینید و هم آن گروه عجیب را شب سیزدهم تیرماه، در اکران خصوصی این فیلم، با گریم و لباس دراکولا حاضر شده بودند:
 
مدآنلاين
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار